Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-16, 08:27   #721
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2016

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Dere som har flere unger som er for små til å gå i butikker aleine - ordner dere med gave fra søsken? Mannen min synes det holder med gave fra oss, men jeg har uansett kjøpt et par ting til hver unge, så jeg ordner det sånn at de får noe av hverandre også. De må nesten vite hva de gir, så får heller la dem gi hverandre sånt det ikke er så farlig om de røper. Ungene våre får 4-5 gaver hver alt i alt, jeg hadde kanskje gitt felles fra hele familien om det pleide å være flere.

Nei, det har vi aldri gjort. Det må de finne ut av selv.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-16, 09:01   #722
Annki
Englemamma

Annki sin avatar

Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Nå er alt utenom mat og juletre i boks!
Har ikke ordnet juletre da, men det tar onkelen til ungene seg av.

Har igjen å rydde og vaske litt hjemme, det må jeg ta etter jobb onsdag og torsdag, jobber hver dag denne uka.

Nå begynner jeg virkelig å glede meg til å la julefreden senke seg, jeg skal jobbe ett par dager i romjula, men det blir da litt fri også.. Den skal nytes med familie, brettspill, kos og god mat, kanskje blir det tid til å treffe venner også. Håper på snø snart, så jeg og 6-åringen får prøvd skiene, han fikk nye ski og skisko til bursdagen sin.

Gammel 19-12-16, 09:09   #723
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg lurer også på det med gaver mellom barna, men de bryr seg ikke om det foreløpig, og de får mer enn nok gaver, så tror ikke vi gjør noe med det. Nytt av året er barnehagevenninnegaver for eldste, men bare to stykker heldigvis, og vi fikk vite om det på forhånd så vi rekker å kjøpe noe.

Her er det sånn halvveis på stell vil jeg si, jeg har vært syk siden torsdag men vi har allerede bakt litt, og moren min er her og tar litt mer baking i løpet av uken, og så har jeg fri torsdag og fredag. Må få til en handledate med mannen en kveld for å ta det siste til jentene og mødrene våre, så er det bare mathandling igjen. Og litt vask og rydd, såklart. Det skal nok gå finfint. Bli frisk nå, så blir det bra. Jeg håper også på snø, siden eldste skal få nye ski og minste skal arve hennes. Litt gøy å få brukt dem med en gang!

Gammel 19-12-16, 09:22   #724
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det med gaver mellom ungene startet egentlig med en gang her, den første jula til tvillingene. Storesøster på da to år ville veldig gjerne gi julegave til babyene. Og for at det skulle være noe som det faktisk var mening i at to måneder gamle babyer skulle få måtte neste jeg kjøpe det, og si til henne at hun kunne få gi det.

Da jeg var barn fikk forresten jeg og søstrene mine julegaver fra hundene også.

Gammel 19-12-16, 10:26   #725
Annki
Englemamma

Annki sin avatar

Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Hos oss har vi alltid hatt gaver fra barna, til barna. Bare eldstemann på 19 år som ordner dette selv nå, men også han får gave fra de to minste, som jeg ordner.

Gammel 19-12-16, 10:36   #726
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her drar det seg til, og vi stresser ikke. Alle julegaver som ikke er pengegaver er kjøpt inn, juletre ble kjøpt i går og to kakesortert er bakt. Tenker jeg setter en gorodeig i dag og steker de i morgen.

Til ikke å like julekaker er min kjære mann forbausende ofte i kakeboksene for å smake.

Kjøkken og bad er rundvasket, og vaskedamen kommer som vanlig på torsdag. Jeg er en racer på outsorcing så min kjære mamma styker de store hvite dukene, og de er vist ferdige og kan hentes når vi skal på møljelag på onsdag.

Her bli're jul.

Gammel 19-12-16, 10:41   #727
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I kveld er det sjetteklassingene som kommer på førjulskos. Jeg skal selvsagt lage grøt i pinnekjøttgryta igjen, og jeg har laget pepperkakeskilt som de skal pynte.

Gammel 19-12-16, 13:12   #728
Cumulus

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gaver mellom barna begynte i fjor, da søster lagde en fin gave til bror og bror ikke gadd å lage tilbake... da ble jeg så sur på sønnen at jeg sa han fikk ta egne penger og kjøpe noe til henne... i år ville da søster kjøpe noe til bror for egne penger fordi han var så snill å bruke egne penger på henne i fjor... da syntes jeg så synd på henne at hun fikk 50 kroner av meg. Dermed må han få det samme.... enda han også i år ikke ofrer søsteren en tanke i gaveracet. Angrer litt nå på at jeg ikke holdt fast ved at de må bruke egne penger på hverandre. Jeg tror det ville vært mye mere stas for dem, og føltes mye "viktigere" på en måte. De har jo sparepenger i bøssa begge to. Og datteren ville mer enn gjerne gjort det sånn. Og summen kunne jo vært symbolsk. Hun fant jo en gave til 23 kroner til han...

Betaler dere for barnas gaver til hverandre?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-16, 13:13   #729
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg betaler for dem ja. Og for ungenes smågaver til sine venner.

Gammel 19-12-16, 13:15   #730
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Urk, det bodde små dyr i den store kakeboksen! Så nå koker jeg den! Og dør litt innvendig! :urk:

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-16, 13:17   #731
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Trur faktisk eg er ferdig med alle julepresangane. Gjenstår innpakking, men det fikser eg i løpet av morgondagen trur eg.

Gammel 19-12-16, 13:18   #732
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Urk, det bodde små dyr i den store kakeboksen! Så nå koker jeg den! Og dør litt innvendig! :urk:

Auda.

I min bodde bare pepperkaker fra i fjor.

Gammel 19-12-16, 13:20   #733
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg prøver å si til meg selv at jeg ikke trenger å kaste den for å kjøpe ny, men det holder hardt. Sant dyrene dør av kokende vann?

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-16, 13:21   #734
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jeg prøver å si til meg selv at jeg ikke trenger å kaste den for å kjøpe ny, men det holder hardt. Sant dyrene dør av kokende vann?

Det gjør de. Pepperkakene fra i fjor var heldigvis døde allerede.

Gammel 19-12-16, 13:25   #735
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg legger til rette for søskengaver, ja.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-16, 13:39   #736
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Dere som har flere unger som er for små til å gå i butikker aleine - ordner dere med gave fra søsken?

Jeg tar med meg en pode om gangen og kjøper gave til broren. I år har de selv fått bestemme hva de vil gi. På den måten får vi en kosedag der vi har alenetid, og vi får handlet julegaver. (De får også gi pappaen og mormoren en liten gave hver.)

Gammel 19-12-16, 13:40   #737
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenker jo også det når de blir eldre, men mine er snart 4 og 5 1/2, og ikke veldig opptatt av det, men skal høre hva de vil selv. Det er jo koselig, da.

Gammel 19-12-16, 13:47   #738
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Vi begynte med det når gutta var 4. Jeg tar med en og en til byen, vi spiser noe lettvint (a'la Burger King), kikker i butikker og finner gavene, skravler en hel haug, går på kafé og drikker kakao og tar bussen hjem. Gutta gleder seg til dette i månedsvis.

Gammel 19-12-16, 13:51   #739
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Mine unger gir også (små) gaver til hverandre. De to eldste får penger og fikser selv. Minstemann må ha litt voksenassistanse.

Herr har jeg syk lillemann i dag, men aldri så galt at det ikke er godt for noe. Nå er nemlig skittentøyskurvene så godt som tomme, gommen som kom alt for seint på kok i går, er ferdig og vi har bakt ut sjokoladekjeksene jeg lage deig til i går. Og vi har sett julefilmer og kost oss i sofaen.

Gammel 19-12-16, 17:27   #740
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Mine har fått av hverandre hele veien, uten å være involvert sjøl, jeg har bare skrivi litt forskjellig på lappene... Noe fra oss, noe fra nissen, noe fra søsken. Så ja, jeg betaler jo alt. Spurte storebror i stad om han ville gi noe til brødrene, og da var han usikker, siden han ikke hadde penger. Jeg burde tatt dem med i butikken en og en, men det blir for mye logistikk, så det får bli neste år. I år blir det gave fra oss, fra lillebror til storebrødrene og fra storebrødrene til lillebror.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:41.