Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Religiøse folk dummere enn andre?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-08, 23:09   #31
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Religiøse folk dummere enn andre?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det var ikke småtteri, nei. Jeg håper ikke dette er finsorteringen?

Neida.

Samboeren min er kristen. Jeg har stor respekt for ham og hans tro for han gjør bare godt med den og holder den stort sett for seg selv og plager ingen, selv om det for meg er komplett uforståelig at noen kan finne en Gud og at H*n kan kan hjelpe med noe som helst. men jeg kommer til, i respekt for ham og at det er viktig for ham, døpe også neste barn og gifte meg kirkelig. jeg er veldig glad i å høre kirkelig musikk, jeg trives egentlig overraskende godt i kirken og er uvanlig glad i salmer og sånn. :dobbeltmoralsk, antageligvis:

Kristne, altså de kristen-kristne, karismatiske og slitsomme utagerende, skremmer meg i grunnen litt, det er så mye mas og styr, og det skorter på humor (vanlig intelligensmarkør) og empati (en annen type intelligensmarkør). Jeg trives greit blant vanlige statskirkekristne, hverdagskristne uten store fakter, tungetale, fordømmelser og styr. Så fort det blir mer enn det blir jeg matt og synes det er påtatt og teit.

Og så synes jeg at mye jeg leser om kristne indikerer at mange av dem er ganske slemme og selvgratulerende. Det synes jeg er utrivelig. Og temmelig uintelligent. Fordømmelse av homofile og slikt er så utrolig tåpelig. Og Bibelen er kjempevanskelig å tolke, nærmest komplett umulig, men jo mer kristne folk er, jo mer direkte og lettfattelig snakker tydeligvis Bibelen til dem. I enkel klartekst, virker det som.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:23.