|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Teknisk hjelp ønskes
Jeg snakker ikke gresk.
![]() |
![]() |
#22 |
Mother of Dragons
|
Ja du trenger en trafo som det står 9 V på og som har strømstyrke på minst 1600 mA på, og norsk støpsel i den ene enden og plugg som passer inn i pumpa i den andre enden.
![]() |
#24 |
Prematurmamma
|
Så når det bare står 1000mA på den norske, så kan den altså ikke brukes? Og hva skjer om jeg bruker den?
![]() |
![]() |
#26 |
Bedreviter
|
Jeg ville ikke tro at det skulle ha så mye å si? Kanskje pumpen får litt dårligere effekt, men det vil vel neppe være skadelig? Jeg tror deg på ditt ord hvis du mener at det er av stor betydning, men pumpen min hadde i alle fall et ganske bra slingringsmonn i forhold til A. Jeg mener å huske at det var spesifisert 1–2A. Sist redigert av Teofelia : 14-02-08 kl 15:52. Årsak: Ser at Nebbias misforståelse allerede er ute av verden |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Mother of Dragons
|
Teofelia, Nebbia og jeg ble enige i hvertfall.
![]() |
#28 |
Mother of Dragons
|
Tja, om man ikke vet hva elektronikken inni er for noe, så hadde jeg vært skeptisk. Men Teomannen og du vet det bedre enn meg om dere kokkelurer litt på det.
![]() |
#29 |
Mother of Dragons
|
I beste fall ingenting, i verste fall kan pumpen bli ødelagt. Men ikke noe farlig å bruke den sånn for personlig sikkerhet.
![]() |
#30 |
Prematurmamma
|
Der kom teskjeforklaringa jeg ønsket meg.
![]() |
![]() |
#31 |
Bedreviter
|
Jeg skal be om second opinion hjemme, men ellers er du altså helt garantert en problemfri tilværelse hvis du gjør som esme sier i innlegg 27, så det er nok det safeste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Teknisk hjelp ønskesOk, jeg tok motet til meg og prøvde. Og den funket helt fint.
![]() |
![]() |
#33 |
Passiv
|
Hvis pumpen har en effekt på mer enn 9 W, kan det være et problem å bruke omformeren med kun 1000 mA. Den vil fungere, men du overbelaster den og det vil kunne gi varmegang. Vi hadde samme problemstilling med en 12 V omformer på badet i gamlehuset. Der var det 4 x 40 W downlights som var koblet til en omformer som kun tålte belastning på 105 W. Det gav et ustabilt lys, og vi oppdaget etterhvert at omformeren hadde brent. |
![]() |
![]() |
#36 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Teknisk hjelp ønskesNå har jeg konferert med min bedre halvdel og med en elektrikkervenn av oss, og de sier omtrent det samme som jeg sa i sted; det går trolig helt greit å bruke det strømadapteret du har. Siden dette leverer 1000mA i stedet for 1600, vil du kanskje oppleve to ting: det ene er at pumpen yter dårligere enn den skal, og det andre er at sikringen kan gå i strømadapteret, noe som kanskje betyr at strømadapteret går i stykker, siden det slett ikke er alle adapter man kan skifte sikring i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
er her
|
![]() Sv: Teknisk hjelp ønskesDu har allerede prøvd den nå, så mitt svar er muligens ikke nødvendig. Men uansett så vil den nok fungere, dog ikke så bra som om den hadde riktig output. Faren er som Nebbia sier at det kan føre til overbelastning og varmgang som igjen kan føre til at flere deler ryker. Men det vil ikke komme så raskt som den siste poffen din.
![]() |
#38 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Teknisk hjelp ønskesHar nå sendt mannen avgårde til elkjøp jeg. Prøvde litt i går, sånn utenpå-genseren-pumping, men kjente ikke noe "drag" i det hele tatt, så pumpen yter rett og slett ikke nok med det adapteret.
![]() |
![]() |
Emneord |
brystpumpe |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|