|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
trøtt
|
![]() Sv: Ubehagelige filmer...
Jeg må bare presisere at det ikke er den som ga med mareritt; den siste setningen i quoten din gjelder "Funny games".
![]() |
#22 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Ubehagelige filmer ...The Exorsist glemmer jeg aldri! Jeg var 12 da jeg så den, og det var alt for tidlig. Jeg tør fortsatt ikke se den alene.
![]() |
#23 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ubehagelige filmer ...Angel heart, med Lisa Bonet er noe av det skumleste jeg har sett. Var sef alene og skulle legge meg smutters alene, skumlt!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Passiv
|
![]() Sv: Ubehagelige filmer ...Som deg, ~TM~, har jeg "Funny games" langt oppe på lista. "A clockwork orange" er også nokså ubehagelig, men veldig bra. En film jeg gikk fra fordi den var for ille, var "Salo - sodomas 120 dager" (filmklubb, den gang jeg studerte). Den hadde ingen forsonende trekk, og var bare ufyselig. |
![]() |
![]() |
#25 |
Peppy!
|
![]() Sv: Ubehagelige filmer ...Enig med Kif i at Brødrene Dal og Spektralsteinene var guffen. Jeg hadde mareritt om de øynene i bildet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Fornøyd
|
![]() Sv: Ubehagelige filmer ...Det er flere filmer jeg finner både ubehagelige og/eller skremmende. Da jeg så Poltergeist i altfor ung alder, klarte jeg ikke å se snø på tven i mange år etterpå.
05 07 Sist redigert av Beckett : 17-12-07 kl 19:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Endelig på vei oppover!
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Ubehagelige filmer ...I tillegg til flere av filmene som er nevnt her: "Fun".
![]() |
#28 |
Egenial
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ubehagelige filmer ...Requiem for a Dream og Monster's Ball er filmer som jeg ikke tror jeg kommer til å se om igjen. De er veldig sterke. En ubehagelig scene som gjorde inntrykk, er fra American History, når en stakkar får hodet sparket i fortauskanten med tennene først. Jeg grøsser enda av tanken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Ubehagelige filmer ...Requiem for a Dream er uten tvil den filmen som har satt seg hardest fast hos meg. Jeg hulket meg gjennom slutten av filmen, og gråt lenge etter at den var ferdig. Den er grusom!
![]() |
#30 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ubehagelige filmer ...
Den scenen gjorde inntrykk ja! |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ubehagelige filmer ...Lilja 4ever var så grusom at jeg lå søvnløs i mange netter. Ikke fordi den var skummel, men fordi den var vond.
![]() |
#32 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der har du meg også.
![]() |
![]() |
#33 |
Frøken
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ubehagelige filmer ...Jeg hater ekle filmer, derfor ser jeg ingen av det slaget. Lilja4ever.. for meg er det nok å bare se traileren for å gråte, får vondt langt inni sjelen.
![]() |
#36 |
flisespikker
|
Enig i alt dette, selv om de to nevnte filmene er veldig, veldig bra. Dead Man Walking gjorde også sterkt og til dels ubehagelig inntrykk, og både A History of Violence og Trainspotting(for ikke å snakke om Henry, Portrait of a Serial Killer) har scener som var nesten fysisk ubehagelige. (Men akkurat A History of Violence vil jeg nok se igjen likevel.) Og Lilja 4 Ever lot jeg med vilje være å se. Se7en har jeg sett tre-fire ganger, og kommer neppe til å se den igjen; A Clockwork Orange og Full Metal Jacket er derimot bra nok til at jeg nok vil ta en runde til (men kanskje ikke mer enn én).
![]() |
#37 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Ubehagelige filmer ...Starten på Wild at hart satte meg grundig ut i ganske lang tid. Den var aldeles grusom, og jeg gikk glipp av det meste av handlingen i filmen etter det. Ikke minst fordi da jeg endelig hadde begynt å komme til hektene igjen, kom den aldeles motbydelige voldtekts/kanskjevoldtektsscenen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Ubehagelige filmer ...Jeg ser sjelden skumle filmer og de er ikke ubehagelige når man kommer ut fra kinosalen (for min del)
![]() |
#39 |
Textrovert
|
![]() Sv: Ubehagelige filmer ...Irréversible
![]() |
#40 |
Fortynnet
|
Ja, den ble jeg også veldig satt ut av. Uff, den var fæl. Den grusomme skumle damen med sånn tykk sko. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|