Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2024

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-24, 18:53   #1
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2024

Jeg og tenåringene lagde "avanserte" dorullnisser til besteforeldre i fjor, det ble veldig godt mottatt. (Det er mulig de gjorde gode miner til slett spill, da, de eldre. )

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-24, 19:14   #2
Høns
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2009
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjører kaffebox sin kalender til mannen i år også. Dyr (2000) men absolutt verdt pengene. Anbefales.

Tror det blir barbiekalender på lille frøken. Tenåringen og studenten (gutter) trenger visst ikke kalender. Til meg selv vet jeg ikke… Åpen for gode tips!

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-24, 19:24   #3
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Mine lager tennbriketter av aviser og stearinlys år etter år, så jeg har egentlig ingen avanserte forslag. Dropskoking evt ?

Gammel 30-09-24, 19:32   #4
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Så Rituals kalender på tax free og vurderer til eldste.

Gammel 30-09-24, 22:26   #5
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg frykter at dette blir første år med jul uten noen på besøk. Min mor er gammel og stadig mer hjemmekjær, så usikker på om hun kommer. - jeg får litt panikk av følelsen. Kan jo være jeg liker det godt og da. Det eneste jeg har kjøpt er julekule. En lundefugl.

Gammel 30-09-24, 22:33   #6
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 52
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Vi har feira jul heime hos oss sjølve, berre vi fire, i mange år no. Denne jula blir vi å reise innover i bygda og feire med familien min der av ulike årsaker. Det blir heilt sikkert fint, men også trist når det er fyrste jula utan mamma.

Gammel 30-09-24, 23:16   #7
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

I år blir en merkelig jul hos oss også. Mannen skal jobbe døgn, mellombror i Hammerfest, så bare meg og de to yngste på selve julaften. Jeg har aldri opplevd å vært bare tre på julaften.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-24, 23:50   #8
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jul, ja. Frøkna kommer 20. des og reiser før nyttår, Herremannen har ikke fått avklart jobbing enda, men håper å få til både julaften og nyttårsaften hjemme. Blir vel oss pluss faren til ungene på julaften; kommer til å invitere stemor, men hun reiser ofte sørover i jula pga oldebarn der.

I fjor innførte jeg at jeg vippsa litt "kosepenger" til ungene på lørdagene i desember i stedet for vanlig kalender; gjør nok det i år også. Gaver er jeg helt blank på foreløpig ...

Gammel 01-10-24, 08:51   #9
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Takk for tips til barnebarngaver. Tar gjerne i mot flere!

Gammel 01-10-24, 09:09   #10
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk inspirasjon av godterikrokodille-kalender og har bestilt kalenderposer fra Clas Ohlson til mann og hjemmeboende barn. De borteboende pleier å få Flax-kalender.

Jeg orker ikke å forholde meg til kalendere for tusenlapper. Vi har fem ungdommer.

Sist redigert av Blondie : 01-10-24 kl 09:22.
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-24, 09:13   #11
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Også er har jeg kjøpt to Hallvar Bakke glass til storesøs i julegave. (De er på 50% hos Bohus nå), og Osprey sekk til mellombror.
Aberet er at de begge har bursdag i desember også, så må finne på enda en gave til hver av de.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-24, 10:15   #12
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Krokodille-kalender kan være aktuelt her og. Bra tips! Mine unger er hos meg halve desember, så enklere å lage smågaver selv. Og da kan jeg styre unna sminkekalendre til over tusen kroner som de maser om, og som jeg ikke har lyst til å kjøpe av flere grunner.

Gammel 01-10-24, 18:18   #13
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jula blir rar og vond i år og kjenner jeg, men jeg får besøk i 3 uker av datter og kjæreste fra USA Sønn er hjemme og kjæresten hans kommer og feirer nyttår med oss. Vi skal ikke feire jul hjemme i år, men hos min mor og far
Jeg og sønn reiser til Granca i slutten av november og målet er at alle julegaver skal være i hus til da. Jeg skal konse om kos og holde meg i vater gjennom desember, og ikke stresse med julegaver
Jeg har allerede kjøpt delvis ferdig til sønnen

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-24, 23:04   #14
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Mannen og junior (og jeg ) får kjøpekalender, frøkna får en hjemmelaget variant.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-24, 07:32   #15
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gleder meg til jul som vanlig! Vi blir her hjemme med mamsen på besøk som vi alltid gjør. Ingen gaver eller kalender er i hus enda, utenom en kalender som JEG fikk av mannen til venninna mi! (Han er like julegal som meg, og fant en kalender han ville ha og da måtte han bare kjøpe en til meg også! Gjett om jeg ble overrasket og glad!)
Jeg skal kun jobbe en kveld i romjulen, og det er kvelden før nyttårsaften. Normalt jobber jeg alle arbeidsdagene i romjulen, så det blir uvant å ha fri.
Jeg og gutta skal til Oslo neste uke, og vi skal ta bussen til Drøbak ene dagen...bare slik at hu mor får besøkt julehuset!

Gammel 02-10-24, 08:44   #16
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Da har Herremannen avklart med jobben og blir hjemme fra 21. til over nyttår.

Han kommer hjem en tur i morgen, får begynne å fiske om ønsker. Frøkna bruker å være flink å ønske seg stort og smått, han er alltid verre.

Gammel 02-10-24, 08:51   #17
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

For en koselig overraskelse Taien!

Da har jeg fått bekreftet at tanten min fra Frankrike (mamma er fransk) kommer og feirer jul med oss. Det skal bli kjempekoselig. Jeg gleder meg veldig til det.

Når vi er hjemme igjen fra høstferie tror jeg at jeg skal begynne å lete etter kalendergaver. Jeg har allerede kjøpt en pakke med små pappjulehus med snor, egentlig ment til godtepose i bursdager eller en slags liten giftbag, men de vil passe perfekt til julekalenderen og blir litt annerledes enn de vanlige kalenderposene jeg pleier å bruke.

Gammel 02-10-24, 08:48   #18
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, voksne sønner er vanskelige å kjøpe gaver til! Min har ikke ønsket seg noe siden 9-årsdagen, tror jeg. Han blir stort sett alltid fornøyd med påfunnene mine da, i fjor fikk han en tynn ulljakke fra Tufte. Ellers er det ofte en liten ting (for eksempel gøyal øl fra polet) pluss penger.

Gammel 02-10-24, 13:18   #19
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Ja, voksne sønner er vanskelige å kjøpe gaver til! Min har ikke ønsket seg noe siden 9-årsdagen, tror jeg. Han blir stort sett alltid fornøyd med påfunnene mine da, i fjor fikk han en tynn ulljakke fra Tufte. Ellers er det ofte en liten ting (for eksempel gøyal øl fra polet) pluss penger.

Her ble det helt umulig da han slutta å ønske seg lego da han var sånn 11-12.

Han ønsker seg egentlig nesten bare penger, for han har jo "alt" og det han mangler er ting som er for dyre for meg. Jeg liker bare ikke å gi penger i julegave til egne unger.

Gammel 02-10-24, 15:15   #20
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Her ble det helt umulig da han slutta å ønske seg lego da han var sånn 11-12.

Han ønsker seg egentlig nesten bare penger, for han har jo "alt" og det han mangler er ting som er for dyre for meg. Jeg liker bare ikke å gi penger i julegave til egne unger.

Jeg har gitt den litt opp. Det er så mange ting de ønsker seg, men det er vanskelig å bruke mange penger uten å vite at det er akkurat det de helst vil ha.

De får en liten overraskelse, men ellers så tar hun som bor i byen og jeg en liten shoppingtur sammen, der jeg spanderer, mens hun som bor langt borte får penger og kjøper noe selv.

Denne julen har vi en dyr felles familieferie. Så da blir det også julegaven. Selv om det kanskje dukker opp en liten overraskelse eller to. Noe lite og billig.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:01.