|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#721 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Juletråden 2016
Nei, det har vi aldri gjort. Det må de finne ut av selv.
![]() |
#722 |
Englemamma
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2016Nå er alt utenom mat og juletre i boks!
![]() |
#723 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Juletråden 2016Jeg lurer også på det med gaver mellom barna, men de bryr seg ikke om det foreløpig, og de får mer enn nok gaver, så tror ikke vi gjør noe med det. Nytt av året er barnehagevenninnegaver for eldste, men bare to stykker heldigvis, og vi fikk vite om det på forhånd så vi rekker å kjøpe noe.
![]() |
#724 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2016Det med gaver mellom ungene startet egentlig med en gang her, den første jula til tvillingene. Storesøster på da to år ville veldig gjerne gi julegave til babyene. Og for at det skulle være noe som det faktisk var mening i at to måneder gamle babyer skulle få måtte neste jeg kjøpe det, og si til henne at hun kunne få gi det.
![]() |
#725 |
Englemamma
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2016Hos oss har vi alltid hatt gaver fra barna, til barna. Bare eldstemann på 19 år som ordner dette selv nå, men også han får gave fra de to minste, som jeg ordner.
![]() |
#726 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2016Her drar det seg til, og vi stresser ikke. Alle julegaver som ikke er pengegaver er kjøpt inn, juletre ble kjøpt i går og to kakesortert er bakt. Tenker jeg setter en gorodeig i dag og steker de i morgen.
![]() |
#727 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Juletråden 2016I kveld er det sjetteklassingene som kommer på førjulskos. Jeg skal selvsagt lage grøt i pinnekjøttgryta igjen, og jeg har laget pepperkakeskilt som de skal pynte.
![]() |
![]() |
#728 |
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2016Gaver mellom barna begynte i fjor, da søster lagde en fin gave til bror og bror ikke gadd å lage tilbake... da ble jeg så sur på sønnen at jeg sa han fikk ta egne penger og kjøpe noe til henne... i år ville da søster kjøpe noe til bror for egne penger fordi han var så snill å bruke egne penger på henne i fjor... da syntes jeg så synd på henne at hun fikk 50 kroner av meg. Dermed må han få det samme.... enda han også i år ikke ofrer søsteren en tanke i gaveracet. Angrer litt nå på at jeg ikke holdt fast ved at de må bruke egne penger på hverandre. Jeg tror det ville vært mye mere stas for dem, og føltes mye "viktigere" på en måte. De har jo sparepenger i bøssa begge to. Og datteren ville mer enn gjerne gjort det sånn. Og summen kunne jo vært symbolsk. Hun fant jo en gave til 23 kroner til han... |
![]() |
![]() |
![]() |
#729 |
Semiaktiv
![]() Sv: Juletråden 2016Jeg betaler for dem ja. Og for ungenes smågaver til sine venner.
![]() |
#730 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Juletråden 2016Urk, det bodde små dyr i den store kakeboksen! Så nå koker jeg den! Og dør litt innvendig! :urk: |
![]() |
![]() |
![]() |
#731 |
Unik
|
![]() Sv: Juletråden 2016Trur faktisk eg er ferdig med alle julepresangane. Gjenstår innpakking, men det fikser eg i løpet av morgondagen trur eg.
![]() |
#732 |
Semiaktiv
Auda.
![]() |
#733 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Juletråden 2016Jeg prøver å si til meg selv at jeg ikke trenger å kaste den for å kjøpe ny, men det holder hardt. Sant dyrene dør av kokende vann? |
![]() |
![]() |
![]() |
#734 |
Semiaktiv
Det gjør de. Pepperkakene fra i fjor var heldigvis døde allerede.
![]() |
#736 |
lettere utlada
|
Jeg tar med meg en pode om gangen og kjøper gave til broren. I år har de selv fått bestemme hva de vil gi. På den måten får vi en kosedag der vi har alenetid, og vi får handlet julegaver. (De får også gi pappaen og mormoren en liten gave hver.)
![]() |
#737 |
|
![]() Sv: Juletråden 2016Jeg tenker jo også det når de blir eldre, men mine er snart 4 og 5 1/2, og ikke veldig opptatt av det, men skal høre hva de vil selv. Det er jo koselig, da.
![]() |
#738 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Juletråden 2016Vi begynte med det når gutta var 4. Jeg tar med en og en til byen, vi spiser noe lettvint (a'la Burger King), kikker i butikker og finner gavene, skravler en hel haug, går på kafé og drikker kakao og tar bussen hjem. Gutta gleder seg til dette i månedsvis.
![]() |
#739 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Juletråden 2016Mine unger gir også (små) gaver til hverandre. De to eldste får penger og fikser selv. Minstemann må ha litt voksenassistanse.
![]() |
#740 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Juletråden 2016Mine har fått av hverandre hele veien, uten å være involvert sjøl, jeg har bare skrivi litt forskjellig på lappene... Noe fra oss, noe fra nissen, noe fra søsken. Så ja, jeg betaler jo alt. Spurte storebror i stad om han ville gi noe til brødrene, og da var han usikker, siden han ikke hadde penger.
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|