Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du medlem av Mensa?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du medlem av Mensa?
Ja (eks. medlemmer stemmer også her) 7 3,23%
Nei, jeg er skapmedlem. (Er overbevist om at jeg ville passert opptakskriteriene) 63 29,03%
Nei, jeg har tatt testen, men strøk 12 5,53%
Nei, så smart er jeg neppe 63 29,03%
Nei, jeg er ikke opptatt av den type intelligens 72 33,18%
Deltakere: 217. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-08, 01:03   #1
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du medlem av Mensa?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Men det finnes noen av oss. :never say no to a challenge:

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 19:26   #2
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Hva er egentlig greia med Mensa? For meg virker det som en hevn fra alle som ble valgt sist i gymtimen.

Hey, jeg ble alltid valgt først! Nå er ikke jeg medlem, men på de testene jeg har tatt på nett har jeg alltid ligget over inntakskravet.

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Så for å 'dokumentere' for skolen når den dagen kommer, at hun meget vel kan være intelligent, kan jeg forestille meg at det kan være nyttig med papir på foreldrenes IQ.

Du syns ikke det vil virke litt eh teit å stå der med papiret i hånden?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Nå spørs det hvor store forskjeller i iq man prater om også. Jeg håper at jeg er mer oppegående enn en person som har iq godt under normalen, men jeg mener at det ikke trenger å være så stor forskjell på en med 100 og en med 140.

Oh, I beg to differ. Og når vi er inne på dette, det er påfallende så ofte folk jeg anser som ganske blåste viser seg å stemme FrP. Hmmm.

Sist redigert av safran : 03-08-08 kl 20:10.
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 21:26   #3
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

nå er det ikke sikkert at jeg får bruk for det papiret da. Men sannheten er at mange intelligente barn blir avskrevet som bråkmakere, de finner seg ikke til rette på skolen, de kjeder seg og utvikler dårlige rutiner. Mange lærere skjønner ikke at de har en intelligent elev i klassen en gang. Så det er i fall det skulle oppstå en slik situasjon, hvor vi blir stående ord mot ord, f.eks. for å få igang testing av barnets intelligens at noe sånt vil kunne tenkes brukt.

Står heller der og ser teit ut enn å vite at jeg ikke har gjort hva jeg kan for barna mine.

(har lest mange historier om lærere som ikke vil komme med tiltak uten diagnose, og barna blir kasteball i systemet)

Nå er det nå slettes ikke sikkert at mitt barn er så fantastisk intelligent, det vil nok framtiden vise. Men uansett er det helt sikkert at hun vil ligge mange steg foran de fleste i klassen da hun allerede nå leser hele bøker (de med bilder da) Og hun er ikke fem år på mange måneder enda. så jeg håper da at vi blir møtt med en eller annen form for forståelse av at vi trenger et opplegg tilpasset henne også.

Emneord
iq, klassiker, mensa

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:41.