Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Håret er oransje ...

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-08, 14:00   #8
cilen
re:designer

cilen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Håret er oransje...

Altså, det ER lov å klage, når du ba om striper uten orangeskjær. Men nå skal ikke jeg si noe, for jeg er akkurat sånn selv. Men det betyr ikke at jeg blir sur om noen kommer å ber om nye farge hvis jeg har bommet på den. Stripene har vel ikke virket lenge nok spør du meg, og hvis den mørke fargen var mye rødt i, burde frisøren fint skjønne at det ikke blir "kalde" striper. Satt du lenge? Vi har en bleking som er ekstra blå, dvs stripene/blekingen tar mere røde pigmenter. Om det blir orangeskjær setter jeg i en fargevask over (i vasken) med en kald farge. Det går fort, og virker i noen minytter mens kunden sitter i vasken. Da bruker jeg en ren kald/beige farge uten oksidanten (altså kun kremen i fargetuben). Det er der fargestoffet sitter. Håret er jo allerede "åpent".

Det jeg mener med en beige farge er en som heller mot grønt, det tar jo vekk orange. Hvis stripene dine er bare litt lysere enn håret (ganske mørkt altså), så må det jo bli brune striper.
Du vil ikke bruke en sjampo med farge i da? Det kan jo settes i håret og la virke? Kanskje like greit?

Ellers kan du jo bite i det og ringe frisøren og si det er altfor orange.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:15.