Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Dagfinn "whatshisname" får svar

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-08, 15:26   #17
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagfinn "whatshisname" får svar

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg synes Helene Mo har noen gode poenger, det at en kvinnes oppgave faktisk ikke er å være sexy, og at det er sant at kvinners aktiviteter, interesser og hobbyer blir ansett for å være mindre bra enn menns.

Enig i dette og det du skriver forøvrig Esme.

Jeg anser meg også som en feminist. I ferier kjøper jeg ofte med meg de riktig store internasjonale damebladene, og leser de fra perm til perm på stranda. Jeg var (faktisk igår!) og så "Sex and the City" på kino, og hadde det svært så trivelig. I ungdommen danset jeg jazzballett og trente aerobic, og betalte skjorta fordi disse mottar lite eller ingen offentlig stønader som anerkjente idretter.

Likhetstrekkene er at dette er aktiviteter som i hovedsak kvinner bedriver, og de står lagelig til for skudd.

Det er helt greit at en filmkritiker plukker det filmatiske fra hverandre, det er gerit at noen liker fotball fremfor dans og det er greit at noen ikke liker kvinneblader og det de viser frem. Men det er ikke greit å henge ut en viss kroppstype, velge å ikke støtte en idrett på lik linje med en annen økonomisk eller kalle kinogjengere for hønsehjerner som fortjener lav lønn.

Og slik jeg ser det er det sørgelig mange menn som blander kortene noe veldig når "kvinnesyssler" er oppe til debatt.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:28.