Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Flyalarm, sjekker du klokken?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Sjekker du klokken når du hører flyalarmen for å se om det er en test?
Ja 113 70,63%
Nei 47 29,38%
Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-08, 12:31   #41
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flyalarm, sjekker du klokken?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Og hvis det i tillegg er andre onsdag i juni eller januar, så er du helt trygg.

Ville dere forresten ikke reagert hvis alarmen gikk en onsdag klokka 12 i april?

Jeg ville ikke reagert noen dag jeg, så lenge klokka var 12. Jeg ante ikke at de testet på faste datoer.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 12:32   #42
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Å, var det flyalarmen jeg hørte i sted? Trodde det var sprenging på gang, jeg.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 12:33   #43
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Første flyalarmen sjekket jeg klokken og tenkte at det kun var det. Hadde ikke hørt noe eller lest om noe annet. Så sa de på radioen at dette skulle skje og at det kun var en test og at de skulle ta en til kl.12.05. Det stemte.

Her sender de flyalarmen fra skolen som er 2 min. unna. Så hører den godt.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004

Sist redigert av Estrella : 11-06-08 kl 12:38.
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 12:35   #44
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Bomberom? Har jeg aldri tenkt på. Min første innskytelse ville nok vært å dra til nærmeste skole.

Gammel 11-06-08, 12:36   #45
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nenne sa det jeg alltid tenker når jeg hører flyalarm ...

I Kaprun (Østerrike) testet de flyalarmene mens vi var der, men det ble litt mer ubehagelig da det ble nevnt at demningen et par km oppi dalen var gammel og hadde sprekker, så alarmene hadde absolutt en misjon ...

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 12:40   #46
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sjekker klokka automatisk, men visste ikke det var på faste datoer.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 12:41   #47
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Ø, var det dét det var?
Og så jeg som stod i vinduet i ti minutter og venta på at sprengladningen i byggefeltet borti her skulle gå av.
Ikke rart det aldri smalt...

Gammel 11-06-08, 12:43   #48
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Flyalarmen høres greit hjemmefra, men der jeg befant meg i dag har jeg ikke hørt noe som helst.

Nærmeste bomberom er ca. 5 min løping unna hjemmet vårt, i kjelleren på barneskolen. Veldig greit å vite.

Her i Grenland har vel flyalarmen en viktig misjon iogmed det kan komme gassutslipp - eller er det en annen alarm for det? Dere som har bodd her lengre vet sikkert mer om dette enn meg...

Gammel 11-06-08, 12:46   #49
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Ø, var det dét det var?
Og så jeg som stod i vinduet i ti minutter og venta på at sprengladningen i byggefeltet borti her skulle gå av.
Ikke rart det aldri smalt...

Sprengningslyd og flyalarm er jo helt forskjellige lyder. Flyalarmen er hes og disharmonisk. Hvis man på et piano trykker på to tangenter rett ved siden av hverandre, så ligner det på flyalarm. Sprengningsalarmer er en ren tone, og mye lysere.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 13:09   #50
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg begynt å sjekke klokka. Jeg gikk glipp av gassalarm grenland en gang fordi jeg trodde det bare var en prøve. Syntes det var voldsomt så mye de skulle tute bare for litt alarmprøving, men så var det jammen helt reelt. Litt ekkelt.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 13:10   #51
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

*chatter med kommunens infosenter. Venter på svar.*

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 13:10   #52
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Bomberom? Har jeg aldri tenkt på. Min første innskytelse ville nok vært å dra til nærmeste skole.

Da ville jeg ha sjekket alderen på den skolen. På eldre skoler, som ikke har tilfluktsrom som er bygget etter 1965-standarden eller nyere, har det vært veldig lett å få nedgradert tilfluktsrommene for å kunne bruke lokalene til undervisning. Så mange skoler har ikke lenger tilfluktsrom å tilby.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 13:13   #53
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Ja, det gjør jeg visst...

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 13:16   #54
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Kjente igjen lyden og tenkte flyalarmtest, men måtte ta en ekstra titt på klokken bare for å sjekke.

Gammel 11-06-08, 13:18   #55
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har lagt under et kamuflasjenett et par timer nå, glemte helt å sjekke klokka.

Gammel 11-06-08, 13:22   #56
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg burde jo ha skjønt selv at oversikt over tilfluktsrom ikke ligger ute på nettet. Men jeg har fått et tlf.nr jeg kan ringe for å få vite hvor nærmeste sted for meg er.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 13:23   #57
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Om jeg hører den så sjekker jeg klokka. MEn jeg sov i dag og hørte ingenting.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 13:28   #58
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aha, så det var det det var! Vi lurte et øyeblikk på om noen prøvde å stjele et vogntog med sånn tutebilalarmfunksjon.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 13:37   #59
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Hører ingen alarm her.
Hadde vel i alle fall hatt et såpass avstumpet forhold til den slags alarmer at det jeg hadde nok ikke akkurat løpt i tilfluktsrommet i noe fall. (Medmindre klokka var 3 om natta, eller det var varslet noe skumt i gjære på forhånd. Så skulle Russland/USA/Grønland innvadere uten foregående eskalering synlig i media ville vi nokk blitt tatt på senga, flyalarm eller ikke.)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 13:41   #60
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Jeg sjekker ikke klokka og regner bare med at det er en øvelse. :naiv og dum:

Husker en episode fra barneskolen. Vi satt fordypet i arbeid om utbruddet av den andre verdenskrig, og det var mye snakk om hvordan "frøken" hadde opplevd dette. Så går flyalarmen, og du har en skoleklasse med 10 hylgrinende pikebarn. Jeg skjønte allerede da at jeg var praktisk anlagt, for jeg tittet på klokka, konstaterte at den var 12 og at det derfor var øvelse. Men logiske argumenter holdt ikke helt i den forsamlingen.

Emneord
flyalarm, test

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:21.