|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Live and let live
|
![]() Sv: Masseprodusert julebrev?Julebrev er koselig, og det du skrev i fjor var veldig fint Mumriel.
Jeg synes dette høres veldig jantete ut . |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Masseprodusert julebrev?Jeg syns det er veldig hyggelig med julebrev, og leser gjerne skryting av familie og hyggelige nyheter. Føler ikke at det er janteloven som slår inn når jeg sier at jeg har sett et par tilfeller der det rett og slett har tippet litt over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Live and let live
|
![]() Sv: Masseprodusert julebrev?
Følte du at det jeg skrev var rettet mot deg? Jeg er enig i det du skriver i at det kan bli for mye. Det jeg reagerer på er utsagn som: "De skryter av hvor vellyket de er, fy fader så patetisk". |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Masseprodusert julebrev?Nei, ikke direkte mot meg, men jeg skrev jo et lite eksempel på "tippe-over-brev" tidlig i denne tråden, så jeg ville bare presisere at jeg syns julebrev med skryt om familien er hyggelig og fint i 97% av tilfellene. Eller noe sånt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvem vet, kanskje du hadde sagt det samme hvis du hadde lest brevet
![]() |
#6 |
Perspektivutvider
![]() ![]() ![]() |
Sånn prøver jeg og tenke også. Men jeg merker at jeg blir litt usikker/utrygg, iom at jeg vet mange latterliggjør slike forsøk på å være hyggelig. Kanskje jeg må ha en kortvariant også?
Takk!
![]() |
#7 |
Live and let live
|
Det kan jeg ikke tenke meg. Jeg hadde heller tenkt med meg selv at de valgte å fokusere på det positive, og sånn er de. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Masseprodusert julebrev?Jeg skriver ikke heller så mye i julebrevet om det triste og negative som har skjedd i løpet av året, det er jo typisk et sted man fokuserer på å ha noe hyggelig å fortelle. Men det er klart, det er jo unaturlig å ikke nevne det hvis det har vært et vanskelig år med alvorlig sykdom osv. Man kan jo ta med sånt uten å utbrodere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Passiv
|
Ser at du tolker det som jantete. Eg kan love deg at eg har lest mange julebrev meir eller mindre "skrytete", og det er ikkje det at eg ikkje unnar folk å gjere det bra. Det gjere eg og eg tåler å høyre om det også |
![]() |
![]() |
#10 |
flisespikker
|
Det får man jo håpe.
![]() |
#11 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#12 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette fikk jeg faktisk en anelse om, selv om hun ikke skrev det eksplisitt. Siden hun nevnte en spesiell familie fra Australia. Det er jo (som vi har sett her) mange som skriver lange, skrytete julebrev, så jeg regnet med at dette var i særklasse. Derfor var jeg forsiktig med å slå janteloven i bordet.
![]() |
|
|