Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Brannforskrifter, byggeavstand og vindu på smal tomt - lure løsninger?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-08, 11:33   #21
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brannforskrifter, byggeavstand og vindu på smal tomt - lure løsninger?

Vanlig beis, TBM.

Gammel 22-05-08, 11:35   #22
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Stilig hus, Veronal. Var det dette som var en modifisert variant av Mesterhus Maja? Jeg har ikke hatt sansen for eksteriøret ut fra katalogen, men dette var kjempetøft.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 11:37   #23
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, dette er vår Majaversjon (utvidet i bredde og lengde, byttet om på etasjer og dermed fullstendig modifisert planløsning og gjort om fra skrå til flat tomt).

Gammel 22-05-08, 12:33   #24
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Hvis jeg ikke husker helt feil er vel FarOutFishing arkitekt?

Ja, det er jeg.

Skal se om ikke det er publisert bilder av husene her et sted. Vi har også tegnet rekkehus som er like smale, men de vet jeg ikke riktig om jeg har bilder av her.

Svar med sitat
Gammel 23-05-08, 14:12   #25
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Da har jeg lest mer og snakket med kommunen. De foreslår å ev satse på tomannsbolig, altså bygge helt inntil dagens hus. Dette er ikke heller lov i reguleringsbestemmelsene, men de mente at det bygges så tett og "liberalt" rett over veien at jeg har gode argumenter for å få dispensasjon.

Jeg vurderer det selvsagt, men jeg har nok mest lyst til å få skilt ut en tomt. Jeg har tenkt litt, og lurer på om dere har noen kommentarer eller tanker til skissene under?

Skisse1
Skisse 2

Sist redigert av Balanse : 23-05-08 kl 14:28.
Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 10:35   #26
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skisse 1 og 2 er så vidt som jeg kan se, helt like? Har du lagt inn feil skisse?

Jeg synes det ser ut som at den kan bli veldig trangt mellom husene, og rent estestisk sett kan det bli litt rart.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 10:36   #27
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville heller forsøkt å fått dispensasjon fra byggegrensen mot naturområdet bak. Det ser jo ut som om det er et stykke unna andre hus?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 16:49   #28
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville absolutt bedt om en rask konsultasjon hos en arkitekt. Ja, det koster litt, men samtidig vil dere få avklart det meste - om det i det hele tatt er mulig å bygge, og evt hva man kan bygge.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:07.