Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er dere medlem av luftambulansen? Hvorfor/hvorfor ikke?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-09, 15:44   #21
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er dere medlem av luftambulansen? Hvorfor/hvorfor ikke?

Mange tror at man får luftambulanse fordi man er medlem, men det er ikke tilfelle. De som trenger luftambulanse får det uavhengig av medlemskap eller ei. Av de tingene man faktisk kan få dersom man er medlem, er det at man kan bli hentet av en sykepleier dersom man skulle bli alvorlig syk når man er på reise i utlandet.

Et medlemsskap i Norsk Luftambulanse er definitivt ingen erstatning for reiseforsikring.

Sist redigert av Skytte : 20-11-09 kl 18:23.
Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 15:46   #22
daffy

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Den nekter å komme og hente deg om du ikke har betalt. Så kan du bare ligge der og dø.

Det har jeg lurt på. Det er vel ikke slik at Luftambulansemenneskene fortsetter på kaffekoppen sin hvis det ringes inn en nødsituasjon av et ikke-medlem? De hjelper vel alle?

Jeg var forresten på førstehjelpskurset deres i fjor. Jeg byttet gruppe underveis (etter at instruktøren hadde snakket om seg selv og CVn sin og meg meg meg i en halvtime, uten å være i nærheten av å sirkle seg inn mot det vi var der for), og det var veldig bra. Men man bør nok gå en gang i året for å friske opp.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 15:48   #23
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Det har jeg lurt på. Det er vel ikke slik at Luftambulansemenneskene fortsetter på kaffekoppen sin hvis det ringes inn en nødsituasjon av et ikke-medlem? De hjelper vel alle?.

Det har ingen sammenheng what-so-ever. Stiftelsen NLA og NLA som driver redningstjenesten er to forskjellige ting. Men redningstjenesten får noe økonomisk støtte fra Stiftelsen.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 16:02   #24
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg ser på reiseforsikringen og luftambulansen som to separate ting ja, selv om begge nok hjelper meg om jeg havner på sykehuset i utlandet.

Dog, det er ikke på noen måte noe som erstatter hverandre. Reiseforsikringen erstatter ting som blir stjålet, mens luftmbulansen gir.. vel, bedre samvitighet, og mulighet til å gå på de kursene. Og, om jeg skulle trenge dem noen gang, sikkert kjekt å ha. Men egentlig betaler jeg nla-giroen med samme tanke som den fra blideforbundet og munn og fotmalerene...

Gammel 20-11-09, 16:30   #25
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skytte, her.

Av de tingene man faktisk kan få dersom man er medlem, er det at man kan bli hentet av en sykepleier dersom man skulle bli alvorlig syk når man er på reise i utlandet.

Dette er en av grunnene til at jeg føler det tryggere.

Gammel 20-11-09, 19:24   #26
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Nei, om det ikke er mer enn det, tror jeg vi går for at reiseforsikringen er nok.
Vi gir bra til veldedighet som vi gjør, og jeg kan ikke se den store forskjellen.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 19:30   #27
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg ante ikke at man kunne være medlem av luftambulansen, så nei, det er vi ikke.

Gammel 20-11-09, 19:42   #28
Maki
Erfaren

Maki sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Nei, ikke medlem, har aldri sett noen grunn til at vi burde heller.

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 19:47   #29
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg visste heller ikke at det gikk an å være medlem, men jeg skjønner jo ut fra tråden her at de sikkert gjør mye bra.

Gammel 20-11-09, 21:39   #30
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har vært medlem i over 15 år og er faktisk gullmedlem. Jeg er medlem for å støtte den forskningen de gjør og all den livsviktige opplæringen de bedriver både av barn og voksne.

Det er ikke en reiseforsikring i det hele tatt, men et sted du kan henvende deg for råd, forklaring og hjelp om du blir syk i utlandet. Og de kan komme og assistere deg på stedet, men du må jo selvfølgelig ha gyldig reiseforsikring i tillegg.

Jeg ser på dette ikke som en fordel for meg selv, men som støtte til en organisasjon som gjør mye bra i samfunnet.

De som trenger hjelp av ambulansehelikopter får jo hjelp uansett om de er medlem eller ikke, for de driver som datterselskaper av NLA på oppdrag for staten, men jeg mener at tjenesten helt sikkert ville vært dårligere om de ikke hadde mange medlemmer til å støtte arbeidet de gjør.

Så ja, dette er en av de organisasjonene jeg tar meg råd til å støtte. Om noen ønsker å bli medlem kan jeg helt sikkert være behjelpelig med å verve også, så får jeg en fin knalloransje t-skjorte.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:03.