Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Takhøyde i forum

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-08, 09:08   #361
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takhøyde i forum

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg må bekjenne at jeg bruker fjas som modereringsmetode. jeg fjaser også av og til når jeg ikke gidder å snakke mer med folk og er blitt lei av dem og diskusjonen. Jeg kan kanskje si det rett frem heretter, om noen heller ønsker det. "Du kjeder meg. Du er domm. Jeg er litt lei av deg." Da blir'e stemning, tenker jeg.

Avtale. Så kan jeg si hvor skapet skal stå når fjasingen tar av.

Gammel 16-04-08, 09:10   #362
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke stille meg i veien for mannejakt. Neste uke, bortsett fra 22. er toppers!

Jeg har allerede en date med Adrienne på torsdagen. Henge med?

Forøvrig har Skremmern alltid sagt bra i fra ang. fjasing. Og til og med blitt respektert.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 09:12   #363
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 16-04-08, 09:17   #364
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Ja, det kan man da alltids. Tid og sted på sms?

Gammel 16-04-08, 09:19   #365
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 09:34   #366
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Nettopp lest gjennom tråden.

Jeg, på min side, er skikkelig sur fordi mange (ikke alle, men nesten alle) tråder ender med lunsjdater der jeg ikke er invitert.

Ja, også liker jeg ikke fotball, så jeg synes det bør være et eget underforum for det. Sports-forumet bør etter min mening være forbeholdt kunstløp og badmington, fotballdiskusjoner blir det så mange personangrep av og det støter meg.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 09:35   #367
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg synes forresten det er en utidig hersketeknikk å kalle det sutring med en gang noen har kritiske bemerkninger til noe man selv er positiv til.

Opprinnelig lagt inn av yt1300, her.

Hvorfor er det for dumt?
Hvis takhøyden er for høy eller for liten så kan man jo bare gå en annen plass? Jeg emner... istedenfor å sutre over mangel på takhøyde? Eller for mye takhøyde.

Er dette egentlig en meta-krangel?

Jeg har reagert på at folk ofte blir beskyldt for å sutre når de er uenige med noen, eller peker på tendenser i forumet som de ikke liker. Og da får jeg en sånn 'evig eies kun et dårlig rykte'-følelse, for hvis en først har blitt beskyldt for å sutre i en tråd, er det vanskelig å fortsette å diskutere, uten at leserne har sutrestempelet med seg.

Når de samme folka igjen og igjen klager over tonen på FP, hvorfor finner man ikke bare da et annet forum? Jeg lurer. Virkelig. Er det en form for virtuell masochisme? Et inderlig ønske om å sutre? PMS?

Denne tråden viser vel at det ikke bare er de samme folka som klager, men at det er et tema som engasjerer mange, og at folk liker seg her, men de liker ikke nødvendigvis alt hele tiden.

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Siden vi faktisk bruker fjasing som moderering rett som det er, er det nok helt uaktuelt å begrense det til ett underforum.

Fjasing som moderering viser seg ofte å være vellykket, og jeg syns som oftest avsporinger er strålende. Men jeg syns og det er greit at sånne diskusjoner som denne kommer opp, og at vi får tenkt igjennom den generelle tonen her.

Om noen skulle være i tvil; Jeg elsker FP. Og dermed tukter jeg.

Gammel 16-04-08, 09:38   #368
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Nolo er alltid så fornuftige!

Gammel 16-04-08, 09:43   #369
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, det kan man da alltids. Tid og sted på sms?

Nei, ta det her. Det er sikkert flere tråddeltakere som har lyst å være med.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 09:45   #370
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er ingen som "må" forlate forumet. Men jeg synes jo på mange måter det er mer nærliggende at de som mistrives drar sin vei, enn at de som trives gjør det. Hvis altså noen skal dra.

I et forum med stor takhøyde bør man kunne ha kritiske bemerkninger til kulturen uten at det er et tegn på at man mistrives. Alle er vi jo her fordi forumet har kvaliteter vi setter pris på. Det betyr ikke at alt er bare fryd og gammen og at vi trives med alt som skjer. Det er bare i undertrykte enevelder man forventer at alle er "fornøyde" med alt.

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Denne tråden viser vel at det ikke bare er de samme folka som klager, men at det er et tema som engasjerer mange, og at folk liker seg her, men de liker ikke nødvendigvis alt hele tiden.

Ikke sant!

Gammel 16-04-08, 09:45   #371
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jeg synes det kan oppfattes som sutring når man helt tydelig bare venter på en anledning (og bruker enhver) til å snakke nedsettende om forumet og dens brukere. (Jeg synes også det er de samme som sutrer i denne tråden.)

Gammel 16-04-08, 09:45   #372
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

... fotballdiskusjoner blir det så mange personangrep av og det støter meg.

Helt enig. Det er litt for mange hooliganer her inne.

Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 09:51   #373
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg synes det kan oppfattes som sutring når man helt tydelig bare venter på en anledning (og bruker enhver) til å snakke nedsettende om forumet og dens brukere. (Jeg synes også det er de samme som sutrer i denne tråden.)

Mens jeg opplever at det er et tema som engasjerer mange og noen spesielt... inkl meg.

Gammel 16-04-08, 09:54   #374
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Nei, ta det her. Det er sikkert flere tråddeltakere som har lyst å være med.

Greit for meg. Jeg er blitt beglodd av spanere og spioner på treff før. Hvor skal vi aC? Hvorfor får ikke Amidriel være med?

Gammel 16-04-08, 09:59   #375
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kommer seilende inn i siste liten i tråden, men lar ikke litt fjasing hindre meg i å si min ærlige mening.

Jeg synes det til tider kan bli litt mye fjasing i tråder. Fjasing som humor synes jeg er fantastisk, men fjasing som har undertoner av mobbing liker jeg ikke. Og ja, det har vært tendenser til slikt her, som DM så fint påpekte mye tidligere i tråden. Alt kan ikke fjases bort, og skal ikke fjases bort. Men jeg synes det er forferdelig utidig å drive å kaste beskyldninger mot hverandre om at "du fjaser så mye at du plager alle andre", som ble gjort i denne tråden. Kanskje jeg ble sur, fordi aC er en venn av meg, og det denne gangen var henne det gikk ut over, men jeg tror ikke det. Jeg ble sur ene og alene fordi det ble gått til direkte personangrep mot en annen bruker, og det er ikke greit i mine øyne. Skal man diskutere så får man jommen meg gjøre det saklig og med gode argumenter, hvis ikke kan man like godt sette seg ut i sandkassen og kaste sand på hverandre. FP er ikke stedet for slik drittkasting.

En annen ting jeg ikke liker med fjasing som metode for å avvikle en debatt er at for oss som ikke har anledning til å sitte på FP hele tiden så er det irriterende å komme sent inn i en debatt å se den fullstendig herpet av tull og fjas og fanteri. Det skal litt ryggrad til da for å spore den inn igjen.

Og jeg synes det er nyttig med slike diskusjoner som dette, for å ta en revurdering av hvordan forumet fungerer. Det er en av mange grunner til at jeg liker meg så utrolig godt på FP. (At jeg har fått moddemakt hjelper jo selvsagt også på ). Det er fint å høre hvordan andre opplever tonen som er her inne, og jeg håper på et det er flere enn meg som har lært litt av denne diskusjonen. Slike diskusjoner kan være såre og gjøre vondt, men jeg tror vi kommer sterkere ut av det.

Gammel 16-04-08, 09:59   #376
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror de fleste er enig i en ting: At det at forumledelsen ikke griper inn i diskusjoner er stor takhøyde.

Spørsmålet er er vel hva brukerne gjør med den takhøyden. Jeg synes det lett blir til at folk setter seg på hver sin topp og sier at: "fordi jeg synes det er morsomt er det morsomt", "fordi at jeg oppfatter en uttalelse som sårende så er den sårende", "fordi at jeg oppfatter fjasing som irriterende er den irriterende".

Det er ikke slik. Fordi at jeg - personlig - har en oppfatning av ting så betyr det ikke at det er slik. Det er bare min vurdering. Ingen av oss kan la være å se på tingene med våre egne helt personlige briller på seg. Og ja, det flommer over av hersketeknikker her i tråden, men det er mange flotte og interessante innlegg her også.

Jeg vil tro at det enkleste er det beste. Hvis man ønsker en spesiell oppførsel rettet mot en selv så bør man oppføre seg slik selv. Ønsker man seriøse diskusjoner - vær seriøs! Ønsker man at nykommere skal bli tatt bra imot - ta bra imot dem.

Gammel 16-04-08, 10:01   #377
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og selvsagt kan Amidriel bli med på lunsj neste torsdag, det skulle da bare mangle. Men jeg spanderer kun på aC, altså, det får være måte på hvor rik jeg skal late som jeg er.

Gammel 16-04-08, 10:09   #378
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nok et post-fjaseinnlegg:

Siden jeg ikke primært er her inne for den utstrakte smileybruken, eller de til tider veldig interne passiarene, er det sikkert helt naturlig at jeg synes fjasingen er uinteressant og litt kjedelig. Mulig JEG er kjedelig også, som synes det, men så er jo humor og sånn veldig individuelt. Jeg forbeholder meg uansett retten til å ha en mening om forumet, hvis ikke blir det litt for mye "Animal Farm" for meg.

Nedladenhet og hersketeknikk er forøvrig aldri tegn på intelligens, egentlig.

Gammel 16-04-08, 10:11   #379
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Og selvsagt kan Amidriel bli med på lunsj neste torsdag, det skulle da bare mangle. Men jeg spanderer kun på aC, altså, det får være måte på hvor rik jeg skal late som jeg er.

I morgen torsdag eller neste ukes torsdag?

Gammel 16-04-08, 10:14   #380
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Neste ukes torsdag. I morgen skal jeg sitte i møte hele forb..... dagen.

Emneord
fjasing, forum, informativt, klassiker, selvjustis, takhøyde

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:30.