Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kjøper du ferdiglaget potetsalat?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Kjøper du ferdiglaget potetsalat?
Ja, jeg liker den best 11 6,43%
Nei, aldri i livet 22 12,87%
Ja, jeg kjøper i nødtilfeller (en sjelden gang) 59 34,50%
Ja, jeg kjøper den, fordi jeg ikke gidder å lage noe annet 79 46,20%
Deltakere: 171. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-08, 00:27   #81
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøper du ferdiglaget potetsalat?

Ja så klart. Lager kun til spesielle anledninger, som jul eller vi har bedt gjester til noe. Jeg lager vel så og si ingen ting fra bunn av til vanlig. Aldri laget en saus sjøl.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 09:38   #82
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Aldri laget en saus sjøl.

Det som er så enkelt og mye bedre Electronica. Jeg regner med du har prøvd?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 09:41   #83
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Hm?

Gammel 18-06-08, 09:53   #84
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 10:22   #85
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke liker jeg rømme og ikke liker jeg majones - og jaggu liker jeg ikke potetsalat heller... Gubben synes det er ok med potetsalat, så noen ganger lager vi og noen ganger kjøper vi - da kjøper vi stort sett en liten dæsj som er laget i butikken. Mega'n her har god, sier dem...
Men jeg har fått skryt av den salaten jeg lager da...selv om jeg synes den er gyselig selv...

Gammel 18-06-08, 10:34   #86
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøper som regel potetsalat. Jeg lager kun til spesielle anledninger. Det tar alt for lang tid og alt for mye griseri å lage selv.

Gammel 18-06-08, 10:42   #87
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Aldri i livet. Jeg liker ikke majones, så det eneste som duger er hjemmelaget potetsalat med minimalt med rømme på, og masse mais. Andre tilsetninger: purreløk, ruccula, gressløk.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 10:49   #88
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Nei, nå jeg lager potetsalten selv. Jeg må se hva som havner i salaten, har hatt mange ekle øyeblikk med kjøpt potetsalat. :grøss: Udefinerbare klumper er ekkelt.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 10:58   #89
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Jeg er veldig glad i å lage mat, bake og sådær.
Men jeg har aldri laget potetsalat eller saus fra bunnen av.. Men hvis det virkelig er så enkelt, så kanskje jeg skulle prøve meg litt fremover.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 11:22   #90
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg kjøper den fordi jeg ikke gidder å lage noe annet. Hvorfor? Fordi jeg ikke liker potetsalat. (Lage noe jeg selv ikke liker? no way )
Forøvrig pleier mannen å koke noen poteter og blande i kjøpt potetsalat - da blir den visst bedre. (Jeg mener forsatt at det er skikkelig fælt)

Gammel 18-06-08, 13:34   #91
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ja, jeg kjøper den, fordi jeg ikke gidder å lage noe annet

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 18:59   #92
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjøper, ja.

Gammel 18-06-08, 19:00   #93
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vokst opp med kjøpesalat, men etter at jeg lærte å lage selv på heimkunnskapen har jeg vel knapt kjøpt siden. Jeg synes nesten man ikke kan snakke om kjøpesalat og hjemmelaget salat som samme ting, smaken ligner jo ikke en gang.

Gammel 18-06-08, 23:23   #94
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Hvis man synes det tar lang tid å lage potetsalat kan man også bare koke poteter og lage en dressing til dem mens de koker. Vi lager ofte en blanding av kesam, eple i små terninger, litt salt og litt currypaste til passelig sterk smak. Denne passer godt til kokte poteter og grillet svineindrefilet for eksempel. Jeg synes det er godt med varme poteter med slik dressing på, bryr meg ikke med å kjøle ned potetene og skjære dem i terninger.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 23:30   #95
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan lage potetsalat kjappere enn det går å koke vanlige poteter altså. Man skjærer poteter i biter, koker i 5-10 minutter. Lar de dampe av litt. Legger bitene på et brett i fryseren en liten stund. Samtidig som potetetene koker blander man sammen rømme/majonesguffa. Ta opp de kjølige potetbitene fra fryseren, bland sammen og voila! Vi har også et par ganger tydd til ferdigkjøpte halvkokte poteter, og gjort det på samme måte.

Gammel 19-06-08, 10:54   #96
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Man kan lage potetsalat kjappere enn det går å koke vanlige poteter altså. Man skjærer poteter i biter, koker i 5-10 minutter. Lar de dampe av litt. Legger bitene på et brett i fryseren en liten stund. Samtidig som potetetene koker blander man sammen rømme/majonesguffa. Ta opp de kjølige potetbitene fra fryseren, bland sammen og voila! Vi har også et par ganger tydd til ferdigkjøpte halvkokte poteter, og gjort det på samme måte.

Oooh... Nå kjente jeg hvor lat jeg må være, for du mista meg på "legger bitene på et brett i fryseren"...

Men det er helt sant at det er ti millioner bedre enn kjøpesalat... Så nå skal jeg bare planlegge litt før neste grilling. Det kommer aldri til å skje at jeg gjør noe sånt "på sparket"!

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 13:31   #97
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Oooh... Nå kjente jeg hvor lat jeg må være, for du mista meg på "legger bitene på et brett i fryseren"...

Vil det hjelpe om du kan få legge det i en bolle? Da trenger man litt mer tid da.

Gammel 19-06-08, 13:35   #98
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker ikke den potetsalaten man får kjøpt så jeg lager selv. Om jeg har tid til det da, hvis ikke kjøper jeg. Det samme med potetmos forresten.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 14:12   #99
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har aldri hørt om noen som lager potetsalat. Hvorfor i all verden gjøre det, liksom, når det finnes gode varianter i kjøledisken på butikken?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 14:18   #100
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg har aldri hørt om noen som lager potetsalat. Hvorfor i all verden gjøre det, liksom, når det finnes gode varianter i kjøledisken på butikken?

Lese tråden kanskje, så har du hørt om det.

Emneord
hjemmelaget, potoesalat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:27.