|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvorfor er det så "in" å være for kongehuset, selv om de fleste er for demokrati?Kongehuset er flott. Det burde være nok å nevne Bush og USA for å illustrere hvor galt det kan bære av sted, hvis vi skulle vært republikk. Ikke bare er det dyrere å ha en president, men vi sparer mase penger på å slippe og avholde valg i tide og utide når vi har et kongehus. |
![]() |
![]() |
#2 |
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor er det så "in" å være for kongehuset, selv om de fleste er for demokrati?
Hvor i all verden kommer idéen om at en amerikansk modell på noen som helst måte ville være egnet for Republikken Norge? Vi har faktisk allerede en president. Det er ikke nødvendig å avholde noen valg eller endre særlig på noe som helst egentlig; vi trenger bare å gi kongen sparken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvorfor er det så "in" å være for kongehuset, selv om de fleste er for demokrati?Jeg har ikke dratt frem økonomi som noe som helst argument mot kongehuset. Representasjon koster og demokrati koster. |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor er det så "in" å være for kongehuset, selv om de fleste er for demokrati?Da er jeg "ut",for jeg er ikke for monarki. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvorfor er det så "in" å være for kongehuset, selv om de fleste er for demokrati?
|
![]() |
![]() |
#6 |
Mother of Dragons
|
Oioi jeg skjønte den faktisk ikke heller, selv om jeg syntes det var veldig lite typisk deg å synseføle noe sånt. Jeg sa faktisk høyt «Neimen Nebbia da!»
![]() |
#7 |
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Beklager. Jeg får unnskylde meg med at 1: Det var tidlig på morgenen og 2: Å ironisere over dette er som å navigere i et ukultivert minefelt; alt for mange kaster all fornuft på båten, og begynner å mene veldig rare ting så snart noen stiller spørsmål ved monarkiet. Det vises jo i denne tråden også; personer som har erklært seg godt til venstre i det politiske landskapet i Norge, og som definitivt stemmer på republikanske partier, syns det er greit med monarki fordi arveprinsen er en "kjekk kar". Reality check: kongefamilien er styrtrike upper class twits, omgangskretsen deres er i stor grad korrupte milliardærer som dem selv, dere ville ha hatet dem om det ikke var for glasstøffelmystikken de får som følge av dustetitlene sine. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|