|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Føle føle føle - jeg trenger et kræsjkurs i en T's verden..Men man må ikke komme med krav og sånt da. Sånn harmdirrende "Jeg er blitt forbigått!/Fordi jeg fortjener det!!!/Dete har gått veldig inn på meg altså!!!" er føleri, og det likes ikke.
|
|
|
|
#22 |
|
♡
|
Sv: Føle føle føle - jeg trenger et kræsjkurs i en T's verden..Jeg er ikke god på å snakke om hva jeg har krav på, men er ellers full av føleri... :noterer likevel:
|
|
|
#23 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Føle føle føle - jeg trenger et kræsjkurs i en T's verden..Miss Norway sier mye lurt. Poenget er at du skal ha den tittelen fordi det er riktig og lurt og korrekt. Ikke fordi du fortjener det, føler at du har gitt mye, eller fordi du har krav, det er ikke så sikkert blir ansett for å være gyldige argumenter. T-ere kan godt være enig i at man fortjener forskjellige ting, men om det ikke er korrekt, så er ikke en følelse av fortjening et gyldig argument. Og mange T-ere blir irritert om ugyldige argumenter (etter deres mening selvfølgelig) blir tatt opp.
|
|
|
#24 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Føle føle føle - jeg trenger et kræsjkurs i en T's verden..Og så er vi ikke så glad i det som kan oppfattes som sutring. Men vi er suckers for logiske konklusjoner.
|
|
|
|
#25 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Føle føle føle - jeg trenger et kræsjkurs i en T's verden..
:nettopp:
|
|
|
#26 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Veldig viktig poeng. Føleri kan derimot slå tilbake. Har jeg hørt.
|
|
|
#27 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Føle føle føle - jeg trenger et kræsjkurs i en T's verden..Som INTJ kan jeg skrive under på at (malplassert) føleri ikke bidrar til å sette meg i et vennlig og imøtekommende modus. Hvis føleriet i tillegg blir brukt som et middel til å oppnå fordeler, da er løpet kjørt. Jeg er ikke leder, man jeg kan si noe om hva jeg ville reagert postivt/negativt på i en situasjon der jeg var leder og den andre en ansatt som ønsket høyere lønn:
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Passiv
|
Sv: Føle føle føle - jeg trenger et kræsjkurs i en T's verden ...Heisann - jeg er også et "borderline"-tilfelle mellom ENFP og ENSP, men har havnet på ENFP. |
|
|
|
#29 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Føle føle føle - jeg trenger et kræsjkurs i en T's verden ...F-er, uten noe å bidra med annet enn å plukke opp gode tips.
|
|
|
#30 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Føle føle føle - jeg trenger et kræsjkurs i en T's verden ...Det er fint om man kan være veldig strukturert og veldig konstruktiv: Dette er det jeg syns er utfordrende, a, b, c. Jeg har følgende forslag til løsninger: For a kan vi gjøre sånn og sånn, eller alternativt sånn. For b syns jeg... C klarer jeg ikke helt å se en løsning på, så der vil jeg gjerne at du hjelper meg å tenke.
|
|
|
#31 |
|
Ustabil
|
Jeg aner ikke hva disse diverse bokstav-betegnelsene innebærer, men får en følelse av at du og jeg neppe har samme bokstaver. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Ustabil
|
Jeg er leder, og kjenner meg godt igjen. Likevel må jeg si at det finnes mange situasjoner hvor det er helt ok å bruke uttrykk som føler, opplever, og lignende. Men brukes argumentene for å fortelle at "Jeg har krav på", "jeg er blitt forbigått", "stakkars meg" og sånt - da er jeg for lengst blitt lite samarbeidsvillig. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Passiv
|
Må bare signere dette. |
|
![]() |
|
|