|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: KunnskapsløftetJeg syns m|nken sier det godt. Allmenlæreren har ofte et annet fokus i utdanningen sin enn faglæreren. Jeg syns også at førskolelæreren er en ressurs i småskolen.
![]() |
![]() |
#22 |
Pauset
|
![]() Sv: Kunnskapsløftet
Jeg er nesten ferdigutdannet lærer. I enkelte fag som matematikk hadde vi nesten ikke didaktikk. Vi hadde et knalltøft løp hvor vi skulle i gjennom mest mulig på minst mulig tid. Vi var frustrerte over mangelen på didaktikk og metodikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Man kan vel aldri lære nok? Men for å være ærlig så er det vanskelig for meg å vite hva vi lærer på PPU kontra de som har allmennlærerutdanning. Jeg vet ikke så mye om det studiet.
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du opplevd at de kan for lite? Førskolelærere har jo allerede et år med norsk i førskolelærerutdanningen og lese- og skriveopplæringen er det mest sentrale tema såvidt jeg vet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Pauset
|
Jeg kjenner førskolelærere i skolen og de har tatt fordypning i norsk. De valgte det fordi de opplevde at de hadde for lite og følte at de trengte mer. Alle sammen har jobbet i skolen siden 6-åringene kom inn i skolen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|