|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: "Perfekte mødre"For å være ærlig, as usual, så syns jeg det er fullstendig patetisk å stappe i babyer ting som FORELDRENE liker og syns er søtt og morsomt å se på at babyen spiser. Det være is, sjokolade, brus osv. Hvor mange har jeg ikke sett gi babyer brus fordi de vrenger jo på hele trynet. Det trenger nødvendigvis ikke ha noe med allergier å gjøre i det hele tatt, bare litt sunt foreldrevett, noe enkelte fnisende individer ser ut til å mangle.
![]() |
#2 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Perfekte mødre"
Tenk at jeg er enig med Sitron. *dåner litt* |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
♡
|
![]() Sv: "Perfekte mødre"Jeg synes som Sitron - en 6 mnd gammel baby får is fordi moren har så lyst til å gi isen til barnet. Det virker som om mange foreldre ikke klarer å vente til barnet blir stort nok til det ene og det andre. Det er liksom litt kjedelig med babyer som bare skal ha pupp, kos og søvn. De setter barnet i høystol før det er klart, gir det mat før det skal ha det, gir det godteri, brus og is for å være "greie" lenge før barnet vet hva det er og er stort nok til å sette pris på det....
![]() |
#4 |
flisespikker
|
Men rett skal være rett, Iset, det er du jo.
![]() |
#6 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: "Perfekte mødre"En svigermor som har rett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Møllspist fletthurpe
|
Det er fryktelig slitsomt med slike besteforeldre.
Jeg er fryktelig enig altså, men jeg tror det er svært få som STAPPER babyer full av mat/godteri de ikke skal ha... selv om det finnes endel av dem også..
![]() |
#8 |
Tankefull
|
Og min mor forstår ikke at jeg blir litt frustrert hver gang hun lar Jørgen helle i seg av hennes caffe latte...
![]() |
#9 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
Det har jeg ennå ikke smakt.
![]() |
#10 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Hvor gammel er Jørgen da? Min eldste drakk kaffe med sin mormor, de skålte og koste seg. Han fikk bittelitt kaffe med masse melk nå og da på besøk.
![]() |
#11 |
Tankefull
|
Her er det snakk om ett halvt halvlitersglass med halvparten kaffe, halvparten melk og 8 til 10 suketter... Fra han var 1 år (nå er han 2 år).
![]() |
#12 |
Helt konge
|
Jeg stiller meg litt undrende til om det er nødvendig for relasjonen mellom mormor og barnebarn at hun gir ham kaffe? Jeg er ganske sikker på at han kunne ha fått gode stunder og fine minner av sitt samvær med mormor også uten at han fikk kaffe som 1,5 åring. Kaffe er vel ikke akkurat anbefalt drikke for små barn? Ikke det at jeg tror han har tatt noen skade av det, men jeg synes det er unødvendig å gi 1-åringer koffein. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Nek er allrighte dyr
Det er vel mye som er unødvendig, men som ikke er skadelig. En liten dært med kaffe oppi melken var spennende for ham, og jeg ser ingen grunn til at man skulle unngått dette fordi det er unødvendig. Koffein ukentlig eller daglig hadde vært en annen sak. Igjen, for meg så blir dette å overdrive. Poenget for ham var å gjøre det samme som oss voksne rundt bordet, han fikk ordentlig porselen kaffekopp og skålte rundt. En liten skvett oppi fikk ham til å føle seg "med". Hadde det vært veldig skadelig hadde det ikke skjedd.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Liten avsporing, men dette opplevde jeg i barnehagen til P. P skulle til legen og jeg hentet tidligere enn vanlig. Når jeg titter inn i det ene rommet i barnehagen sitter en av de ansatte i barnehagen og heller caffe latte i kaffeserviset til barna og en liten jente sitter med en svær skje med masse "melkeskum" i hånden. Et av barna holder frem en hånd og sier: "mære" og den ansatte lar ettåringen drikke av kaffekoppen sin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Nek er allrighte dyr
Den var litt drøy, personalet skal ikke bestemme sånn smaksprøver, samtidig tror jeg ikke jeg hadde gjort et nummer ut av det. Som sagt tror jeg det ikke er skadelig, spesielt ikke over 1 år så lenge det ikke er på daglig eller regelmessig basis. Men du kan kanskje ikke vite om dette var daglig kost der
![]() |
#16 |
Passiv
|
![]() Sv: "Perfekte mødre"Min sønn på 15mnd drikker ikke kumelk. Men får smake på og spiser litt is |
![]() |
![]() |
|
|