Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ny ekteskapslov (Dagbladet)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-08, 11:04   #8
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny ekteskapslov (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Ja, det er helt utrolig, men jeg har hørt nettopp dette idiotargumentet mange ganger. Hvor vanskelig er det å se forskjell på gjensidig forhold mellom voksne partnere og overgrep mot en uvillig part som mord eller voldtekt? Likevel later mange til å tro at det er en "glidende overgang mellom å akseptere homofili og pedofili"! Det er akkurat like fornuftig som å argumentere for at det er en glidende overgang mellom kirurgi og øksemord. Frivillighet og gjensidig interesse, kontra maktovergrep, vold og skade? Ring a bell?
Herregud.

Det at man ser at enkelte argumenter for å godkjenne homofile også kan brukes som argumenter for å godkjenne pedofile, betyr ikke nødvendigvis at man ikke ser forskjell på de to.

Jeg reagerer for eksempel på argumentet "vi er skapt sånn, så vi må få leve det ut", fra homofile. Pedofile er også skapt sånn, må de også få leve det ut? Det betyr ikke at jeg mener at homofili er galt. Det betyr at jeg mener at argumentet er dårlig.

På samme måte som "det er naturlig" er et dårlig argument for at man skal amme på restaurant. Det er mye annet som er naturlig også, som man aldri ville finne på å gjøre i offentlighet. Det betyr likevel ikke at jeg sammenligner amming og f.eks. toalettbesøk, det betyr igjen bare at jeg synes argumentet ikke er gyldig.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:55.