Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spin-off: Når har du det "ryddig"?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-05-09, 12:26   #21
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Når har du det "ryddig"?

Det er alltid en haug hjemme hos meg.
Det er ryddig dersom man kan sette seg i sofaen uten å treffe noe, og at man kan gå mellom sofaen, kjøkkenet og badet uten å få vondt i beina.

:sjuske:
Men støvete er det sjelden hjemme hos oss. :allergisk:

Gammel 25-05-09, 12:34   #22
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

For meg skal helst alle rom være fri for rot for at jeg skal være ordentlig fornøyd.
Jeg bruker heller 10 min hver dag enn å ta skippertak som resulterer i en halvdags jobb en gang i uken.

For meg er faktisk vaskerommet viktig og, hater rot og masse klær på vaskerommet. Er jo så mye koseligere å holde på der når det er ryddig og pent.

Eneste rommet i huset jeg har gitt litt opp for tiden er kontoret. Mannen har en del hjemmekontor og masse jobbpapirer etc. som jeg ikke tør rydde bort.
Og så holdt jeg på å glemme boden. Har to knøttsmå boder som er fylt til randen. Der rydder jeg fra tid til annen men det er så trangt at det er håpløst å holde ordentlig orden der.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 12:35   #23
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Her i huset er det unntakstilstand, husker ikke sist jeg hadde det ryddig

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 12:39   #24
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

. Det jeg er nøye på er at badet og kjøkkenet er møkkete.

Jasså, det var da litt sært.

Vi har det stort sett ryddig, bare man ikke ser inn i boden.
Er begge sånne som ikke klarer å ha ting på kjøkkenbenken osv., så den er stort sett i orden. På stua har vi ikke så mange ting og lekene til snuppa er i kasser. Nå er jeg helt utrolig på å rydde, da...
Sengene blir redd opp når vi står opp osv.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 12:41   #25
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spn-off: Når har du det "ryddig"?

Vi har det ryddig stort sett hele tiden. Ungenes leker dominerer stua på dagtid, men dette tar 5 minutter å rydde bort når kvelden kommer. Huset blir vasket grundig hver fjortende dag. Jeg tar meg vel to økter i året, hvor jeg vasker inni alle skap og skuffer, og ting er stort sett organisert der også.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 12:43   #26
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

For å føle at jeg har det ryddig, må jeg ha rene flater. Det vil si at det ikke er noe på bordene, utenom eventuelt duk/løper/lysestaker/blomster. At det ikke ligger ting i stolene eller på gulvet. Kjøkkenet må ha ryddete kjøkkenbenker (fri for smuler) og vasket gulv. Alle jakker må være hengt opp i gangen og sko satt på plass. Og badet må være vasket og "flateryddet".

Ideelt sett vil jeg ha jentenes rom ryddet også, ettersom døren dit alltid står åpen, men jeg kan slappe av med at det er ryddig dersom det andre er på plass.

I tillegg liker jeg at det er rent å ryddig i skuffer og skap også.

Akkurat kjelleren er litt mer sånn periodevis ...

Gammel 25-05-09, 12:47   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spn-off: Når har du det "ryddig"?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Vi har det ryddig stort sett hele tiden. Ungenes leker dominerer stua på dagtid, men dette tar 5 minutter å rydde bort når kvelden kommer. Huset blir vasket grundig hver fjortende dag. Jeg tar meg vel to økter i året, hvor jeg vasker inni alle skap og skuffer, og ting er stort sett organisert der også.

Gammel 25-05-09, 13:32   #28
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Vi har ikke designersøppelbøtter, dispensere til oppvaskmidler(...)

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 13:33   #29
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får litt angst hver gang et par av svigerinnene mine kommer på besøk... Hun ene har aldri jobbet og går hjemme hver dag.... Hun andre har svigermor som vaskehjelp. Vi har det dritrotete i forhold til de.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 13:35   #30
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så lenge jeg kan lukke igjen døren til rotet, er det ryddig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 13:35   #31
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Liker ikke denne tråden, jeg har begynt å rydde mellom alt rotet pga oppussing.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 13:40   #32
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg er det ryddig selv om det ligger noen papirer på hjørnet av kjøkkenbenken (Hotspot #1), aviser på kjøkkenbordet og leketeppet og bilgarasjen står på stuen. Men det må være rent på kjøkkenet og på badet for at det skal være ryddig nok for besøk.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 13:47   #33
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

For meg er det ryddig selv om det ligger noen papirer på hjørnet av kjøkkenbenken (Hotspot #1), aviser på kjøkkenbordet og leketeppet og bilgarasjen står på stuen. Men det må være rent på kjøkkenet og på badet for at det skal være ryddig nok for besøk.

Enig. Og så er det også en fordel at salongbordet ikke flyter over av frønas siste formingsprosjekt(er).

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 13:55   #34
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forholdsvis rene flater overalt, ganske rent på bad og gjestetoalett, man kan se ut av vinduene, ikke så mye støv i karmer eller på lister, ikke noe skittentøy på badet, ikke noe tøy på gulvet på soverommene. Da er det OK.

Mitt problem og ryddighetshinder nr. 1 er manglende skap og benkeplass på kjøkkenet. Kjøkkenet mitt er dårlig planlagt, har lite benkeplass, lite oppbevaringsplass og alt for få skuffer. Inntil det er blitt pusset opp er dt ekstremt vanskelig å ha helt rene flater.

Gammel 25-05-09, 13:56   #35
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kaller det ikke ryddig før det er helt perfekt. Som i visningsklart. Men jeg har det aldri slik altså. "Godt nok" er standarden vi lever etter når vi rydder, og det ergrer meg en ørliten smule. Vi får ta det igjen når barna er voksne.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 14:01   #36
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Monsoon: Du er beinhard, altså. Jeg måtte rydde bort halvaparten av det vi eide før det var visningsklart.

Gammel 25-05-09, 14:04   #37
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har det rent og ryddig ettermiddagen etter at vaskehjelpen har vært her. Da er alle flater ryddige og rene og det ligger ikke klær og Ting rundt omkring der de ikke hører hjemme. Deretter baller det på seg.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 14:04   #38
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Forholdsvis rene flater overalt, ganske rent på bad og gjestetoalett, man kan se ut av vinduene, ikke så mye støv i karmer eller på lister, ikke noe skittentøy på badet, ikke noe tøy på gulvet på soverommene. Da er det OK.

Nå ble jeg rett og slett litt lykkelig. Dette har jeg nemlig ikke noe problem med. Jeg lever fint med møkkete vinduer, altså er jeg et hakk mindre stressa enn jeg kunne vært.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 14:20   #39
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mitt problem og ryddighetshinder nr. 1 er manglende skap og benkeplass på kjøkkenet. Kjøkkenet mitt er dårlig planlagt, har lite benkeplass, lite oppbevaringsplass og alt for få skuffer. Inntil det er blitt pusset opp er dt ekstremt vanskelig å ha helt rene flater.

Jeg signerer dette jeg, for det høres veldig kjent ut. Bortsett fra skittentøyet for det bor på vaskerommet. Det er verdens minste, og jeg er avhengig av å sortere noe av det i hauger på gulvet fordi det er ikke plass til nok plastbakker. Men dit lukker jeg bare døren - tada! Borte!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 14:22   #40
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Monsoon: Du er beinhard, altså. Jeg måtte rydde bort halvaparten av det vi eide før det var visningsklart.

Her også. Vi kjørte 6 fulle billass til garasjen til svigers, og var 4 turer på Grønmo før vi kunne ha visning.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:37.