|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Drømmer
|
![]() Sv: Vinterdress til 6-åringen
Men det går jo på smak da, jeg ville heller aldri valgt regnbuefarget eller den rutete men det er jo fordi jeg synes det blir for mye og ikke liker det, de andre kunne jeg fint hatt neste år til min sønn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvorfor ikke? Er farger forbeholdt småtasser?
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vinterdress til 6-åringenHer er det mange i 4.klasse som pleier å ha heldress, og også noen i 5.klasse. Min fjerdeklassing får ny Reimatec+ heldress, mye kjappere å kle på seg heldress enn todelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
I mål
|
Sikkert. Jeg er ikke sær på sånt til vanlig, men jeg bare nevner at jeg tenker sånn så kan Bauche vurdere hva hun tenker. Jeg ville ikke latt en ny førsteklassegutt løpe rundt i mintgrønn dress, så får andre gjøre som de vil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Drømmer
|
Det tenker jeg også, det hadde de også opplyst om på skolen hvor datteren til venninna mi har startet. For mange er trege til å kle på seg og kommer seg ikke ut før friminuttene er over. Det tar mindre tid med heldress. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
I mål
|
Nei, men helt ærlig, etter at min mor lot meg gå med lobber i årevis mens de andre hadde snowjogg fordi hun hadde handlet på salg, har jeg bestemt meg for at jeg ikke gidder la ungene mine skille seg fra mengden på helt banale ting. Jeg tror helt ærlig regnbuefarget dress på skolegutt ville vært vurdert som utrolig ukult. Man kan ønske at det ikke er sånn selvsagt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Bokglad
![]() Sv: Vinterdress til 6-åringenHeh, på skolen der mine går tror jeg ingen av ungene på småskoletrinnet vet hva "ukult" betyr engang. Bestekompisen til minstegutten min hadde knallrød dress i fjor vinter, på 3. trinn.
![]() |
#28 |
Medlem siden: Mar 2008
Vår skole har løst dette ved å ha 20 minutters friminutt. Da rekker alle å kle seg og komme seg ut og også være ute en stund.
![]() |
#29 |
I mål
|
Jeg aner ikke hvor du bor, men jeg bor i en del av Oslo med en mangfoldig gjeng, sammensatt bebyggelse, ikke merkefokus (svært få som har så dyre dresser som vist i denne tråden...). Likevel tror jeg faktisk at en regnbuefarget gutt på nesten 130 vil bli voldsomt i skolegården. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Bokglad
Jeg tror faktisk ungene ville synes dressen var veldig kul her, altså. Minstegutten min hadde regnbuejakken da han gikk i 1. trinn og den var visst stilig, iallfall. Det var ikke heldresser i regnbuefarger da, ellers ville nok min gutt hatt en.
![]() |
#32 |
I mål
|
Det er ikke nødvendigvis erting jeg tenker på heller altså. Min seksåring ville garantert nektet å gå i noe slikt, så det ville vel vært hovedproblemet her. Og så synes jeg vel igrunnen at noen mønstre og farger egner seg best på små barn. Bauche får nå vurdere selv... |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Bokglad
![]() Sv: Vinterdress til 6-åringenKlart hun får. Men mine unger liker farger og mønstre - og jeg synes seksåringer er bittesmå.
![]() |
#34 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Vinterdress til 6-åringenJeg er veldig enig med Apan her og ser at skolebarna går i mer og mer "nøytrale" ytterklær.
![]() |
#35 |
Drømmer
|
Sist redigert av Chablis : 08-11-11 kl 14:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
I mål
|
![]() Sv: Vinterdress til 6-åringenJeg synes rødt er helt greit nøytralt. Blått, svart og turkis også, og ifjor hadde storebror buksa til den dressen du beskriver tror jeg Minni. Den ble det dessverre hull på veldig fort, ellers kunne han selvsagt brukt den på skolen. Det er vel mer "søte" ruter og voldsomme regnbuer etc jeg synes blir litt mye til større barn. Den rød- og blårutete dressen var jo fantastisk søt - skulle gjerne hatt den til ettåringen... Men ikke til en på seks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Drømmer
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her vil det i alle fall si grått, svart og mørkeblått på guttefronten.
![]() |
#40 |
I mål
|
Jeg klagde til Ticket i Danmark (se egen tråd her inne) og fikk ny bukse, men da hadde de bare svart inne. Du får bare følge med, trenger ikke være sånn på dressen. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|