Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Nissepynt

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Kva nissetype pyntar me huset med til jul?
Låvenisse (Sånn god gamal norsk, liksom) 42 44,68%
"CocaCola"-nisse (Sånn som er trugandes til å seia "Ho! Ho! Ho!") 5 5,32%
"Ja, takk...men det er ikkje så fårleg med reinsdyra" - (Ole Brumm-svar-varianten) 16 17,02%
"Nisse?!? Fysj!?!" 31 32,98%
Deltakere: 94. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-09, 13:59   #21
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nissepynt

Liker best nisser med lua eller håret i øynene eller veldig velsig snille øyer. Syns ofte nisseøynene er stirrende og ekle.

Gammel 20-10-09, 14:00   #22
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her tar vi frem alle nissene vi finner, og ungene pynter med de rundt i huset. Blir så vakkert att.

Gammel 20-10-09, 14:17   #23
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jeg liker sånne skikkelig amerikanske cola-nisser jeg. Fjøsnisser også, forsåvidt, men jeg foretrekker cola-nisser.

Gammel 20-10-09, 14:18   #24
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Her i huset er nissene høyt elsket. Har ikke ekstremt mange, men samlet på nisser, nissebarn i en flott serie. De koster litt, men er så pene synes jeg. Er glad i pene nisser, ikke skumle.
De må ikke være gammeldagse, kan godt være moderne også. Kjøpte nisse-jente og -gutt på et party for en uke side, flotte. De er ganske høye og skal stå i det store stuevinduet mitt.
Nissene kommer ut av eskene sine 1. desember. Julen må nytes, den går alt for for.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 16:09   #25
Skvetten
Passiv

Standard

Fjøsnissen liker jeg best.

Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 18:15   #26
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Orkar ikkje nissar. Uff. Har aldri hatt noko forhold til ,og syns ikkje det er noko fin pynt i det. Englar er betre.

Gammel 20-10-09, 18:19   #27
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nisser? Vi fikk verdens sctøggeste nisser til jul i fjor av svigermor. En liten meter høye og utrolig skumle. Virkelig. 4 stk.

Jaggu verdt å kjøpe hytte bare for å få dem ut av huset.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 18:20   #28
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Savner alternativet dorullnisser. Er det jeg har mest av.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 18:25   #29
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Nisser er ikke min greie. Låvenisser kan godtas under tvil, men stort sett er det bare dorullnisser fra barnehagen som kommer gjennom nåløyet.

Gammel 20-10-09, 18:30   #30
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen nisser i vårt hus.

Gammel 20-10-09, 18:49   #31
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lært i tissetråden at nisse er skjellsord.
Så svaret må bli "Nisse!? Fysj!?!"

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 19:18   #32
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Cola-nisse som står og vrikker på svansen og synger julesanger i Elvis-stil.

Må presisere at det ikke er sånne cola-nisser jeg liker, men litt "penere" nisser.

Gammel 20-10-09, 19:22   #33
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker engler bedre. Vi tror ikke helt på dem, men de passer bedre i huset vårt
Jaja, for å være helt ærlig så tror jeg ikke på nissen heller, så det kan vel være det samme....

Gammel 20-10-09, 19:26   #34
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke overbegeistret for nisser, men skal det være, så syns jeg det skal være av fjøsnissevarianten. Jeg har et par rødnisser fra Hadeland glassverk, de syns jeg faktisk er hyggelige og fine.

Gammel 20-10-09, 23:04   #35
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg har noen eldgamle nisser som er arvet fra mine besteforeldre. De er egentlig ganske stygge og ser mer ut som noen fattigslige russere ( utifra bekledningen) eller noen slikt.
Uansett liker jeg disse kjempegodt. Ellers er jeg mer engletypen og dorullnisser. De som ungene lager er finest uansett, dorull eller ikke.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 00:20   #36
Frantzen
Passiv

Standard

Cocacolanisser!??

Jeg er veldig på linje med Skvetten og Inagh her, ja.

Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 00:35   #37
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg liker engler bedre. Vi tror ikke helt på dem, men de passer bedre i huset vårt
Jaja, for å være helt ærlig så tror jeg ikke på nissen heller, så det kan vel være det samme....

Det var jammen godt du tok med den siste setningen der selv.

Gammel 21-10-09, 07:18   #38
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Cola-nisse som står og vrikker på svansen og synger julesanger i Elvis-stil.

Skulle jeg hatt en nisse så måtte det nå være en slik.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 07:40   #39
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns nisser er koselig, jeg, både fjøs- og coca-cola-varianten.

Gammel 21-10-09, 09:03   #40
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg har en schtøgg plastnissedukke fra min spede barndom. Den er gammel, slitt og temmelig herpa, og mannen min er nesten redd den, men den SKAL frem!

En sånn har jeg også. I fjor ble den tilogmed kommentert av gjester i juleselskapet.

Jeg har blitt mer glad i engler, men kaster ikke julepynt. Det har like mye med tradisjoner og minner å gjøre for meg.

Emneord
jul, nisse

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:40.