Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Perfekte mødre"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-06, 18:22   #1
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte mødre"

For å være ærlig, as usual, så syns jeg det er fullstendig patetisk å stappe i babyer ting som FORELDRENE liker og syns er søtt og morsomt å se på at babyen spiser. Det være is, sjokolade, brus osv. Hvor mange har jeg ikke sett gi babyer brus fordi de vrenger jo på hele trynet. Det trenger nødvendigvis ikke ha noe med allergier å gjøre i det hele tatt, bare litt sunt foreldrevett, noe enkelte fnisende individer ser ut til å mangle.

Gammel 13-11-06, 18:27   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

For å være ærlig, as usual, så syns jeg det er fullstendig patetisk å stappe i babyer ting som FORELDRENE liker og syns er søtt og morsomt å se på at babyen spiser. Det være is, sjokolade, brus osv. Hvor mange har jeg ikke sett gi babyer brus fordi de vrenger jo på hele trynet. Det trenger nødvendigvis ikke ha noe med allergier å gjøre i det hele tatt, bare litt sunt foreldrevett, noe enkelte fnisende individer ser ut til å mangle.

Tenk at jeg er enig med Sitron. *dåner litt*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 19:01   #3
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes som Sitron - en 6 mnd gammel baby får is fordi moren har så lyst til å gi isen til barnet. Det virker som om mange foreldre ikke klarer å vente til barnet blir stort nok til det ene og det andre. Det er liksom litt kjedelig med babyer som bare skal ha pupp, kos og søvn. De setter barnet i høystol før det er klart, gir det mat før det skal ha det, gir det godteri, brus og is for å være "greie" lenge før barnet vet hva det er og er stort nok til å sette pris på det....

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 19:10   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

I tillegg mente svigermor at jeg var hysterisk

Men rett skal være rett, Iset, det er du jo.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg iset.jpg (29,6 KB, 3 visninger)
Gammel 13-11-06, 19:14   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men rett skal være rett, Iset, det er du jo.

Gammel 13-11-06, 19:19   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

En svigermor som har rett.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 19:12   #7
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Enig. Svigers har vært sånn fra vesla ble født. De prøvde å gi henne riskrem og kake da hun var 2,5 mndr gammel, på julaften.
Jeg måtte omtrent rive henne bort for å få dem til å slutte. Faens folk! I tillegg mente svigermor at jeg var hysterisk og uøkonomisk siden jeg ikke ville slutte med MME og gå over til ren kumelk da hun var 6 mndr gammel, for det gjorde da både hun og hennes mor.

Det er fryktelig slitsomt med slike besteforeldre. Jeg har opplevd mye av det samme. hvor får de i fra at et lite barn/baby på 2 mnd skal ha sjokoladekake. Kunne jo ikke snu ryggen til en gang.. da var de der med alt mulig rart. Stakkars unge.

Sitat:

For å være ærlig, as usual, så syns jeg det er fullstendig patetisk å stappe i babyer ting som FORELDRENE liker og syns er søtt og morsomt å se på at babyen spiser.

Jeg er fryktelig enig altså, men jeg tror det er svært få som STAPPER babyer full av mat/godteri de ikke skal ha... selv om det finnes endel av dem også..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 20:46   #8
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Enig. Svigers har vært sånn fra vesla ble født. De prøvde å gi henne riskrem og kake da hun var 2,5 mndr gammel, på julaften.
Jeg måtte omtrent rive henne bort for å få dem til å slutte. Faens folk! I tillegg mente svigermor at jeg var hysterisk og uøkonomisk siden jeg ikke ville slutte med MME og gå over til ren kumelk da hun var 6 mndr gammel, for det gjorde da både hun og hennes mor.

Og min mor forstår ikke at jeg blir litt frustrert hver gang hun lar Jørgen helle i seg av hennes caffe latte...

Gammel 13-11-06, 21:06   #9
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av AnnKi, her.

Og min mor forstår ikke at jeg blir litt frustrert hver gang hun lar Jørgen helle i seg av hennes caffe latte...

Det har jeg ennå ikke smakt.

Gammel 13-11-06, 21:07   #10
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av AnnKi, her.

Hvor gammel er Jørgen da? Min eldste drakk kaffe med sin mormor, de skålte og koste seg. Han fikk bittelitt kaffe med masse melk nå og da på besøk.
Dette var fra han var ca 1,5 år. Kan ikke tenke meg det var farlig, derimot fikk han et hyggelig minne med mormoren sin. Men det er nå forskjell på en liten kopp med litt kaffe og mest melk, enn å helle nedpå en hel caffe latte.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 21:10   #11
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Hvor gammel er Jørgen da? Min eldste drakk kaffe med sin mormor, de skålte og koste seg. Han fikk bittelitt kaffe med masse melk nå og da på besøk.
Dette var fra han var ca 1,5 år. Kan ikke tenke meg det var farlig, derimot fikk han et hyggelig minne med mormoren sin. Men det er nå forskjell på en liten kopp med litt kaffe og mest melk, enn å helle nedpå en hel caffe latte.

Her er det snakk om ett halvt halvlitersglass med halvparten kaffe, halvparten melk og 8 til 10 suketter... Fra han var 1 år (nå er han 2 år).

(Og hadde du måtte bytte de bleiene som kom i etterkant hadde du nok vert litt frustert du også ...)

Gammel 13-11-06, 21:18   #12
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min eldste drakk kaffe med sin mormor, de skålte og koste seg. Han fikk bittelitt kaffe med masse melk nå og da på besøk.
Dette var fra han var ca 1,5 år. Kan ikke tenke meg det var farlig, derimot fikk han et hyggelig minne med mormoren sin.

Jeg stiller meg litt undrende til om det er nødvendig for relasjonen mellom mormor og barnebarn at hun gir ham kaffe? Jeg er ganske sikker på at han kunne ha fått gode stunder og fine minner av sitt samvær med mormor også uten at han fikk kaffe som 1,5 åring. Kaffe er vel ikke akkurat anbefalt drikke for små barn? Ikke det at jeg tror han har tatt noen skade av det, men jeg synes det er unødvendig å gi 1-åringer koffein.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 21:29   #13
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Jeg stiller meg litt undrende til om det er nødvendig for relasjonen mellom mormor og barnebarn at hun gir ham kaffe? Jeg er ganske sikker på at han kunne ha fått gode stunder og fine minner av sitt samvær med mormor også uten at han fikk kaffe som 1,5 åring. Kaffe er vel ikke akkurat anbefalt drikke for små barn? Ikke det at jeg tror han har tatt noen skade av det, men jeg synes det er unødvendig å gi 1-åringer koffein.

Det er vel mye som er unødvendig, men som ikke er skadelig. En liten dært med kaffe oppi melken var spennende for ham, og jeg ser ingen grunn til at man skulle unngått dette fordi det er unødvendig. Koffein ukentlig eller daglig hadde vært en annen sak. Igjen, for meg så blir dette å overdrive. Poenget for ham var å gjøre det samme som oss voksne rundt bordet, han fikk ordentlig porselen kaffekopp og skålte rundt. En liten skvett oppi fikk ham til å føle seg "med". Hadde det vært veldig skadelig hadde det ikke skjedd.
Det er unødvendig med rosa silkebånd i håret til jentene, og det nører oppunder flink pike-prinsesserollen. Helt unødvendig, men lar man være?

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 13-11-06, 21:45   #14
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Liten avsporing, men dette opplevde jeg i barnehagen til P. P skulle til legen og jeg hentet tidligere enn vanlig. Når jeg titter inn i det ene rommet i barnehagen sitter en av de ansatte i barnehagen og heller caffe latte i kaffeserviset til barna og en liten jente sitter med en svær skje med masse "melkeskum" i hånden. Et av barna holder frem en hånd og sier: "mære" og den ansatte lar ettåringen drikke av kaffekoppen sin.

Jeg er sikker på at ingen i barnehagen har sett meg så lang i maska som jeg var akkurat da....

Kan kanskje tilføye at dette er en småbarnsavdeling for barn mellom 0-2 år.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 21:49   #15
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Liten avsporing, men dette opplevde jeg i barnehagen til P. P skulle til legen og jeg hentet tidligere enn vanlig. Når jeg titter inn i det ene rommet i barnehagen sitter en av de ansatte i barnehagen og heller caffe latte i kaffeserviset til barna og en liten jente sitter med en svær skje med masse "melkeskum" i hånden. Et av barna holder frem en hånd og sier: "mære" og den ansatte lar ettåringen drikke av kaffekoppen sin.

Jeg er sikker på at ingen i barnehagen har sett meg så lang i maska som jeg var akkurat da....

Kan kanskje tilføye at dette er en småbarnsavdeling for barn mellom 0-2 år.

Den var litt drøy, personalet skal ikke bestemme sånn smaksprøver, samtidig tror jeg ikke jeg hadde gjort et nummer ut av det. Som sagt tror jeg det ikke er skadelig, spesielt ikke over 1 år så lenge det ikke er på daglig eller regelmessig basis. Men du kan kanskje ikke vite om dette var daglig kost der

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 13-11-06, 21:57   #16
tutta
Passiv

Standard

Min sønn på 15mnd drikker ikke kumelk. Men får smake på og spiser litt is Skyldes selvfølgelig at jeg mener at kumelk er for kalver

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:14.