Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hersketeknikk?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-08, 13:00   #11
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hersketeknikk?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det kommer an på om folk ER lite konstruktive og løsningsorienterte. Hvis jeg er omgitt av folk som bare påpeker problemer og ikke foreslår en eneste løsning, så blir jeg helt matt. Hvis folk presenterer et problem for meg så vil jeg at de skal ha tenkt gjennom en mulig løsning også. Den trenger ikke være ferdig tygd, men gi i hvert fall inntrykk av at du har tenkt på det:
- Jeg har tenkt på en annen måte å fordele oppgavene våre på, for jeg syns måten vi gjør det på i dag skaper disse og disse problemene. Forslaget mitt er ikke helt ferdig, men jeg tror vi kan få til noe hvis vi gjør a, b, c

Så kanskje er det en hersketeknikk, kanskje har hun rett.

Det var også min umiddelbare tanke. Enkelte mennesker eller enkelte arbeidsplasser kan tidvis være gjennomsyret av negativitet. Alt er umulig, og man ser bare problemer og ingen løsninger. I så fall skjønner jeg lederens utsagn godt. Men klart, det kan også være en måte å hevde seg selv på.

Og til slutt må jeg si at som leder hender det at man må si nei til folks forslag, selv om de er gode.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:16.