Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva gjør dere som familie på lørdagene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-08, 21:39   #61
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere som familie på lørdagene?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Vi var i byen. Herregud for et vær. Du gikk ikke glipp av noe.

Hehe jeg tenkte på dere (visste jo at du skulle dit) da jeg så ut vinduet. Kjipt at været skal ødelegge sånn for alle disse koselige aktivitetene de setter opp! Bergensere kan gå og legge seg, det regner jo fader her hele året omtrent! Paraplyen er blitt det viktigste jeg eier.

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Kongeparken ja. Der har jeg ikke vært på mange år, så dit vil jeg gjerne bli med!
Masse småttistreff må vi ha ja, og jeg gleder meg sykt til spleisetreffet vi skal ha! Drømmer enda om de gode vårullene. :siklesikle:

Jaa, og så har vi jo mannfolka med, så da passer de barnevogner og styr mens jeg, du og Lee koser oss på Bob-banen og alle disse andre karusellene, hehe. Så må vi ha med grillmat og greier.
Ja vi må jo få til et spleisetreff snart? Ingenting som stopper oss, annet enn at Lee bor så faens langt vekke fra alle andre normale folk! Men jeg skal høre med henne når det passer, så setter vi av en dag. Jeg vil helst ha barnevakt over natta også, siden det er så lytt her, men siden mannen jo er hjemme så lurer jeg på om jeg skal be ham ta med seg vesla til svigers og overnatte der en natt sammen med henne.

Gammel 08-03-08, 21:43   #62
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Ja jeg håper at gubben min har mulighet til å bli med.
Åh jeg elsker grillmat, det er noe av det beste som finnes! Åh som jeg savner en terasse!

Spleisetreffet skulle vi jo få til når småttisene var ute, siden enkelte av oss *kremt* jo ikke kan spise normalt for tiden. Men med en gang de er skvist ut så er i alle fall jeg klar som et egg! (og siden slimproppen gikk i natt, kan det jo hende at hun har tenkt å komme bittelitt før tiden)

Gammel 08-03-08, 21:48   #63
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh stemmer! Men da gjør vi det sånn. Lee kan jo overnatte her, siden jeg har reiseseng til babyen hennes, det hadde jo vært såå koselig! Gleder meg ihjel. Spennende med slimproppen din, hehe. I det hele tatt er det svært spennende å følge med i aprilklubben på SM nå, for jeg tror nok ting snart begynner å skje.

Gammel 08-03-08, 21:52   #64
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror og det begynnner å skje ting nå.
Om Lee skal overnatte kan vi jo starte relativt tidlig, handle sammen og ta en "heldags" om vi får det til. Vikrelig bare fokusere på mat og babyer hele dagen.
Og kake, ikke minst kake! Jeg savner å kunne spise noe med sukker i, du aner ikke, jeg drømmer om kaker og jeg er ikke noe kakemenneske!
Det er rart hva et svangerskap gjør med en!
Kjenner at jeg gleder meg til å treffe Lee igjen og! Hun er jo så søt! Og ikke minst gleder jeg meg til å treffe alle småttisene.

Gammel 08-03-08, 22:01   #65
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

I dag blir det tur til Stavanger sentrum, med lunsj, bruktbua og litt småshopping. Som regel blir det bare Kvadrat og jeg er såå lei av det senteret nå. Usj.

Stavanger sentrum er bare så ekstremt mye bedre enn Kvadrat. Får ikke med meg min kjære dit om det smeller. Kun om det er noe helt bestemt vi skal, og som bare kan gjøres der.

Og ja, sommeren er ti ganger bedre mht å finne på ting. Både pga temperatur og pga at det er lysere. Gleder meg til vår og sommer .

Hører forresten rykter om at været er helt forjævlig denne helgen. Kjenner at jeg ikke er så veldig lei meg for at jeg slipper å oppleve det

Forresten, jeg kan virkelig anbefale Trollskogen på Hundvåg. Fantastisk sted!

Gammel 08-03-08, 22:06   #66
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Og ikke minst gleder jeg meg til å treffe alle småttisene.

Her leser jeg bare småtissene, og tenker du er mer pervers enn uskyldig

Vi var tv-zombier i morgentimene, haier i svømmebasseng til vi så ut som svisker, deretter lunsjet vi på kjøpesenter og kravlet litt rundt i lekeinstallasjoner før vi handlet ost, kjeks, honning, frukt og suste hjem til barnetv. Noen ganger er det deilig å være alene med en treåring og bare kose seg gjennom hele dagen selv om huset er kaotisk og maten i det ødelagte kjøleskapet råtnet.
(Jeg har ryddet litt nå, altså.)

I morgen skal vi ta på oss regntøy og ut, okke som, antakelig til stranda. Jeg har dårlig samvittighet fordi jeg ikke lar Lærlingen kjede seg hjemme eller pusle med påskepynt, men jeg vil bare ut og finne på noe når det endelig er fri. Jeg kjenner meg sånn igjen i det du skriver, Kristin.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 22:12   #67
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Balansekunstneren: Jeg tror du trenger nye briller.

Gammel 08-03-08, 22:17   #68
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Balansekunstneren: Jeg tror du trenger nye briller.

Ja, jeg hadde visst to lesefeil på et lite innlegg. Skammer meg veldig.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 22:24   #69
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Lørdagen har ingen fasit. Jeg jobber ofte enten dag til 16 elller kveld fra 15-22
Vi voksne står litt senere opp om vi får til, og ungene får ei skive med sjokoladepålegg, det er vel det eneste som er tradisjon.
Ungene er stort sett mye ute å leker med nabobarna, eldstemann er ofte hos kamerater eller har noen på besøk. Mannen min baker gjerne pizza. Det er skjelden vi drar noe sted på lørdag.
Søndag er turdag om jeg har fri og været er ok.

Gammel 08-03-08, 23:46   #70
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg tror og det begynnner å skje ting nå.
Om Lee skal overnatte kan vi jo starte relativt tidlig, handle sammen og ta en "heldags" om vi får det til. Vikrelig bare fokusere på mat og babyer hele dagen.
Og kake, ikke minst kake! Jeg savner å kunne spise noe med sukker i, du aner ikke, jeg drømmer om kaker og jeg er ikke noe kakemenneske!
Det er rart hva et svangerskap gjør med en!
Kjenner at jeg gleder meg til å treffe Lee igjen og! Hun er jo så søt! Og ikke minst gleder jeg meg til å treffe alle småttisene.

Ja det høres ut som en knallbra plan! Jeg elsker jo å bake, så jeg baker gjerne et par-tre kaker til den kvelden, hehe. Gleder meg ihjel, det blir såå koselig!

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Stavanger sentrum er bare så ekstremt mye bedre enn Kvadrat. Får ikke med meg min kjære dit om det smeller. Kun om det er noe helt bestemt vi skal, og som bare kan gjøres der.

Og ja, sommeren er ti ganger bedre mht å finne på ting. Både pga temperatur og pga at det er lysere. Gleder meg til vår og sommer .

Hører forresten rykter om at været er helt forjævlig denne helgen. Kjenner at jeg ikke er så veldig lei meg for at jeg slipper å oppleve det

Forresten, jeg kan virkelig anbefale Trollskogen på Hundvåg. Fantastisk sted!

Ja, Stavanger er mye bedre. Jeg er drittlei av Kvadrat. Vi går helst der når det er dårlig vær, men vi bor rett ved Kvadrat og er jo der og handler ganske ofte siden det omtrent er "nærbutikken" vår. Er litt (mye) forbanna på dem fordi de tok bort de to store lekeapparatene da de bygget Lekelandet på Kvadrat, og så tar de faen meg flesk og smør som betaling for å bruke det mens barneparkeringen på andre kjøpesentra i andre byer er gratis eller koster lite. Idioter!!

Trollskogen? Jeg har slekt og venner på Hundvåg, men vet ikke hva Trollskogen er, burde vel vite det.

Gammel 09-03-08, 12:39   #71
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En typisk lørdag hos oss. Barna våkner 6-6.30 ( De er 8 og 5...når skal de begynne å sove lenger) Vel, jeg, eller mannen, sjangler ut på kjøkkenet og smører en et par skiver...bærer maten ned i kjellestua, der har eldstemann fått på TVn. Så bærer det opp igjen i senga, som forhåpentligvis ikke har blitt for kald.... Vi sover litt til/ leser avis mens de små ser TV ( i to timer...kanskje mer) Så spiser vi frokost ( de spiser lunsj da!) Ofte drar vi på treningssenteret og svømmer litt om lørdagene. Deretter er det tid for en annen lørdagstradisjon: GRØT! Resten av dagen går med til leking med venner, her, eller hos div. venner.
Søndagsmorgen starter likt som lørdag, men denne dagen går vi ofte tur, eller er i familiebesøk/har besøk.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 12:49   #72
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Først og fremst slapper vi av. Sover på skift og den som er våken leker med minsten. Når han tar en lang lur, spiser vi god frokost og leser aviser. Også henger vi med Søster-familien lørdag eller søndag, så ofte det passer (er ikke med i jernvarebutikkene, da ). Andre lørdager triller vi lang tur og gjør små ærend i sentrum.
Ellers besøker vi familien og får kaker.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 12:50   #73
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jøss, jeg syntes det ble varmt om ørene en stund. Ikke rart det, når dere har drevet og prata om meg.

Spleisetreff må nok drøyes til etter fødsel, ja. Tør ikke planlegge en dritt nå, siden ting (i teorien) kan starte nårsomhelst.

Jeg er DEFINITIVT med på bob-bane i sommer. Og om jeg får lov, så tar jeg gjerne med både Leon og Malin til Dalsnuten.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 13:09   #74
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Vi har stort sett lange og sløve morgener i helgene, men fra kl 12 er vi klare til å dra ut, enten i parkene i nærområdet eller at vi kjører ut av sentrum og tråkker i marken eller på teknisk museum.

Jeg må snart ta meg en tur på Ikea, for nå som Junior er blitt 3 år så kan han faktisk få testet ut ballandet deres. Han har vært ganske ivrig etter å få komme inn der, men de har vært strenge på 3 årsgrensen.

Ellers er det ganske væravhengig hva vi finner på, nå som det begynner å bli vår vil vi nok være mer i sentrum og tråkke i byen og langs elven. Snart er det tid for andeunger og da er det veldig morsomt å mate fuglene. Og nå går det faktisk ann å ta han med på en liten cafetur!

Gammel 09-03-08, 14:01   #75
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Jøss, jeg syntes det ble varmt om ørene en stund. Ikke rart det, når dere har drevet og prata om meg.

Spleisetreff må nok drøyes til etter fødsel, ja. Tør ikke planlegge en dritt nå, siden ting (i teorien) kan starte nårsomhelst.

Jeg er DEFINITIVT med på bob-bane i sommer. Og om jeg får lov, så tar jeg gjerne med både Leon og Malin til Dalsnuten.

Så klart du får bli med til Dalsnuten!
Men da trenger vi to biler 5 unger, 3 voksne og en hund klarer ikke jeg å presse inn i bilen min i alle fall.
Ah, gleder meg!!

Gammel 09-03-08, 14:24   #76
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Vi gjør alt og ingenting på lørdager. Jeg jobber som regel på lørdager framover, så mannen tar med ungene ut en plass og spiser gjerne litt. De går ofte i skogen, tar med mat og drikke. Jeg er ikke skog-tur-glad, så om de går det på en søndag også ( som i dag ) så blir jeg hjemme. Synes det er viktigere at de er sammen med noen som virkelig trives i skogen enn at jeg skal surmule og vil hjem.
Lekeplassen går fint, asfalt hele veien

Vi har ikke så mye penger alltid, så det blir sjelden bading, kino og kafé besøk. Vi besøker gjerne eller har besøk, men er ikke så ofte lenger nå. Føler meg litt "brent" og ingen vil " ta" i meg på en måte. Men det kan jo være tilfeldig.

Gammel 09-03-08, 21:48   #77
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

hvis du vil ha noen mer inne-aktige ting: spise taco er kjempestas!
Ungene kan dele opp maten i småbiter og være med og lage til, også sitter man og prater og drikker vin eller saft, og spiser taco og kan klundre og putle med maten i alle evigheter - gjerne med noen venner på besøk

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 21:57   #78
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ja, å spise taco og annen god barnevennlig mat gjør vi ofte på lørdagene (mat som får oss til å sitte lenge ved bordet) men det skjer helst på ettermiddag/kveldstid. Jeg liker å være ute av huset senest 12 på lørdagene, og vesla maser om å gå ut fra hun står opp, hehe. Så vi MÅ ut i helgene. Hadde nok vært annerledes om vi hadde uteareale/hage der hun kunne leke, men det har vi ikke.

Gammel 09-03-08, 21:59   #79
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

En typisk lørdag hos oss. Barna våkner 6-6.30 ( De er 8 og 5...når skal de begynne å sove lenger)

Å herregud, våre er 4 og 6, og jeg trodde kanskje det snart skulle bli bedre. Jaja, en viss forbedring er det jo. Før våknet de 5. Nå sover de tross alt til 6.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 22:08   #80
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jøss, vesla mi er 4,5 år og våkner stort sett ALDRI før 8, ofte sover hun til 9. Hun har alltid vært en sovegris slik som foreldrene, heldigvis. Våkner hun før 8, går hun stille og rolig inn i stua og ser på tv mens vi sover videre.

Håper Luca er lik henne.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:04.