Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Adventskalender

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-15, 08:43   #21
Novla
Bør lage seg en tittel selv

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Adventskalender

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Det skjønner jeg. Det bør jo definitivt være lystbetont også for den som lager det.

Jeg lager pakkekalender minst like mye for min del som for ungenes.

Gammel 05-10-15, 19:54   #22
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

I år har riktignok eldstemann erklært at han bare vil ha Flax-kalender, men de siste årene har guttene hatt puslespill i sine kalendere. Jeg kjøper puslespill og deler det opp i 24 deler, så pusler de en del hver dag. De har likt det godt. I år får minsten et Toy Story-puslespill. I posene med puslespillbiter legger jeg noen dager oppi noe ekstra. Som en liten sjokolade eller noe.

Han liker ikke puslespill noe særlig. Lego, derimot.

Gammel 05-10-15, 19:56   #23
millact

millact sin avatar

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg har kjøpt et jule-Legosett som jeg skal pakke inn. Felles pakkekalender til alle fire. (De liker sånt, alle fire, så jeg tror det skal bli kjekt.)

Hvor kjøpte du det?

Jeg tror det må bli en blanding av småting, godteri, flax lodd (han elsker det) og noen opplevelser.

Gammel 05-10-15, 19:57   #24
millact

millact sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Jeg vet ikke om jeg skal ha julekalender i år, men jeg har kjøpt magnetisk leire, sugerørbriller, minilego, tryllesaker etc. ebay er evig leverandør. - ellers så har extratyggegummi, badeskum, sokker etc og vært godt mottatt. Problemet med pakkekalender er at det lett blir ting som er gøy en stund og som ender opp med å slenge rundt etter noen dager.

Det er akkurat det jeg vil unngå. Egentlig burde han få en legokalender slik han har hatt før.

Gammel 05-10-15, 20:00   #25
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Det er akkurat det jeg vil unngå. Egentlig burde han få en legokalender slik han har hatt før.

Legokalenderen var jo baaaaare dill som ble liggende. Det har vi ikke gjentatt.

Og det jeg ordner av kalenderpakker er mer sånt som ikke blir bare rot

Gammel 05-10-15, 20:01   #26
millact

millact sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Og det jeg ordner av kalenderpakker er mer sånt som ikke blir bare rot

Ja, hvis jeg starter nå så er det vel en god sjanse for at jeg kan få kjøpt noe litt mer skikkelig som faktisk blir brukt.

Gammel 05-10-15, 20:15   #27
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvor kjøpte du det?

Jeg tror det må bli en blanding av småting, godteri, flax lodd (han elsker det) og noen opplevelser.

På shop.lego.com. De har sikkert andre steder også, men jeg giddet ikke lete.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-15, 21:03   #28
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har unger på 14 og 11 1/2, og jeg har utrolig lite lyst til å lage noe kalendergreier i år. Så jeg vet liksom ikke hva jeg skal gjøre. Kunne bestukket dem med litt penger for å slippe, men noe i meg sliter med det også. Skal de betales for ikke å få kalender, og skal de få penger i tillegg til julegaver? Nei, det går ikke.

Hva gjør dere med store barn?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-10-15, 21:13   #29
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har unger på 14 og 11 1/2, og jeg har utrolig lite lyst til å lage noe kalendergreier i år. Så jeg vet liksom ikke hva jeg skal gjøre. Kunne bestukket dem med litt penger for å slippe, men noe i meg sliter med det også. Skal de betales for ikke å få kalender, og skal de få penger i tillegg til julegaver? Nei, det går ikke.

Hva gjør dere med store barn?

Eldstemann er 10, og vi ble enige om Flaxkalender i år, etter 9 år med pakkekalender av ymse slag. Nesten litt vemodig, men han er veldig gira på det selv.

Gammel 05-10-15, 21:19   #30
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Eldstemann er 10, og vi ble enige om Flaxkalender i år, etter 9 år med pakkekalender av ymse slag. Nesten litt vemodig, men han er veldig gira på det selv.

Ja, har tenkt tanken. Er bare redd den ene ungen vinner en halv million og ikke den andre. (Og så hater jeg det svarte greiene som kommer når man skraper! )

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-10-15, 21:26   #31
millact

millact sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, har tenkt tanken. Er bare redd den ene ungen vinner en halv million og ikke den andre. (Og så hater jeg det svarte greiene som kommer når man skraper! )

Ha en avtale om at man må dele om man vinner over et visst beløp.

Gammel 05-10-15, 21:27   #32
millact

millact sin avatar

Standard

Jeg har vært inne på tanken om griseflaks til begge to, et lodd hver dag til hver av dem. De er glade i flax lodd, men de får det i grunnen bare av besteforeldre på fjellet på hyttetur (altså sjeldent).

Gammel 05-10-15, 22:38   #33
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Jeg vet ikke om jeg skal ha julekalender i år, men jeg har kjøpt magnetisk leire, sugerørbriller, minilego, tryllesaker etc. ebay er evig leverandør. - ellers så har extratyggegummi, badeskum, sokker etc og vært godt mottatt. Problemet med pakkekalender er at det lett blir ting som er gøy en stund og som ender opp med å slenge rundt etter noen dager.

Hvor har du kjøpt magnetisk leire?

Jeg tror vi tar en halv kalender fra Forskerfabrikken i år og deler utover. Det var bra sist.

Gammel 05-10-15, 22:56   #34
Veslemøya

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Jeg skulle gjerne hatt noen småting til altmuligkalenderen til ungene. Tenkte de skulle få ting fire- fem av dagene. Jeg skulle gjerne hatt tips om ebay- selgere som selger små figurer og temastash: minecraft, StarWars, frost, Sofia 1, Minions osv. Noen som kan hjelpe? :-D Orker ikke kjøpe kun en ting fra hver selger, og er utålmodig når det kommer til å søke og leite. Vi har fem barn fra 4- 11 år. Har fire dager med aktiviteter som jeg vet om nå. Ellers blir det stort sett tyggis eller kjærlighet.

Gammel 05-10-15, 23:06   #35
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Store barn er i mitt hode over 25 år. Syttenåringen og nittenåringen har fortsatt kalender. Selvfølgelig, i min verden.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 00:05   #36
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Mine er 13 og 16, vi har hatt pakkekalender i alle år, men f.o.m. i fjor fikk de kun pakke på lørdag i advent og da heller 1 ordentlig ting i uken en 7 små-ræl-ting. De ønsket samme opplegg i år. Jeg har kjøpt alt fra pysj til ullsokker og collagegensere. Jeg regnet ut at jeg brukte MINST kr 1.000,- pr unge på 24 små pakker, så da bruker jeg heller 250,- pr pakke +/- på noe de kan bruke i lang tid. De får Flaxkalender i tillegg.

Mini og Frøkna snakket om det i dag faktisk - at de gledet seg til adventstiden med juleservise og juletre, så her gleder man seg til jul allerede.

Gammel 06-10-15, 00:12   #37
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Etter år med sutring og klaging om pakkekalender med kjedelig gaver osv får mine velge seg hver sin sjokoladekalender. De hjemmesydde pakkkekalendrene henger jeg opp som pynt og en påminnelse om hva de kunne fått. :kjipmamma:

Gammel 06-10-15, 07:43   #38
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

14- og 16-åringen får pakkekalender her også. Alle tre barna deler, så de får bare hver tredje dag (og samlegave 1., 23. og 24.). Det går mye i hårstæsj og sminke til jenta. Gutten på fjorten er vanskeligere, der har jeg ikke funnet på noe lurt enda. Lille på 7 er den enkleste, hun elsker alt av badeskum, strikk til håret, viskelær etc. Ingen leker Lego da, det er litt kjedelig, synes jeg.

Gammel 06-10-15, 08:25   #39
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Min får i år:
Terningspill
Fotballkort
Nøkkelringer
Minions pen ,mange farger
Scrabblekort
Klistremerker minions
Tatovering
Kulespill
Minecraft armebånd
Minions sokker

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 08:28   #40
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Mine deler en lego adventskalender, får litt godteri i helgene, Disney on Ice billetter til januar, og kanskje nye hårbørster.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:09.