Sv: Julekort
Vi sender hjemmelaget julekort til noen ganske få venner i inn- og utland, og noen familiemedlemmer, og er gjerne såpass trege at kortene ikke blir sendt før i romjulen. Vi lager ikke noe med nisseluer eller stilt opp til julekortfotografering, men plukker bare ut et fint bilde. I fjor laget jeg en liten collage på baksiden av kortet, med små bilder fra hele året, med Lillegutt og oss og besteforeldrene, og så et stort bilde av isspisende Lillegutt på forsiden. Jeg aner ikke enda hva vi gjør i år. Men jeg skriver sikkert et lite, personlig brev til hver enkelt (det er uansett ikke så mye jobb når man sender så få kort som vi gjør).
Vi mottar vanligvis ganske få kort, sikkert under ti. Men det spiller ingen rolle for meg om vi ikke får kort tilbake, jeg sender likevel til dem jeg har lyst til å sende en hilsen til. Jeg synes det er hyggelig å få julekort, men egentlig bare hvis det er ett eller annet personlig med dem, enten bilder eller et lite brev (det kan godt være en masseprodusert tekst, men litt mer informativ enn at de ønsker oss god jul, for det regner jeg strengt tatt med at vennene våre gjør uansett ) eller helst begge deler.