Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Spørsmål angående bringebærpai

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-08, 15:28   #1
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Spørsmål angående bringebærpai

Paiskallet står i ovnen og forsteker nå.
Jeg har selvplukkete bringebær som har stått i kjøleskapet siden i går.
Skal jeg bare ha den rett oppi paiskallet eller bør den blandes med noe? Har aldri laget bringebærpai før, og det var såpass mye arbeid med plukking og rensing at jeg vil nødig ødelegge noe…

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 15:38   #2
Ariel
Queen of intentions...
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Innlegg: 1.720
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Spørsmål angående bringebærpai

Jeg ville hatt vaniljekrem i bunnen og så bringebærene på toppen.
Eventuelt blandet bærene med litt sukker, da de fort blir litt sure i bakverk.

__________________
Storemor 1998
Lillemor 2003
Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 16:10   #3
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.829
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spørsmål angående bringebærpai

Når jeg lager blåbærpai pleier jeg å blande potetmel (ca 2 ss) sammen med sukker og blande bærene med dette før jeg har det i paiskallet. Dette for at fyllet ikke skal bli så bløtt.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 16:11   #4
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spørsmål angående bringebærpai

Jeg hadde bærene oppi og stødde litt sukker på. Synes det er godt når bærene er litt sure, de blir jo søtere når de blir varmet opp, dessuten smaker det nydelig til søt vaniljesaus. Hjemmelaget som sådan.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 16:12   #5
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spørsmål angående bringebærpai

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Når jeg lager blåbærpai pleier jeg å blande potetmel (ca 2 ss) sammen med sukker og blande bærene med dette før jeg har det i paiskallet. Dette for at fyllet ikke skal bli så bløtt.

Jah, det var noe sånt jeg tenkte på. Ordet "potetmel" skurret i det fjerne, men nå er det for sent. Skal huske på dette til neste gang.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 13:23   #6
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spørsmål angående bringebærpai

Eller certo. Til neste gang.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no