Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Dyreparken i Kristiansand, verdt et besøk?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-08, 15:07   #41
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand, verdt et besøk?

Vi var i Dyreparken siste helgen i juni og storkoste oss!
Hadde ikke kjøpt billetter på forhånd og det var faktisk lurt for da hadde jeg bestillt billetter til Snuppa også. MEn hun gikk nemlig gratis siden hun var 05 årgang og ikke ble 4 år før neste år

Bodde på Rica Dyreparken (Nohas Ark) og hjelpe meg for noen knøttesmå rom. Sto oppslag om at vogner ikke måtte plasseres i gangene og jeg skjønner jo folk hvorfor de gjorde det da
Ellers var hotellet greit da med utsikt rett til Sabeltanns Verden og kort vei til inngangen. Resturanten på hotellet hadde kun buffet å kvelden til 325,- pr pers. Koldtbord og grillmat!

Ellers kjempepositiv overrasket over selve parken!

Gammel 15-07-08, 15:51   #42
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Callisto, her.

Vi var i Dyreparken siste helgen i juni og storkoste oss!
Hadde ikke kjøpt billetter på forhånd og det var faktisk lurt for da hadde jeg bestillt billetter til Snuppa også. MEn hun gikk nemlig gratis siden hun var 05 årgang og ikke ble 4 år før neste år

Bodde på Rica Dyreparken (Nohas Ark) og hjelpe meg for noen knøttesmå rom. Sto oppslag om at vogner ikke måtte plasseres i gangene og jeg skjønner jo folk hvorfor de gjorde det da
Ellers var hotellet greit da med utsikt rett til Sabeltanns Verden og kort vei til inngangen. Resturanten på hotellet hadde kun buffet å kvelden til 325,- pr pers. Koldtbord og grillmat!

Ellers kjempepositiv overrasket over selve parken!

Samme pris til barn? Dette kan bli en dyr grillpølse, kjenner jeg sønnen min rett.

Hadde dere familierom da? Når jeg snakket med dem så virket det som om det ikke skulle være noe problem å være 4 stk derav 1 baby på et rom?

Gammel 15-07-08, 16:00   #43
Callisto

Callisto sin avatar

Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Samme pris til barn? Dette kan bli en dyr grillpølse, kjenner jeg sønnen min rett.

Hadde dere familierom da? Når jeg snakket med dem så virket det som om det ikke skulle være noe problem å være 4 stk derav 1 baby på et rom?

Kostet 119,- for barn om jeg ikke husker feil!

Vi hadde familie-rom. Dobbelseng og en etasjeseng og det gikk greit altså!

Gammel 15-07-08, 16:26   #44
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Kostet 119,- for barn om jeg ikke husker feil!

Vi hadde familie-rom. Dobbelseng og en etasjeseng og det gikk greit altså!

Jeg er spent på rommene, for hvis dette ammestyret fortsetter så kommer jeg til å tilbringe mye tid der.

Gammel 15-07-08, 16:30   #45
Skytte

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

MEn hun gikk nemlig gratis siden hun var 05 årgang og ikke ble 4 år før neste år !

Betaler de ikke fra og med de fyller 3 år? Poden er også 05-årgang og fyllte i mai. Kjekt å vite, for vi skal til Dyreparken på fredag.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 17:23   #46
Callisto

Callisto sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skytte, her.

Betaler de ikke fra og med de fyller 3 år? Poden er også 05-årgang og fyllte i mai. Kjekt å vite, for vi skal til Dyreparken på fredag.

Ja vi ble jo veldig positivt overrasket kan man si, var forberedt på å betale for henne!

Gammel 15-07-08, 18:34   #47
Skytte

Skytte sin avatar

Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Ja vi ble jo veldig positivt overrasket kan man si, var forberedt på å betale for henne!

Det var jo snodig. Står jo at barn under 3 år er gratis. Vi får se hva de sier når vi kommer da.

Gammel 15-07-08, 22:15   #48
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kommer ikke til å bo på Noahs Ark igjen. Rommene VAR virkelig knøttsmå. Det var familierom, ja. Buffeten var bra, husker jeg, men svindyr.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 22:56   #49
Kahlan

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skytte, her.

Det var jo snodig. Står jo at barn under 3 år er gratis. Vi får se hva de sier når vi kommer da.

Vi betalte for våre to 05 utgaver, så her har de tydligvis forskjellige regler ut fra dagsformen

Gammel 15-07-08, 23:14   #50
Skytte

Skytte sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anu, her.

Vi betalte for våre to 05 utgaver, så her har de tydligvis forskjellige regler ut fra dagsformen

Det står jo svart på hvitt på sidene deres at barn 3-13 år skal betale; de under 3 år er gratis. Kanskje en som var i det "snille" hjørnet.

Gammel 15-07-08, 23:42   #51
Callisto

Callisto sin avatar

Standard

Måtte spørre sambo nå hvordan han klarte å få henne gratis inn

Mannen i luken spurte hvor gammel snuppa var og når han fikk svaret spurte han om hun fylte 4 år i år eller neste år. Siden det er neste år så gikk hun altså gratis.

Gammel 15-07-08, 23:47   #52
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Det som er rart er at for årskort betaler man fra barnet er 4år, mens for andre billetter fra barnet er 3år. Kanskje det er her forskjellsbehandlingen ligger?

Gammel 16-07-08, 08:20   #53
Kahlan

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Det som er rart er at for årskort betaler man fra barnet er 4år, mens for andre billetter fra barnet er 3år. Kanskje det er her forskjellsbehandlingen ligger?

Der står det at så lenge man er født etter 1.1.05 så er det gratis, sendte en mail for å høre jeg.

Gammel 16-07-08, 08:41   #54
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle ønske å dra tilbake til dyreparken, men det gjorde vi i år, og det blir flere ganger.

Mazungen er fremdeles ingen sabeltannfan så vi har lagt besøkene til juni. I fjor til dyreparkfestivalen når det skjer mye ekstra.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-08, 08:47   #55
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal til Dyreparken i år også og jeg må si at det store høydepunktet er jo Kardemommeby. Kommer man i høysesongen treffer man jo de tre røverne på jakt etter et damemenneske som kan stelle for seg og politimester Bastian på patrulje og man kan kjøre tur med trikkefører Syversen og alt med seg. Det er jo helt topp!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-08, 09:38   #56
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Vi skal til Dyreparken i år også og jeg må si at det store høydepunktet er jo Kardemommeby. Kommer man i høysesongen treffer man jo de tre røverne på jakt etter et damemenneske som kan stelle for seg og politimester Bastian på patrulje og man kan kjøre tur med trikkefører Syversen og alt med seg. Det er jo helt topp!

Vi traff dem i juni også altså, og ekstra mye under dyreparkfestivalen.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-08, 09:47   #57
astrid_d
Superduperaktiv

astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Vi er akkurat ankommet fra Kristiansand. Det var ikke overfylt med folk, god plass rundt dyrene. Du må ikke regne med å kunne se elefanter - det er ikke der. Løver og tigre er det god mulighet til å få øye på.

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 16:32   #58
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Løvene så vi, til storebrors skuffelse, ikke. De var skjermet på grunn av løveungene. Vi så imidlertid noen utrolig tøffe tigere . Anbefaler også vogn. Og å ikke glemme bæresele for de som tar med en baby (). Regntøy er også lurt ja. Det småregnet da vi var der, parken var likevel så full at vi gikk forbi en del av de morsomme aktivitetene på grunn av uendelig kø.

Parken er fin - men ikke utrolig fantastisk. Det blir ingen årlig begivenhet for vår del kjenner jeg, og å dra dit med et spedbarn og en trassig treåring var kanskje vel optimistisk også.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 16:47   #59
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde ein fantastisk tur dit med vår treåring for nokre dagar sidan. Både han og vi storkosa oss, og suksessen skal nok heilt sikkert gjentakast.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 17:00   #60
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alfa, har jeg gått glipp av deg i Dyreparken?

Vel, vi har nettopp vært der. Kabelsatan er ikke utsolgt, men det er bare billetter høyt oppe som er igjen. Fine greier for små barn, det smeller ganske mye. Vi hadde med hørselvern til poden, og godt var det.
Han sovnet for øvrig etter 40 minutter, men mor og far synes showet var bra.
Det var ikke særlig kø på skutene, litt lengre kø på Den Sorte Dame enn Grevinnen.

Det er bare løvemor og løvebarn som er skjermet (Løvehuset er stengt), løvepappa lå bedagelig på en høyde og slappet av alle dagene vi var der.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:15.