Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skolevesker til 11000

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-13, 13:15   #541
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skolevesker til 11000

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg har fått en rødprikk av Bille, men det er nok ikke min første.

Jeg har også fått rød prikk i tråden men av en annen bruker, veldig spesiellt hvordan ting kan ta av her inne.

Gammel 28-02-13, 13:38   #542
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Njulaif, da.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 14:23   #543
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg har tilogmed fått min aller første rødprikk.

Du fikk den ikke av meg.

Gammel 28-02-13, 14:30   #544
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk fire helt like prikker av samme bruker med autokorrekturissues, men de var heldigvis ikke røde. :deltar:

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 14:38   #545
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Njulaif, da.

Nå skjønner jeg jo at du legger noe annet i "sosialt" enn det jeg har kommentert i det innlegget jeg skrev lengre opp, men ellers så ser jeg ikke helt at det som står i den linken er noen motsigelse ift det jeg har skrevet. Det er jo ingen hemmelighet at det er forskjell på levekårene i øst og vest, slik det står i artikkelen. Det har jeg heller ikke benektet. Likevel så er det nå en gang sånn at det ikke bare bor styrtrike folk på Frogner, slik den generelle oppfatningen er, ref mine eksempler på det lengre opp. Og når det gjelder etnisitet så har jeg også rett i det, sist jeg sjekket noe om det (som ikke er spesielt lenge siden). At vi ikke har en overvekt av pakistanere/somaliere/andre som man normalt sett tenker på når man tenker "etnisitet" er også sant, og det var litt av poenget mitt med å påpeke at vi faktisk har flest nasjonaliteter boende i Frognerområdet - altså å peke på at etnisitet er litt mer enn bare nordmenn vs pakistanere for å sette det litt på spissen.

Ellers... Når det gjelder utdanning kommenterte jeg ikke det, ser jeg. Det er ingen tvil om at det er flere høyt utdannede på Frogner enn på "østkanten" (forholder meg nok en gang til Frogner og ikke vestkanten generelt, fordi dette er et område jeg kjenner til siden jeg bor der). Jeg sier at jeg er litt usikker på hva du mener når du sier du ikke vil på vestkanten pga akkurat utdannelse og politikk, fordi jeg umiddelbart tolker det dithen at du ikke ønsker å ha sosial omgang med folk som har høy utdannelse eller andre meninger enn deg selv politisk...? Eller? Jeg har litt vanskelig for å tro at det kan være det du mener, og derfor svarte jeg litt vagt og uforstående til det.

Eller misforstår jeg hvor du vil hen med den linken tro?

Gammel 28-02-13, 14:38   #546
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil ikke bo på vestkanten i Oslo fordi jeg ikke er begeistret for den sosioøkonomiske profilen der, jeg vil at ungene mine skal vokse opp med noe mer variert, både økonomisk, sosialt, etnisk, utdannelsesmessig og politisk. Det er ikke basert på fordommer, men på fakta, se f.eks. valgresultatene.

Jeg synes det er litt kårni å framstille det som om Oslo Øst og Vest er akkurat like. Det er selvfølgelig også kårni å framstille det som om alle områder i øst og vest er ensartede, det er selvfølgelig ikke sant. Det er masse steder i Oslo Øst hvor jeg ikke ville bodd (hvor jeg synes ulempene blir større enn fordelene), akkurat som det er en del steder i Oslo Vest hvor jeg gjerne kunne bodd (hvor fordelene oppveier ulempene). Men jeg mener at valg av bosted i Oslo nødvendigvis er nokså politisert.

Kunne ikke vært mer enig. Og siden min henvisning til min erfaring med Nordseter stadig trekkes fram (og fiffig nok ble redusert til "en mamma som har hørt at det er merkepress der" ), så er det en skole hvor jeg mener ulempene typisk blir større enn fordelene. Skolekrets er en av de aller viktigste faktorene ved valg av bosted for oss nå, og sosioøkonomisk demografi er en av parametrene som veier tungt.

Poenget mitt er at det faktisk er hyggelige, oppegående, ressusrsterke (som i godt utdannede og reflekterende) folk der jeg bor. Akkurat slik som det var når jeg bodde i et rekkehusfelt på Ellingsrud. Og på Bjørndal Og på Oppsal.

Selvfølgelig er det det. Tror du noen er uenige i det?

Poenget mitt er jo akkurat det - en hver oppegående person burde forstå at en enslig svale ikke gir noen vår og alle bør skjønne at ikke alle er slik.

En hver budre jo også skjønne at det ikke automatisk er sånn at jo mer penger man har, jo mindre vett eller omsorgsevne har man. Og slik denne debatten utviklet seg, så var visst ikke det noen selvfølge.

Jeg ser heller ikke denne voldsomme generaliseringen du ser. Og jeg pleier vanligvis å være ganske vár på øst-/vestfordommer. Som oslojente er det selvsagt et tema som engasjerer meg.

Gammel 28-02-13, 14:49   #547
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Ellers... Når det gjelder utdanning kommenterte jeg ikke det, ser jeg. Det er ingen tvil om at det er flere høyt utdannede på Frogner enn på "østkanten" (forholder meg nok en gang til Frogner og ikke vestkanten generelt, fordi dette er et område jeg kjenner til siden jeg bor der). Jeg sier at jeg er litt usikker på hva du mener når du sier du ikke vil på vestkanten pga akkurat utdannelse og politikk, fordi jeg umiddelbart tolker det dithen at du ikke ønsker å ha sosial omgang med folk som har høy utdannelse eller andre meninger enn deg selv politisk...? Eller? Jeg har litt vanskelig for å tro at det kan være det du mener, og derfor svarte jeg litt vagt og uforstående til det.

Eller misforstår jeg hvor du vil hen med den linken tro?

Jeg tror du enten misforstår meg eller rett og slett ikke forstår poenget mitt. Jeg vil bo et sted der folk har mange forskjellige bakgrunner, tjener forskjellig, har forskjellig boareal, forskjellig utdannelsesnivå, forskjellig etnisk-kulturell bakgrunn. Et sted hvor det ikke er sterk konsensus verken om det ene eller det andre, hvor det er mange valg. Fordi det er sånn mitt Oslo er.

Mine unger er født i Norge av to skyhøyt utdannede norske middelklasseforeldre. Det får holde i massevis. Vi trenger ikke i tillegg bo et sted hvor alle er (tilnærmet) like, sånn at ungene vokser opp i den tro at det er vi som er normalen (ille nok i Oslo-sammenheng, fullstendig galematias på verdensbasis).

Gammel 28-02-13, 14:51   #548
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Jeg tror du enten misforstår meg eller rett og slett ikke forstår poenget mitt. Jeg vil bo et sted der folk har mange forskjellige bakgrunner, tjener forskjellig, har forskjellig boareal, forskjellig utdannelsesnivå, forskjellig etnisk-kulturell bakgrunn. Et sted hvor det ikke er sterk konsensus verken om det ene eller det andre, hvor det er mange valg. Fordi det er sånn mitt Oslo er.

Og derfor har jeg mindre lyst til å bo i et av villastrøkene enn på Frogner, f.eks. Fordi villastrøkene er så mye mer enhetlige.

Gammel 28-02-13, 15:39   #549
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Du fikk den ikke av meg.

Nope. Jeg vet godt hvem jeg fikk den av. Det var min rødprikkdebut så jeg kommer til å husker det for alltid. :elefant:

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 15:43   #550
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Kunne ikke vært mer enig. Og siden min henvisning til min erfaring med Nordseter stadig trekkes fram (og fiffig nok ble redusert til "en mamma som har hørt at det er merkepress der" ), så er det en skole hvor jeg mener ulempene typisk blir større enn fordelene. Skolekrets er en av de aller viktigste faktorene ved valg av bosted for oss nå, og sosioøkonomisk demografi er en av parametrene som veier tungt.

Selvfølgelig er det det. Tror du noen er uenige i det?

Jeg ser heller ikke denne voldsomme generaliseringen du ser. Og jeg pleier vanligvis å være ganske vár på øst-/vestfordommer. Som oslojente er det selvsagt et tema som engasjerer meg.

Jeg tror ved nærmere ettertanke at min opprørthet i denne tråden blant annet skyldes at en bruker nevnte opp en rekke ting jeg brukte som eksempel på at min datter har, som ting folk kjøper til barna sine for å kjøpe seg fri fra dem. Da ble jeg faktisk rett og slett drit forbanna og mistet kanskje muligens ørlite grann objektivitet. Bittelitt.

Jeg er forøvrig også Oslo-jente og en ekte østevesthybrid, og blir derfor også veldig engasjert. Fordi jeg har opplevd begge deler.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 28-02-13, 15:45   #551
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Driver vi og synger Kum ba yah nå?

Gammel 28-02-13, 15:50   #552
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ved nærmere ettertanke at min opprørthet i denne tråden blant annet skyldes at en bruker nevnte opp en rekke ting jeg brukte som eksempel på at min datter har, som ting folk kjøper til barna sine for å kjøpe seg fri fra dem. Da ble jeg faktisk rett og slett drit forbanna og mistet kanskje muligens ørlite grann objektivitet. Bittelitt.

Litt som meg da skoene mine ble kjerringsko over natten der der. Har kommet over det også, det går over.

Men jeg tror ikke nødvendigvis man har full innsikt i hva som kjennetegner sitt eget nærmiljø, det er mulig man må ha litt mer fugleperspektiv for å se det. For norsk middelklasse er nå engang ganske like enten de bor her eller der, og så er det noen faktorer som skiller ulike steder å bo på. Det trenger ikke å gjelde alle, det trenger ikke å gjelde hele tiden, men det er enkelte fenomener man finner mer av i Oslo vest. Eller oslo øst. Eller på landsbøgda i trøndelagen. Eller på sørlandet. Jeg har bodd alle disse stedene og ser helt klart markante forskjeller selv om kanskje 80% er likt.

Gammel 28-02-13, 15:55   #553
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Det var nok ca. da jeg mistet grepet også. Men nå er jeg lugn igjen

:syngermed:

Gammel 28-02-13, 17:26   #554
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Gammel 28-02-13, 17:48   #555
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva i all verden er det egentlig dere driver og krangler om?

Hvorfor tar du dette så himla personlig?

Her er det da vitterlig flertal, dere tar det jo personlig hele gjengen.

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Herregud, hvis ingen andre vil stå for den idiotkommentaren så kan jeg si det jeg.

Skoleveske til 11000 er idioti!

Jepp. Og jakke til 7000,- også. (Sorry til de som eier en.) Men heller jakke til 7 lapper enn en veske(!) til 11.

Sist redigert av 007 : 28-02-13 kl 20:57.
007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 20:44   #556
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg med-!

Og så nevnes Bergans i samme pust som CG?

Gammel 28-02-13, 20:46   #557
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg brukt hele dagen på å lese meg gjennom tråden, og når jeg endelig er kommet gjennom er alle enige og vel forlikte?!

Gammel 28-02-13, 20:48   #558
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Nå har jeg brukt hele dagen på å lese meg gjennom tråden, og når jeg endelig er kommet gjennom er alle enige og vel forlikte?!

Gammel 28-02-13, 20:55   #559
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Hva i all verden er det egentlig dere driver og krengler om?
Her er det da vitterlig flertal, dere tar det jo personlig hele gjengen.

Jepp. Og jakke til 7000,- også. (Sorry til de som eier en.) Men heller jakke til 7 lapper enn en veske(!) til 11.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg med-!

Og så nevnes Bergans i samme pust som CG?

Øy! Vi har gjort opp og blitt venner igjen. Hvis dere vil krangle, må dere finne på et nytt tema - evt. kalle noen av oss dårlige mødre.

Gammel 28-02-13, 20:56   #560
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Øy! Vi har gjort opp og blitt venner igjen. Hvis dere vil krangle, må dere finne på et nytt tema - evt. kalle noen av oss dårlige mødre.

Jeg kan godt lage enda en tråd! :raus:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:55.