|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolen stiler brev direkte til barnet. Et "Er jeg urimelig"-innleggDette er noe jeg ikke har brydd meg om i løpet av mine snart 13 år som mamma.
|
|
|
#24 |
|
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolen stiler brev direkte til barnet. Et "Er jeg urimelig"-innleggKan ikke si at jeg helt ser problemet når det gjelder et offentlig brev til et barn under skolealder (som ofte ikke kan lese selv). Barnet trenger strengt tatt ikke en gang å vite at brevet er til ham/henne heller. Selvfølgelig kunne det godt ha stått til Eva Adamsen m/foresatte. Husker ikke hva det sto på innkallingen vi fikk ifm operasjonen til veslemor - ei heller hva det står på innkallingene til tannpleier. Jeg bryr meg ikke om det, og foreløpig så tror jeg nok at vesla gir katten i det... Om noen år er kanskje visa en annen?
|
|
|
|
#25 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Skolen stiler brev direkte til barnet. Et "Er jeg urimelig"-innleggNei, jeg synes ikke du er urimelig som reagerer på dette, men jeg ser for meg mange måter du kan (hvis du ønsker) gjøre dette til en urimelig sak. F.eks. kan du bruke 15 min av et foreldremøte til å diskutere det med kontaktlærer. Det er i tilfelle ikke første gang noen finner det for godt å gjøre noe slikt, og denne gangen tror jeg kanskje problemstillingen er ganske ny. Jeg er forøvrig enig i prinsippet ditt, men er litt tja jeg også.
|
|
|
#26 |
|
flisespikker
|
Sv: Skolen stiler brev direkte til barnet. Et "Er jeg urimelig"-innlegg
Formelle/offisielle brev er vel ikke "egentlig" private når adressaten er umyndig? Jeg mener brev fra skole, helsevesen, politi og sånt?
|
|
|
#27 |
|
Mother of Dragons
|
Nei, de er jo ikke det. Juridisk sett så er det jo foresatte som skal informeres, og så er det foresatte som skal informere videre etter deres skjønn. (Selv om barn har rett til å bli hørt i viktige spørsmål fra 12 år eller noe sånt)
|
|
|
#28 |
|
Bedreviter
|
Sv: Skolen stiler brev direkte til barnet. Et "Er jeg urimelig"-innleggJeg har selvsagt ikke noen betenkeligheter med å åpne brev til Frøkna som jeg vet at egentlig er til meg. Det er ikke det jeg mener. Jeg synes bare det er litt synd at jeg ikke kan praktisere som jeg hevder. Dette er selvsagt et rent prinsippielt spørsmål og ikke et "kan jeg gjøre dette"-spørsmål.
Det er jo den uovertruffet beste måten å gjøre det på, så klart.
Det har du selvsagt rett i, men det er en vanskelig nyanse å formidle til en seksåring.
Er det galt å flisespikke prinsippielle debatter også nå? |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#30 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Skolen stiler brev direkte til barnet. Et "Er jeg urimelig"-innleggTja, du er kanskje i litt mer flisespikkermodus enn jeg ville vært. Å tilkjennegi dette for skolen hadde jeg ikke brukt en kalori på å gjøre.
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero) Sist redigert av Pamina : 27-05-08 kl 15:20. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Skolen stiler brev direkte til barnet. Et "Er jeg urimelig"-innleggOm det er slik at du er redd for at du ikke kan "practise what you preach" med henhold til at all post er privat, så skulle det jo ikke spille noen rolle, fordi hun kan jo ikke lese alikevel...
|
|
|
#32 |
|
Bedreviter
|
Neida, men jeg hadde et vagt håp om at hun skulle lære det etter hvert. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
flisespikker
|
Det gjør hun nok.
|
|
|
#34 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Skolen stiler brev direkte til barnet. Et "Er jeg urimelig"-innleggJeg er enig i prinsippet, men jeg kjenner at jeg ikke greier å engasjere meg veldig. Det er vel som flere har nevnt, sikkert bare en flettefunksjon som ikke er helt brukervennlig.
|
|
|
#35 |
|
Fortynnet
|
Sv: Skolen stiler brev direkte til barnet. Et "Er jeg urimelig"-innleggVi fikk ett brev som var stilet direkte til barnet, og ett med informasjon til foreldrene. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Bedreviter
|
Nei, det er både brevet og konvolutten som er stilet til barnet. Type: "Vi vil gjerne invitere deg til førskole. Møt opp kl. slik-og-slik, der-og-der. Ha med matpakke. Foreldrene kan få informasjon og kaffe der-og-der." Så brevet er stilet til Frøkna, men innholdet er åpenbart myntet mest på Teomannen og meg. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Glamorøs
|
Nei, syns du det? Jeg syns det er helt OK at barn får slike brev jeg. Selv om dere som foreldre må sørge for at hun gjør det som står der, så er det jo hun som skal. Da føler man seg stor, ansvarsfull og "voksen". Jeg syns faktisk det er litt viktig at barn får nettopp slike brev, som tar dem med i beregningen på et vis.
|
|
|
#38 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolen stiler brev direkte til barnet. Et "Er jeg urimelig"-innleggVi får/har fått til Xxxx foresatte.
|
|
|
#39 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Slik praksis er det hos oss også, og jeg har aldri hengt meg noe opp i det. Tvert i mot synes jeg det er flott at det er sånn. Frøkna blir alltid så stolt når hun får slike brev. Vi voksne leser selvsagt brevene selv om det er addressert og stilet til henne. Noe annet skulle tatt seg ut. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Pauset
|
Sv: Skolen stiler brev direkte til barnet. Et "Er jeg urimelig"-innleggSyntes problemstillingen er ganske hinsides. Ser ikke problemet. |
|
|
|
![]() |
|
|