Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?
De som av "sikkerhetsmessige årsaker" velger å kjøre sine barn, setter notorisk andre barn i fare ved å vrenge opp på fortauet eller stoppe midt i gangfeltet utenfor skolen. Det ville vært mye tryggere her i nabolaget om alle kunne gått til skolen.
Jeg ville aldri ha brukt/kastet bort 2-3 timer på vei til og fra jobb hver dag. Helt meningsløs sløsing med tid. I løpet av en uke har du brukt 10-15 timer på ingenting. Bare for å ha stort hus. Jeg har 12 minutter til jobb, men så har jeg valgt å bo i en skoeske, ganske sentralt. jeg hadde 2, 5 mil til barenskolen og 5 mil til ungdomsskolen. jeg har pendlet nok for et helt liv frem til jeg var 15, det er ikke snakk om at jeg skal kaste bort så mye tid på å være på reise noen sinne igjen. Da flytter jeg heller til en annen by eller finner meg en marginalt større skoeske, evt en støvletteske jeg kan dele med noen.
Jeg ville ha omprioritert drastisk om jeg kastet bort 10-15 timer pr uke, 40- 60 timer pr mnd av min og barnas tid på å sitte i bil. Funnet meg jobb nærmere hjemmet eller funnet et hjem nærmere jobben. Rett og slett. Men det er meg. Livet er for kort.