|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Forskjell på bygd og storby (Oslo)Jeg tror det er ulike preferanser ute og går her, Tallulah. Og du får vel bekreftet at du er byjente helt tvers igjennom.
![]() |
#62 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Forskjell på bygd og storby (Oslo)
Oh yes, indeed. Save Save
Sist redigert av Tallulah : 22-09-16 kl 09:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Forskjell på bygd og storby (Oslo)Jeg bor i periferien og jobber i Oslo, og kan ikke si jeg merker så stor forskjell på koseligheten her og der. Nå skal det sies at jeg ikke jobber i gryta lenger, men også da jeg jobbet i sentrum, hadde jeg stamsteder hvor de slo av en liten prat, husket hva jeg skulle ha osv. I den bydelen jeg har kontor nå, er det riktig så landsbykoselig.
![]() |
#64 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg også. Når jeg er på besøk i hjembygda er jeg plutselig "Dattra te'n Tore." Og jeg synes det er helt grusomt.
![]() |
![]() |
#65 |
Textrovert
|
Jeg er veldig enig i det. Jeg bodde mange år som innflytter på bøgda, og har vært vitne til mye "hygge og nærhet". Blant de innvidde. Mens jeg sto på sidelinja og ikke hadde sjangs til å komme inn i varmen.
![]() |
#66 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forskjell på bygd og storby (Oslo)En av tingene jeg liker i byen er at jeg slipper å ha den doble og triple relasjonen til alle. Jeg kan velge å kjøpe graviditetstest et sted der ingen kjenner meg, for å si det sånn.
![]() |
#67 |
|
![]() Sv: Forskjell på bygd og storby (Oslo)Vel, når jeg er på besøk i min hjembygd er jeg fortsatt "hun som ikke hører til". Sist sto jeg fem minutter i en (ganske dyr) barneklærbutikk og ventet på å få betalt en strømpebukse mens hun som eier butikken sto og snakket med naboen sin (!) på telefon, og kun verdiget meg et blikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
intro
|
![]() |
![]() |
#69 |
Glamorøs
|
Og det gjelder selvsagt både på Sinsen, i Trondheim og på Raufoss. Men om man er vant til et stort kundegrunnlag er det sikkert lettere å tenke over det. Save
![]() |
#70 |
intro
|
![]() Sv: Forskjell på bygd og storby (Oslo)Jeg elsker den lokale Jokeren på stasjonen, som garantert betjener kundene tre ganger så raskt som alle andre matbutikker.
![]() |
![]() |
#71 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har sikkert samme personlighet.
![]() |
#72 |
intro
|
Ha-ha, har en sånn på nærbutikken, ja. "Disse eplene er så gode! Jeg elsker også denne deodoranten!"
![]() |
![]() |
#73 |
|
Jah! Den søndagsåpne Jokeren på Holtet, alltid stappfull, men med betjening som pakket varene og bar dem ut i bilen for meg en gang jeg var der med to ganske små barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Textrovert
|
![]() Sv: Forskjell på bygd og storby (Oslo)Når jeg besøker mamma på bøgda, blir jeg helt skremt. Jeg bodde på det stedet i tre år da jeg var tenåring, så ingen kjenner MEG, men de kjenner mamma. Og som mamma alltid sier: Alle kjenner apen, apen kjenner ingen. Jeg blir stoppet på butikken og på joggetur og ja, overalt, av folk jeg ikke aaaaaner hvem er, men som tydeligvis vet hvem jeg er. Det er en blanding av smigrende og skikkelig, skikkelig ekkelt.
![]() |
#75 |
Glamorøs
|
Haha, der er jeg også! Jeg liker hyggelig betjening, altså. Men ikke om det går på bekostning av effektiviteten. Også går det jo litt begge veier. Jeg sier alltid hei og hadet til de bak kassa, og siden vi nettopp har flyttet og fått ny nærbutikk, så merker jeg jo at de kjenner meg igjen nå og smiler kanskje litt ekstra.
Åja, det er så deilig! Det gjør de på min Rema også om det er litt mange i kø, da begynner de bare å putte det i pose i stedet for å sende det ned båndet slik at jeg skal komme meg fortere unna.
Åh, skrekk! Da hadde jeg ikke handlet der mer, tror jeg. Jeg har en sjappe der navnet mitt tydeligvis kommer opp på skjermen når jeg betaler med kort, og han som jobber der gjør et poeng av å bruke det: "tusen takk, Tallulah!". Jeg skjønner at han gjør det for å være hyggelig, men jeg syns det er litt for nært. Save
![]() |
#76 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Forskjell på bygd og storby (Oslo)Vi har en liten nærbutikk som jeg virkelig skulle ØNSKE var som de Jokerne dere beskriver, og var det i grunnen litt før, men i løpet av de siste ti årene har mannen som driver den blitt surere og surere og latere og latere, og kjefter mer og mer på han stakkaren som tasser rundt og rydder i butikken, på veldig bråkete tyrkisk, og jeg LENGTER etter at den skal tas over av en kjede.
![]() |
#77 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Forskjell på bygd og storby (Oslo)Nå har jeg nettopp vært på kaffesjappe et sted på Grønland i Oslo, fått min doble latte uten å måtte si hva jeg vil ha fordi de kjenner meg igjen og slått av en liten prat med betjeningen (det var lite folk der, så ingen kø og dermed tid til litt småprat). Det er ikke bare på bygda man får den type service.
![]() |
#78 |
geskjeftig
|
Åh.
![]() |
#79 |
geskjeftig
|
En av de butikkene jeg får best service på i hele verden, er Teknikmagasinet på Byporten. Så det, så.
![]() |
#80 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Forskjell på bygd og storby (Oslo)Haha, Joe & the Juice gir meg et snev av samme følelse som jeg fikk på Abecrombie&Fitch-sjappa i Paris. Lillesøsteren min ville absolutt dra dit, så hun (16), jeg (39) og Hiawata (da 9 år) dro dit. Jeg tror jeg aldri har følt meg både så ubekvem, lattermild og out of place noensinne.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|