Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Endres rutinene om sommeren?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-08, 15:50   #21
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endres rutinene om sommeren?

Jepp. Guttene får slækkere leggetider og mindre rutinepregede måltider.
Mine dager er i full forvirring siden ungene er i feriemodus og påvirker meg til det når de er hjemme, mens det er 120 % jobb når de ikke er hjemme.

Sex?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-08, 16:19   #22
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Alle legger seg senere og står opp senere. Ungene legger seg sånn ca. når de vil/føler for det. Lillebror slokner som regel i 21-22 tida og storesøster rundt midnatt. Minstemor følger sin klokke uansett da. Jeg og mannen i 1-2 tida. Vi ser mer film. Det er et feriemål. Aner ellers ikke hvilken ukedag det er. Litt mer usunn mat, men også mer salat. Koser oss mer sammen. Har tid til ting.

Hjelp vi vil få en tung august når hverdagen er tilbake.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-08, 19:11   #23
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Jo, ting endres, helt klart.
Senere kvelder, senere middager, alt komemr ann på hvordan været er også. Er det sol og deilig ute så er vi gjerne på stranda, og da forskyves alt utover. Men ungene er somregel ikke noe senere i seng enn kl 21.30, da er de slitne og trøtte.
Sex, jada.
Trening, jupp, prøver å få til minst 2 økter i uka.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-08, 19:27   #24
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Rutiner.... :smake på ordet: Det meste av året har vi nok en god del rutiner. Hadde mange rutiner, og til dels stramme, når ungene var små. Men nå er de 6 og 8. Og i det daglige er det jo rutiner i den forstand at vi stort sett står opp til samme tid hver dag, og derav må legge oss omtrent til samme tid også.

Men i ferien lar vi det elegant skli ut. For oss er ikke målet rutiner i seg selv - men rutiner der hvor dette har en funksjon. I hverdagen er det nødvendig å legge seg i fornuftig tid for å få barna opp på skolen til rett tid - men i ferien? Hva er det vi skal opp så tidlig etter? Så vi drøyer. Både legging og stå opp. Sover til rundt 9, og ungene er ikke i seng før mellom 21 og 22. Måltidene blir også litt mer varierende. Frokost - når vi har stått opp. Middag når vi føler for det - alt fra klokka 13 til klokka 21. Lunsj og kveldsmat når vi er sultne og det ikke er et annet måltid på gang.

Generelt er maten mer preget av grilling på sommeren, om det jevnt over er sunnere eller mer usunt - vet ikke. Mer is, definitivt. Men også mer ute, mer sykkelturer, mer fotturer, mer strandturer. Og mye mer avslapning.

Det mest SYNLIGE for andre er at renholdet i hjemmet sklir ut.... tar det i morra, ikke sant? Kan jo ikke stå inne og vaske når det er sommer og ferie, vel?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-08, 20:49   #25
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

VASKErutinene er iallefall dårligere!
Flau over hjemmet mitt nå

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-08, 22:56   #26
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har akkurat hatt tre uker ferie på Kreta.
Alt har sklidd ut, absolutt alt.
Har spist mye mer enn vanlig, i tillegg til at man ikke har vært like mye i bevegelse som man pleier. Vekta viste 69 kilo da jeg kom hjem!

Har ellers sovet til vi har våknet, dvs. ca tre timer lenger enn man gjør til hverdags.
I morgen er det opp og hopp + bevegelse og nye matvaner.

Ungene skal nok fortsette i feriemoduset hva leggetider angår.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 10:53   #27
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Det mest SYNLIGE for andre er at renholdet i hjemmet sklir ut.... tar det i morra, ikke sant? Kan jo ikke stå inne og vaske når det er sommer og ferie, vel?

Så absolutt ikke!

Kan forresten noen få lillesøster til å skjønne at i ferien går det an å sove til litt mer en 0530-0630?!

Gammel 08-07-08, 10:55   #28
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Har spist mye mer enn vanlig, i tillegg til at man ikke har vært like mye i bevegelse som man pleier. Vekta viste 69 kilo da jeg kom hjem!

Kanskje jeg kan komme hjem fra Kreta og veie 69 kilo også? : løper og kjøper billett:

Gammel 08-07-08, 10:56   #29
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mer grilling, og senere i seng. Både for oss og ungene. Og det selv om vi ikke har begynt ferien enda. Men, men det er jo sommer (iallefall på kalenderen).

Gammel 08-07-08, 11:35   #30
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Det sklir nok litt ut med senere leggetider og vi ligger lenger på morran. Maten tar vi som den kommer siden ungene er ute hele dagen. Rutiner på sex har vi ikke til vanlig og heller ikke på sommeren, syns det er bedre å følge lysten.

Jeg lar ikke eldste sove så lenge hun vil, det fungerer dårlig. Her om dagen måtte jeg vekke henne kl 15 så nå har jeg innført regel om at hun kan sove til kl 11.

Gammel 08-07-08, 11:53   #31
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rutinene sklir definitivt ut. Det er det samme kaoset hvert år når det kommer til husarbeid ( akkurat de "rutinene" er så skjøre hele året og om sommeren sklir det heeelt ut), kosthold og søvnmønster. Jeg syns ikke jeg gjør annet enn å tråkke i grass, sand og uoppakkede strandbager osv. Ukeshandling kan jeg bare glemme siden middag tas etter dagsform og hva man har lyst til og på i nuet.

Ellers er det mer sene kvelder, mer alkohol, mer vennebesøk, flere konserter, flere utemiddager, mer spontanitet og mer sex. Fin tid.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 21:39   #32
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Kanskje jeg kan komme hjem fra Kreta og veie 69 kilo også? : løper og kjøper billett:

Se, det kan man aldri vite!
Hiv deg med på jentetur i august.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 22:09   #33
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha, det tenkte jeg også.

Gammel 08-07-08, 22:14   #34
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

både og.. jeg er veldig for rutiner fordi jeg har et barn som trenger dette veldig mye. så jeg prøver å ikke endre for mye på leggetider og kveldsstell, men er det spesielle ting vi gjør i ferien på ettermiddag/kveld så er det ingen krise om det sklir litt ut.. vi har jo litt latere dager enn i hverdagene og det syns jeg vi skal kose oss med.. men jeg prøver å ha henne i seng til seinest halv ni.. vanligvis så er hun i seng halv åtte..

blir vel litt lettere middager og litt mere kosemat enn vanlig når vi har ferie. middagene kan ofte bli enten veldig tidlig her nå eller som kvelds.. vi tar litt ting som det kommer..
godt med sommerferie..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 22:26   #35
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Det kommer vel egentlig an på om vi er hjemme eller borte.
De minste er helt skutt om sommeren de. Legger seg senest 1830-1900.
Skal vi noe som innebærer at de må være lengre oppe, så må de nok sove en del på dagen. De er straks 2 og 4 år.
Dette er det forresten de selv som har styrt, og jeg må si meg enig med valg av leggetid.
Jeg syns 4-5-6 åringer er for små til å være oppe til kl. 23-24 mange dager på rad.

De eldste (10 og 11) får være lengre oppe på sommeren.

Hva mat angår koser vi oss mer. Men ikke med snop, det vi slakker litt på er is-spisingen.

Så alt i alt syns jeg ikke rutinene endrer seg så mye. Bortsett fra mer tid sammen da, og mer kos og hygge i et roligere tempo.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 22:29   #36
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Og forresten, like lite trening som vanlig og mer sex.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 15:01   #37
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vil også...

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 15:20   #38
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, her har iallefall leggerutinene endret seg. Fra å legge seg i 18.30-19 tiden, er det nå strukket til 19.30-20.30. Men så sover de lengre på morgenen også, ikke lengre bare til 06.30, sånn som idag til 07.45!
Men det har ikke skjedd over natta, har brukt et par uker på å forskyve det. Synes det er greit å ha mer kveld sammen når det er så lyst og deilig ute.

Matrutinene har også endret seg, fra å handle en gang i uka med ukesmeny, til å handle det vi har lyst på den dagen. Blir jo mye grilling og litt mer "usunn mat". Og is.

Sex er vel det samme som før, kanskje litt mer, mens husarbeidet har sklidd helt ut. Også bruker vi myyyye mer penger enn ellers!

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 21:51   #39
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Leggetider har en tendens til å skli ut om sommeren ja, både for LilleVenn og oss voksne. Selv om vi jo må like tidlig opp når vi ikke har ferie, så er det vanskelig å komme seg i seng når det er lyst og varmt...

Når vi har ferie forskyver vi døgnet, som de B-mennesker vi er. Heldigvis er LilleVenn akkurat lik Det blir også mer grilling og vin, samt mer is på LilleVenn. Treningen prøver jeg å opprettholde.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 02:31   #40
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Jeg blir med, Embs!!!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:58.