|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Kjøper du ferdiglaget potetsalat? | |||
| Ja, jeg liker den best |
|
11 | 6,43% |
| Nei, aldri i livet |
|
22 | 12,87% |
| Ja, jeg kjøper i nødtilfeller (en sjelden gang) |
|
59 | 34,50% |
| Ja, jeg kjøper den, fordi jeg ikke gidder å lage noe annet |
|
79 | 46,20% |
| Deltakere: 171. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøper du ferdiglaget potetsalat?Ja så klart. Lager kun til spesielle anledninger, som jul eller vi har bedt gjester til noe. Jeg lager vel så og si ingen ting fra bunn av til vanlig. Aldri laget en saus sjøl. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Alltid like optimist
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøper du ferdiglaget potetsalat?Ikke liker jeg rømme og ikke liker jeg majones - og jaggu liker jeg ikke potetsalat heller... Gubben synes det er ok med potetsalat, så noen ganger lager vi og noen ganger kjøper vi - da kjøper vi stort sett en liten dæsj som er laget i butikken. Mega'n her har god, sier dem...
|
|
|
#87 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøper du ferdiglaget potetsalat?Aldri i livet. Jeg liker ikke majones, så det eneste som duger er hjemmelaget potetsalat med minimalt med rømme på, og masse mais. Andre tilsetninger: purreløk, ruccula, gressløk. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøper du ferdiglaget potetsalat?Nei, nå jeg lager potetsalten selv. Jeg må se hva som havner i salaten, har hatt mange ekle øyeblikk med kjøpt potetsalat. :grøss: Udefinerbare klumper er ekkelt. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Sv: Kjøper du ferdiglaget potetsalat?Jeg er veldig glad i å lage mat, bake og sådær.
|
|
|
#90 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Kjøper du ferdiglaget potetsalat?Ja, jeg kjøper den fordi jeg ikke gidder å lage noe annet. Hvorfor? Fordi jeg ikke liker potetsalat. (Lage noe jeg selv ikke liker? no way
|
|
|
#91 |
|
Ikke fullt så fin
|
Sv: Kjøper du ferdiglaget potetsalat?
|
|
|
#92 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Kjøper du ferdiglaget potetsalat?Jeg kjøper, ja.
|
|
|
#93 |
|
Ekvilist
|
Sv: Kjøper du ferdiglaget potetsalat?Jeg har vokst opp med kjøpesalat, men etter at jeg lærte å lage selv på heimkunnskapen har jeg vel knapt kjøpt siden. Jeg synes nesten man ikke kan snakke om kjøpesalat og hjemmelaget salat som samme ting, smaken ligner jo ikke en gang.
|
|
|
#94 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Kjøper du ferdiglaget potetsalat?Hvis man synes det tar lang tid å lage potetsalat kan man også bare koke poteter og lage en dressing til dem mens de koker. Vi lager ofte en blanding av kesam, eple i små terninger, litt salt og litt currypaste til passelig sterk smak. Denne passer godt til kokte poteter og grillet svineindrefilet for eksempel. Jeg synes det er godt med varme poteter med slik dressing på, bryr meg ikke med å kjøle ned potetene og skjære dem i terninger.
|
|
|
#95 |
|
Ekvilist
|
Sv: Kjøper du ferdiglaget potetsalat?Man kan lage potetsalat kjappere enn det går å koke vanlige poteter altså.
|
|
|
#96 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
Oooh... Nå kjente jeg hvor lat jeg må være, for du mista meg på "legger bitene på et brett i fryseren"...
|
|
|
|
#97 |
|
Ekvilist
|
Vil det hjelpe om du kan få legge det i en bolle?
|
|
|
#98 |
|
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøper du ferdiglaget potetsalat?Jeg liker ikke den potetsalaten man får kjøpt så jeg lager selv. Om jeg har tid til det da, hvis ikke kjøper jeg. Det samme med potetmos forresten.
|
|
|
#100 |
|
Ekvilist
|
Lese tråden kanskje, så har du hørt om det.
|
![]() |
| Emneord |
| hjemmelaget, potoesalat |
|
|