Sv: Hvilke skoler man bør unngå
Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.
Jeg lurte en stund på hva slags personer som linker til nettsteder med slikt vås som du la ut, men jeg synes du med dette innlegget svarer på dette selv. Du er åpenbart ikke ferdig med barneskolen ennå. Og når du allikevel er i ferd med å få noen illusjoner revet, kan jeg like gjerne fortsette og røpe at julenissen ikke finnes, og at ikke alle voksne er snille. Det mest provoserende ved ditt innlegg er tanken på at når du en dag får stemmerett, så verdsettes den like høyt som min.
Mulig jeg har gått glipp av noe - men hva var det ved HansKristians innlegg som fikk deg til å konkludere sånn? Han spør om Vårt Land og Klassekampen er propaganda eller nyheter. Var det ett eller annet der som var SÅ selvfølgelig for deg?
Jeg mener at både Vårt Land, Klassekampen og veldig mange andre opererer i et grenseland mellom nyheter og propaganda. Ofte vil den som er enig i budskapet oppfatte det som nyheter, og motstanderen vil se det som propaganda. I så måte skiller ikke disse nyhetsformidlerne seg vesentlig fra nynazistiske. Problemet er at ikke all nyhetsformidling er uhildet og ren gjengivelse av nyheter, men at nyhetene brukes for å fremme spesielle synspunkter. Til og med VG gjør det.
|