Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skikk og bruk på søndager

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva er IKKE greit på en søndag?
Klippe gress. 48 22,22%
Sage med motorsag. 85 39,35%
Hogge ved for hånd. 23 10,65%
Luke. 5 2,31%
Male eget hus/garasje. 8 3,70%
Male fellesanlegg. 15 6,94%
Henge ut klær til tørk. 15 6,94%
Alt er greit, søndag er bare en dag. 75 34,72%
Alt er greit, så lenge det er etter kirketid/fyllesyketid (kl. 14). 58 26,85%
Ingenting, søndager skal man sitte inne og lese bibelen. 3 1,39%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 216. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-08, 11:23   #33
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på søndager

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes at det meste er greit utenom bråk. Klesvask, husmaling og luking hos naboer legger jeg meg ikke bort i, men jeg synes det er utrolig irriterende med heftig bruk av motorsag den dagen. De fleste andre dager i uken går plenklipperne og motorsagene i ett og det er godt med litt fred og ro en dag. Det er også vanlig her at folk tilbringer mye tid i hagene med familie og venner på søndager og da synes jeg godt at man skal få lov til å ha mulighet til å prate sammen uten å høre på naboens bråk. For oss som har gressallergiker er det også deilig å ha en dag i uken hvor ikke det svever ekstra pollen.

Det tidspunktet jeg tenker minst på sånt er i kirketiden. Da er jeg som oftest i kirken og der blir jeg ikke sjenert av plenklippere.

Jeg signerer Hattifnatten i sin helhet, bare at her er det jeg som er allergikeren. Når de nærmeste naboene klipper gresset må vi lukke alle vinduer og dører, og jeg må holde meg unna hagen. Jeg er ikke religiøs men synes faktisk det er fint å ha en rolig dag i uka, som ikke er preget av motorsager, motoriserte gressklippere, vedhugging og høytrykkspyling. At folk er travle og fulltarbeidende taler enda mer for en roligere dag i uka synes jeg. Fysisk arbeid reagerer jeg ikke på.

En annen ting er kveldsarbeid i uka. Tidligere i uka begynte en nabo å pusse ned møblene sine etter 21.30, rett utenfor flere soverom hvor man vet at barn ligger og sover med vidåpne vinduer. Det synes jeg var litt merkelig, men så tilhører jeg etter foreløpig poll de mer konservative når det gjelder bråk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:42.