Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Bunad!

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-06, 13:11   #11
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bunad!

Lille My, den rondastakken høres veldig fin ut! Min mor har en gudbrandsdals festdrakt med grønt damaskliv, den er kjempefin. I tilegg har hun linskjorte med broderier.

Jeg er enig i at "husflidbunader" kan bli litt uniformsmessige, vi har også gjort litt forandringer. Gutta har fått kjempefine bunader sydd av min mor. Hun var i Damaskus for noen år tilbake, og der kjøpte hun damask som hun har sydd vester til guttene av. De har kortbukser i svart ull og sølvknapper har vi kjøpt litt her og der. Kjempefine er de!

Men mamma har fortalt at noen av hennes venninner har rynket litt på nesen, "det går da ikke an å bare finne på selv?!" De er muligens medlemmer av det berømte bunadpolitiet?

Jeg har en bunad som ligner litt på Gudbrandsdals festdrakt, men kommer fra en spesiell gård... Husker ikke navnet i farten, jeg har kjøpt den på en bruktbutikk.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:45.