Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du en klager/sutrer?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-07, 12:16   #1
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en klager/sutrer?

Ikke bokstavlig ment? Ting gjentar seg, ser jeg.

Gammel 10-02-07, 14:42   #2
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Nei.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 14:44   #3
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Eller jo mener jeg.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 15:33   #4
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, du er jo reneste inkarnasjonen av klaging.

Gammel 10-02-07, 16:12   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Folk sier de mest idiotiske ting når de er i sjokk. Dessuten; når man opplever kriser der man nesten dør blir man ofte maksimalt egoistisk, nettopp fordi man skal overleve.

Gammel 10-02-07, 16:23   #6
Zita
Fullverdig medlem

Zita sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Zita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg syter og klager hvis jeg synes synd på meg selv.

Det hjelper

Zita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 16:34   #7
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes, generelt sett, at det er mye klaging over syke unger på forum. Det betyr ikke at det ikke er lov å kvitte seg med frustrasjon, altså, men det kan bli litt mye i blant.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 16:55   #8
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg synes, generelt sett, at det er mye klaging over syke unger på forum. Det betyr ikke at det ikke er lov å kvitte seg med frustrasjon, altså, men det kan bli litt mye i blant.

(dette må ikke bli en vane, altså)

Gammel 10-02-07, 18:16   #9
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Samtidig er vel kanskje alternativet en mor som går og biter tenna sammen og er den mest tålmodige gjennom hele dagen og allikevel ikke har en eneste liten ventil der hun bare kan hyle "aaaargh".

Forum fungerer nok ofte som en ventil når det gjelder sånne småting. Jeg synes det virker litt skumlere med de som ikke har noen ventil i det hele tatt, men bare har et hyl som gradvis bygger seg opp innvendig mens de på utsiden er rene polyanna-figurer. Det er de som klikker til slutt. *dramatisk*

Klart det kan bli mye i disse influensatider.

På den annen side. De som bare lar fasaden være synlig i kontakt med andre er som regel lite nær. Altså; jeg tar det som et kompliment og en tillitserklæring når folk lar meg slippe forbi fasaden og viser meg hvordan de egentlig har det. De smiler kanskje og er blide og akk så positive overfor butikkdamer, barnehagepersonale, jobbkolleger, naboer osv. Men et sted lar de masken falle litt og sier som sant er at de er møkk lei og egentlig har mest lyst til å levere mann og barn på døra til svigermor og selv dra til varmere strøk og finne seg en fyrrig elsker. Jeg føler meg i grunnen litt priviligert når jeg får innblikk i hvordan folk egentlig har det fremfor den avmålte greia der fasaden kommer i veien.

Når det gjelder klaging så synes jeg faktisk at det er noen som får det til på en morsom måte også. Selv i sytingen skriver de med såpass humor og selvironi at det blir greit å lese. Eller så sårbart og ærlig at det rører ved en.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 18:53   #10
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Samtidig er vel kanskje alternativet en mor som går og biter tenna sammen og er den mest tålmodige gjennom hele dagen og allikevel ikke har en eneste liten ventil der hun bare kan hyle "aaaargh".

Lurer på hvordan folk klarte seg før forum-tiden.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 22:09   #11
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vel, på et forum for foreldre så er vel ikke det så rart

Selv er jeg en klager---- akk og stønn, og klart det er for å få oppmerksomhet. Jeg synes det er godt å få høre noen postive ord når jeg selv bare er negativ. Det gjør hvertfall meg godt å få sympati fra andre.

Jeg klager over hodepiner, syke barn, vond rygg osv.
og der fikk jeg klaget litt til....

Gammel 11-02-07, 07:57   #12
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg er i svært liten grad en som sutrer og klager. Det har dog ikke med nasjonalitet å gjøre, men med personlighet. Det betyr ikke at jeg aldri gjør det, men det er sjelden.

Jeg jobber også i et serviceyrke, og har det samme inntrykket som Elin har. Selv om jeg jobber med folk i en mye mer hverdagslig setting enn det hun gjør.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 08:23   #13
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg ser ikke at en saklig klage er sutring jeg da.

Om et produkt ikke holder det de lover synes jeg en skal varsle. Om ikke annet så fordi produsent bør gjøres oppmerksom på det.

Det er langt mere irriterende med sutring og småklaging som en ikke tar opp.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 17:37   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes nordmenn generelt klager lite, men sutrer mye. Nordmenn har generelt ikke vett på å sende maten tilbake når den smaker joggesko, de godtar det utroligste på kundeservice, og får det de fortjener.

Men så kan de sitte i timesvis og sutre over at naboen har fått litt for høy hekk, slik at stemorsblomstene får for lite sol.

:generaliserer:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 18:46   #15
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg synes nordmenn generelt klager lite, men sutrer mye. Nordmenn har generelt ikke vett på å sende maten tilbake når den smaker joggesko, de godtar det utroligste på kundeservice, og får det de fortjener.

Etter nær 15 år i servicebransjen i Norge er ikke dette mitt inntrykk. Nordmenn vet absolutt å klage for seg, og begynner sakte men sikkert å nærme seg amerikanere med å være rimelig snar med å hevde "hva de har KRAV på" med alt det er verdt av ufin og barnslig oppførsel, hvor det er om å poengtere hvor liten egen skyld man har i elendigheten, og mengden av saksøkelser øker for hvert år som går, så det er vel kanskje blitt litt "trendy" å syte, klage og kreve blantn nordmenn og.

"Dette smakte faen meg dritt!" ( Helt vanlig dagligdags kommentar fra nordmenn.)

"Jeg SKAL ha!" (gjerne med samme uttrykk om munnen som min halvtannet-åring har om munnen dersom hun ikke får viljen sin....)

"Det er din jobb å ordne det opp for meg"

"Det er verst for deg om jeg ikke rekker siste ferja hjem! Det er ikke min skyld at vi er forsinket!"

"Fy fader det er dårlig assa!" (Det absolutt mest brukte uttrykk blant flypassasjerer ... mer brukt enn "takk" og "ha det bra".

"om ikke bagasjen min kommer med så er det DIN skyld!"

"Jeg har krav på leiebil, hotell og mat!"

"Jeg nekter å sitte så trangt. Jeg har vondt i beinet"

Jeg kunne skrive bok om verre episoder, men det er episoder som til og med har endt opp i retts-apparatet, så jeg lar være.

Gammel 10-02-07, 19:12   #16
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Etter nær 15 år i servicebransjen i Norge er ikke dette mitt inntrykk. Nordmenn vet absolutt å klage for seg, og begynner sakte men sikkert å nærme seg amerikanere med å være rimelig snar med å hevde "hva de har KRAV på" med alt det er verdt av ufin og barnslig oppførsel

Vet du Elin, det har du nok på mange måter rett i. Fikk helt flashback tilbake til diverse flyturer - nordmenn (kanskje spesielt i utlandet) kan virkelig være grusomt ufine. Selv om alle nasjonaliteter nok har sine særegenheter er nordmenns etter hvert blitt ganske usjarmerende. Synes jeg da.

Sist redigert av Miss Norway : 10-02-07 kl 19:23.
Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 19:17   #17
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Etter nær 15 år i servicebransjen i Norge er ikke dette mitt inntrykk. Nordmenn vet absolutt å klage for seg, og begynner sakte men sikkert å nærme seg amerikanere med å være rimelig snar med å hevde "hva de har KRAV på" med alt det er verdt av ufin og barnslig oppførsel, hvor det er om å poengtere hvor liten egen skyld man har i elendigheten, og mengden av saksøkelser øker for hvert år som går, så det er vel kanskje blitt litt "trendy" å syte, klage og kreve blantn nordmenn og.

"Dette smakte faen meg dritt!" ( Helt vanlig dagligdags kommentar fra nordmenn.)

"Jeg SKAL ha!" (gjerne med samme uttrykk om munnen som min halvtannet-åring har om munnen dersom hun ikke får viljen sin....)

"Det er verst for deg om jeg ikke rekker siste ferja hjem! Det er ikke min skyld at vi er forsinket!"

"Fy fader det er dårlig assa!" (Det absolutt mest brukte uttrykk blant flypassasjerer ... mer brukt enn "takk" og "ha det bra".

Jeg kunne skrive bok om verre episoder, men det er episoder som til og med har endt opp i retts-apparatet, så jeg lar være.

Dette er jeg enig med deg i. Selvfølgelig finns det alle varianter, men jeg har sett en del på svensketur.

Verstingene er pensjonister fra Oslo (muligens Bærum, utifra dialekt). De har oppført seg svært nedlatende mot svenskene som står i kassa. Jeg har skjemtes av å være nordmann til tider....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 20:27   #18
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Disse stemmer nok Frp.

Gammel 10-02-07, 20:38   #19
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Disse stemmer nok Frp.

Ja, de også antakeligvis.... I tillegg til de som leser Se&Hør.

Gammel 10-02-07, 20:46   #20
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Djiiz, du kan sannelig det å henge deg opp, Elin. Men du skal ikke se bort fra at du har rett. Nordmenn på chartertur og nordmenn på svenskehandel er på ingen måte representativt for den generelle norske befolkning. Der finner du mye white trash. :generaliserer med brannfakkel:

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:20.