Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Åndelighet og personlig erfaring

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-08, 20:35   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åndelighet og personlig erfaring

Opprinnelig lagt inn av Pio, her.

Jeg har stor tro på at vår hjerne har mye større potensiale enn det vi i dag vet om og bruker, og jeg tror at vi i fremtiden vil utvikle oss videre, og bruke bla vår intuisjon i hverdagen.

Du vet at den der "10 % av hjernen" er en myte?

Opprinnelig lagt inn av Pio, her.

Jeg vil også understreke at de fleste åndelige først og fremst søker naturlige forklaringer på merkelige ting de opplever, og at de selvfølgelig ikke forfekter vitenskapelige bevis når de finnes.

Der tror jeg du tar feil. All den tid jeg har diskutert temaet beviser det motsatte, de aller fleste som tror på spøkelser/healing/ånder/engler osv går ikke bort fra denne troen selv om man kommer med langt mer vitenskapelige bevis og forklaringer. Jeg syns det er påfallende mange som søker de åndelige forklaringene først, og gjør dette utifra "hvis jeg ikke skjønner det, må det være mystisk"-teorien.

Jeg vil også understreke at jeg ikke syns det er noe galt i å være troene på noe som helst vis, og hadde jeg fått beviser for at spøkelser finnes, så hadde jeg også trodd på dem. Da snakker jeg om ordentlige beviser, ikke "bevist for meg". Så det er ikke det at jeg er lukket for alle mulige andre teorier, jeg syns bare man bør gå den mest logiske veien først.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
i want to belive, klarsynte, skeptisk, svaksynte, synsk, x-files

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:07.