Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lar kroppshåret gro

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-14, 23:23   #61
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lar kroppshåret gro

Enig Esme. Og slike konvensjoner har vi jo rundt oss på alle bauer og kanter. Jeg velger jo selv å sminke meg og gjør det fordi jeg synes jeg ser penere ut med sminke enn uten, men det er jo fordi jeg da kommer nærmere et sosialt akseptert skjønnhetsideal ved å påføre sminken. Jeg lever jo helt greit med dette, men det er naivt å tro at jeg bare gjør det fordi jeg ønsker det selv. Barbering/trimming av skjegg og hårklipp er jo også en slik konvensjon. Man kan jo i realiteten la håret gro på hodet og menn kan droppe ansiktsbarberingen, men man vil jo bli oppfattet som rimelig uflidd på et eller annet tidspunkt.

Gammel 02-09-14, 23:24   #62
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig enig med blant annet Esme og Zoe i denne tråden.

Jeg har lyse hår på leggene og de syns nesten ikke. Likevel trives jeg best med glatte legger, det er deilig og glatt å ta på. Men jeg gir mer blanke i det når det er buksesesong. Jeg barberer meg ikke pga svømmehaller og sånt. Jeg tror jeg er såpass lite behåret at folk ikke ville sett det. Jeg raker over med (u)jevne mellomrom, men litt skjeggstubber under armene har jeg ofte. Trodde nesten alle hadde det, jeg. Da mener jeg ikke skog, men altså skjeggstubb. Jeg gidder ikke shave mer enn en gang i uka eller så.

Jeg barberer lenger nede også, men der vil jeg ikke ha på meg at jeg gjør det for andres skyld, ihvertfall. Hvis jeg ikke tar det der, setter det seg lukt i hårene. Jeg tuller ikke. Har sjekket det ut msnge ganger.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-09-14, 00:10   #63
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Er det virkelig noen her som har opplevd at noen kommenterer manglende barbering av legger??

Ja! På campus i USA for hundre år siden. Jeg ble en snakkis blant brautende unge menn.

Gammel 03-09-14, 06:58   #64
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, jeg har sagt tidligere i tråden at jeg er helt enig i at vi er kulturelt påvirket til å fjerne håret på kroppen. Jeg mener fremdeles at hijab for veldig mange er en religiøs og ikke kulturell greie og at konsekvensene og reaksjonene på å velge bort det er langt kraftigere enn for kvinner som velger å ikke barbere leggene. Jeg har hatt lange samtaler med min datter om å vente med å barbere legger. Som min mor hadde med meg. Hårene endrer seg i det man begynner å barbere seg. ( ).

Hijab er helt klart en frivillig greie i noen miljøer. Jeg hadde selv tre (indiskættede) søstre som barnevakter i usa. Bare den yngste gikk med hijab, og hun var tydelig på at det var hennes valg. De to eldste valgte det bort. Der var hijab hennes valg, helt klart. Men for venninnen til datteren min, som begynte med hijab i 1. klasse tviler jeg sterkt på at det var hennes valg, og at hun vil møte reaksjoner på linje med ei dame som velger å ikke barbere leggene. Det er vel også relativt mange damer som ikke bruker hijab som forteller om ganske kraftig trakassering fra menn for dette valget.

Så ja, jeg er enig i at det å barbere legger og andre kroppsdeler er en kulturell greie vi gjør fordi vi føler ubehag som er kulturelt betinget når vi ikke gjør det. Det er jo ikke akkurat fysisk vondt å ikke gjøre det. Jeg mener likevel at det å sammenlikne det med å gå med hijab er å bagatalisere det religiøse og kulturelle presset mange kvinner (og unge jenter) føler mht å bruke hijab kraftig.

Men det er min mening.

Gammel 03-09-14, 07:05   #65
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Milfrid, det må du gjerne mene, og få er vel uenig. Men du argumenterer fremdeles for/mot noe som er helt på siden at tråden og som ingen har påstått.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-14, 07:12   #66
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Esme, du leser meg feil. Jeg sier ikke at det ikke er kulturelt betinget å fjerne hår (eller at de fleste kvinner bærer hijab helt uten å føle press). Jeg sier bare at presset for å bruke hijab ee noe mer og sterkere enn bare er kulturelt press som langt på vei er noe man personlig kjenner, uten at man er blitt fortalt og presset til det av folk rundt en. Hvor mange mødre og fedre presser døtrene sine til å barbere leggene? Jeg vil tro langt de fleste forsøker å utsette det lengst mulig. Det var i alle fall min reaksjon da min datter ville barbere sine. Jeg hadde nøyaktig samme samtale som min mor hadde med meg om å vente lengst mulig fordi hårene endrer seg.

Selvfølgelig forstod jeg henne i en kulturell kontekst. Hun har mye sorte hår. Hun ser jo at det ikke er kultur for å være ubarbert. Men å slutte å gå med hijab vil for mange kvinner utløse helt andre reaksjoner enn beskyldninger om at det er uhygienisk og stygt, altså. Og det er der jeg er uenig mht barbering av legger og bruk av hijab. Det er svært få kvinner som risikerer å bli utstøtt av familien eller andre kraftige reaksjoner om de en dag erklærer at de skal slutte å barbere leggene.

Gammel 03-09-14, 07:14   #67
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg barberer leggene mine fordi det forventes at man gjør det. Jeg ser ikke problemet med at det er hår på dem, men jeg føler at "noen" mener at det bør gjøres.

Jeg tenker at det å barbere leggene er omtrent like frivillig som å bære hijab for en del muslimske kvinner.

Jeg argumenterer mot dette. Jeg mener det er vesentlig mer frivillig å barbere leggene enn å bære hijab.

Gammel 03-09-14, 07:18   #68
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Å velge å bære hijab og å barbere legger er for meg ikke noe som kan sammenlignes. Bæring av hijab er både religiøst og kulturelt betinget, mens det å fjerne hår på leggene er da et selvstendig, frivillig valg?

Gammel 03-09-14, 07:20   #69
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av cora, her.

Å velge å bære hijab og å barbere legger er for meg ikke noe som kan sammenlignes. Bæring av hijab er både religiøst og kulturelt betinget, mens det å fjerne hår på leggene er da et selvstendig, frivillig valg?

Nei selvfølgelig er det å barbere legger og armhuler akkurat like kulturelt betinget.

Gammel 03-09-14, 07:30   #70
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av cora, her.

Det er selvstendig og frivillig, men kulturelt betinget. Jeg fjerner hår fordi det i mine øyne er pent. Hva som er pent er jo langt på vei kulturelt betinget (som ble glitrende illustrert da folk på hele kloden ble bedt om å manipulere bildet av samme jenta slik at det illustrerte skjønnhet). Så sånn sett er jeg helt enig i at det å barbere hår er kulturelt og noe vi presses til på sett og vis.

Men hijab stiller for langt de fleste i en annen klasse mht press, nettopp fordi dette har en religiøs betydning, og det blir for meg latterlig å sammenlikne presset kvinner utsettes for mht å bære hijab med presset vi damer føler mht å barbere leggene. Det er kulturelt betinget, og ubehaget når vi glemmer det ligger stort sett i oss selv og ikke i reaksjonene fra folk rundt oss.

Jeg reagerer fordi jeg er såpass sterkt mot bruk av hijab og kvinneundertrykkende påkledning. Og at selv om barbering for en del kvinner er noe de gjør fordi de føler de må (de fleste gjør det nok uten å reflektere over hvorfor) så er fremdeles konsekvensene med å slutte så små at det er som bagateller å regne. Hjelpes, det finnes jo til og med ubarbert forbilder i Hollywood. Det er jo for pokker begynt å bli en trend å ikke barbere seg. Å gå uten hijab not so much.

Gammel 03-09-14, 07:33   #71
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Esme, du leser meg feil. Jeg sier ikke at det ikke er kulturelt betinget å fjerne hår (eller at de fleste kvinner bærer hijab helt uten å føle press). Jeg sier bare at presset for å bruke hijab ee noe mer og sterkere enn bare er kulturelt press som langt på vei er noe man personlig kjenner, uten at man er blitt fortalt og presset til det av folk rundt en. Hvor mange mødre og fedre presser døtrene sine til å barbere leggene? Jeg vil tro langt de fleste forsøker å utsette det lengst mulig. Det var i alle fall min reaksjon da min datter ville barbere sine. Jeg hadde nøyaktig samme samtale som min mor hadde med meg om å vente lengst mulig fordi hårene endrer seg.

Selvfølgelig forstod jeg henne i en kulturell kontekst. Hun har mye sorte hår. Hun ser jo at det ikke er kultur for å være ubarbert. Men å slutte å gå med hijab vil for mange kvinner utløse helt andre reaksjoner enn beskyldninger om at det er uhygienisk og stygt, altså. Og det er der jeg er uenig mht barbering av legger og bruk av hijab. Det er svært få kvinner som risikerer å bli utstøtt av familien eller andre kraftige reaksjoner om de en dag erklærer at de skal slutte å barbere leggene.

Men å bære relgiøse plagg virker begge veier.
For det vil være negativt å bære sett i forhold til et vestlig samfunn, jobbmuligheter og integrering. En kvinne som ikke får jobb på grunn av regiøse hodeplagg (det skjer, dessverre) vil få massiv støtte både av samfunn og familie.
En kvinne som ikke får jobb grunnet kroppshår vil neppe oppleve særlig støtte i det hele tatt. Og det vil selvfølgelig påvirke en jobbintervjusituasjon om en kvinne møte med hår under armene og slik kledd at det synes. Jeg tror svært få, om noen, selv på FP vil mene det er en god ide å møte med hårete armhuler og sommerkjole på jobbintervju. Mens de fleste vil mene det er en selvølge at en kvinne kan stille med et relgiøst hodeplagg.

Selvfølgelig er det ene banalt og det andre viktig, men lall da!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-14, 07:45   #72
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poenget mitt er at mange damer sier at de bærer hijaben av egen fri vilje. Akkurat som folk i denne tråden sier at de barberer seg av egen fri vilje. Men at det som styrer vår frie vilje er kulturelt betinget.

Det er også mange som ikke bærer hijaben sin frivillig, men det er selvfølgelig en helt annen diskusjon.

Gammel 03-09-14, 07:46   #73
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Jeg tror det er svært få på FP som ville ment at det var akseptabelt å stille på jobbintervju med en kjole som var slik at man kunne se under armhulene i det hele tatt, for å svare litt flåsete.

Når det er sagt så var det kommentaren om hijab og legger jeg svarte på. Jeg er langt på vei enig at det er litr sosialt akseptert for kvinner å ikke barbere seg under armene. Jeg mener fremdeles det er feil å trekke inn hijab iom at det er mer religiøst enn kulturelt betinget, selv om det også har et kulturelt aspekt.

Jeg krangler ikke på at hår er noe kulturelt. Jeg krangler på at det er å underdrive mekanismene bak bruk av hijab å sammenlikne det med vestlige kvinners fjerning av hår, og da håret på leggene.

Gammel 03-09-14, 07:53   #74
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg lese Milfrid sånn; Å ikkje bære hijab kan i verste fall føre til utstøting og æressanksjonar. Å ikkje barbere leggar føre i verste fall til himling frå andre kvinner. Og at det er to totalt ulike reaksjonar frå samfunnet som ikkje kan sammenlignast. Eller tar eg feil Milfrid?

Gammel 03-09-14, 07:55   #75
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Poenget mitt er at mange damer sier at de bærer hijaben av egen fri vilje. Akkurat som folk i denne tråden sier at de barberer seg av egen fri vilje. Men at det som styrer vår frie vilje er kulturelt betinget.

Det er også mange som ikke bærer hijaben sin frivillig, men det er selvfølgelig en helt annen diskusjon.

For noen kvinner er det nok frivillig å bære hijab i langt større grad enn det er for kvinner å barbere leggene. Feks for barnevakten vår, som var den eneste som brukte hijab av fire søstre, i en familie hvor de kun feiret id og tok fasten litt som det passet. Der hadde hun valgt å bruke hijab (men det er jo mulig presset kom fra folk utenfor familien).

Og jeg skal slutte å krangle for jeg ser jo at jeg spikker fliser når mitt poeng er at hijab er et religiøst plagg for de fleste som bruker det og at presset er noe annet og mer enn et kulturelt press.

Jeg er altså helt enig i at det å barbere seg og er en kulturell greie vi sosialiseres inn i. Og at ubehaget jeg føler når jeg ser at bikinilinjen ikke er tatt skyldes at jeg vet at samfunnet synes det er ulekkert og at det er derfor jeg også synes det.

Gammel 03-09-14, 07:55   #76
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser også Mildrid slik, og tenker at hun har helt rett.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-14, 07:56   #77
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg lese Milfrid sånn; Å ikkje bære hijab kan i verste fall føre til utstøting og æressanksjonar. Å ikkje barbere leggar føre i verste fall til himling frå andre kvinner. Og at det er to totalt ulike reaksjonar frå samfunnet som ikkje kan sammenlignast. Eller tar eg feil Milfrid?

Neida, du leser meg helt rett. Særlig siden du også har fått med deg at det med leggene var et poeng.

Gammel 03-09-14, 07:58   #78
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Leggene er nok mer frivillig enn armhulene og bikinilinja. De som har lite hårvekst på leggene vil neppe få noen reaksjoner.

Gammel 03-09-14, 08:03   #79
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg barberte bare leggene to-tre ganger i løpet av en lang, varm sommer. Fikk ingen stygge blikk.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-14, 08:05   #80
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Jeg leser også Milfrid sånn og er helt enig med henne i det.

Det jeg sier er at mitt poeng er helt annet.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:03.