Sv: FrP med regjeringsmakt - en skremmende tanke... (med poll)
Jeg synes det er en skremmende tanke, men tror ikke det kommer til å skje.
Alfa sier mye fornuftig, synes jeg. Jeg har alltid sett på FRP som et tulleparti, og tanken på FRP ved makta er bare helt absurd. Like absurd som at Det Politiske Parti skal komme i regjering. FRP bruker store ord, og er alt annet enn ærlig når de taler til folket. Er tabloidene fulle av "(...) gjerningsmannen var av utenlandsk opprinnelse ..." er det den særdeles rasistiske innvandringspolitikken de bruker for å fange velgere. Er folk lei skatter og avgifter, skal FRP senke avgiftene, og synes folk politikerne må bruke mer oljepenger, vil FRP bruke mer oljepenger.
De jatter med de godtroende og historieløse velgerne, og sitter derfor igjen med "tulle-velgerne", de som ikke aner hva partiet egentlig står for, men som synes "ja, bruke oljepengene, det var lurt" eller "ja, senke avgiftene på drivstoff, da kan jeg kjøre mer bil", og som stemmer på bakgrunn av det. De er på ingen måte utstyrt til å takle hvordan verden egentlig fungerer og henger sammen, og trenger derfor et parti som kan ta de med på en virkelighetsflukt.
Jeg tror ikke Høyre kommer til å samarbeide med FRP, men jeg er ikke sikker, og tør derfor ikke stemme H ved neste valg.