|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Multividunder
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Den nye operaen...
Dette siterer jeg på! |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Epikur
|
![]() Sv: Den nye operaen ...
![]() |
#83 |
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den nye operaen ...Jeg synes det er flott at Oslo endelig har fått et skikkelig operahus, og gleder meg veldig til å besøke det (Har gått på taket da, sammen med halve Oslo på søndag.
Da er det lurt å kjøpe billetter nå, det begynner å bli ganske utplukket.
![]() |
#84 |
Epikur
|
De eldre i Oslo ville fått det ebdre om Oslo kommune prioriterte annerledes, og det er helt uavhengig av opera.
![]() |
#85 |
Har ponny, ønsker høyhest
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Handler ikke dette like mye om mangel på sykepleiere og pleieassistenter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Peppy!
|
Hvorfor sier du at oljepengene våre investeres i tvilsomme foretak? Statens Pensjonsfond Utland har strenge etiske retningslinjer for sine investeringer, såpass strenge at forståsegpåere mener etikken begynner å bli rimelig kostbar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
På vei
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kommer nå opp saker til stadighet om tvilsomme investeringer. Noe av det verste er investeringer i våpenindustri og selskaper som raserer regnskog, syns jeg. Det er flott det er kommet etiske retningslinjer, bare de blir etterlevd. Og forøvrig kan etikk og miljø lett være to forskjellige saker. Sist redigert av ElinM : 17-04-08 kl 20:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Peppy!
|
Ikke egentlig. Det hender det dukker opp at et datterselskap langt ut i rekkene kanskje har en eller annen kjip tilhørighet, det etiske rådet titter på det, og kaster det ut av porteføljen. Etter at retningslinjene kom i 2004 har det vært et enormt fokus på akkurat dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
På vei
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I følge Regnskogfondet er det mange selskaper som må kastes ut : http://www.regnskog.no/html/562.htm Fokuset kan ikke være så stort. Jeg hører i alle fall om tvilsomme selskaper som oljefondet har investert i, litt for ofte, for å si det slik. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|