Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Takhøyde i forum

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-08, 23:50   #261
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takhøyde i forum

Men hallo! Bryr vi oss virkelig ikke om at enkelte tror fjasing=mobbing og personlige spark?
For det er åpenbart at enkelte mener det...og det er leit, når fjasing bare er en måte å ...fjase på

(jadda... enkelte i mangel av bedre ord)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 23:50   #262
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg lurte bare på motivasjonen for å bli på et sted som man ikke virker som man trives på. Og det var pur nysgjerrighet, som jeg sa. Tro hva faen du vil, jeg lurte faktisk bare. Lisas tone i hennes innlegg synes jeg var noen hakk drøyere enn min egen, tross et forsøk på å høyne egen selfawareness.

Men hva hvis man trivdes før når dette var et godt diskusjonsforum? Hvorfor skal de som ikke liker måten det har utviklet seg på være de som forlate forumet? Går det ikke an å ta innover seg at det er to sider av enhver sak? Jeg mener så absolutt du burde få ditt eget "fjase" forum, det er mange her som har sansen for fjasingen din og du er jævla god på det så det var faktisk ikke tull det forslaget ....

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 23:50   #263
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg har ikke sett at noen har sagt til noen at de bør finne seg et annet forum å være på. Det har blitt sagt generelt at dersom man ikke liker et forum/ikke liker FP, så kan man sikkert finne seg et annet forum man liker bedre, og det synes jeg må være greit å si, ja. Litt som å si at dersom man ikke liker jåleunderforumet, så kan man la være å lese og poste der.

Jeg synes dessuten det er forskjell på å si til noen "hvis du ikke liker A, så kan du jo la være å gjøre A" og å si "jeg liker ikke at du gjør A, så derfor synes jeg du skal slutte med det".

Da bør det være mulig for oss overaktive her å overse tråder som vi ikke liker også da. Feks prikketråder ol. '

Dette er jo to sider av samme sak. Alle mener vel at man skal være inkluderende her, men ikke bare om det gjelder gamle kjente... ?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 23:52   #264
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Folk som meg? "Våger" å kritisere? Jammen bra du hadde en smiley etterpå, ellers kunne jeg fort tolket deg til å være både aggressiv og spydig.

.. som jeg sa, FP er veldig forutsigbart, jeg satt å ventet på at noen (jeg hadde 3 jeg tenkte på) ville komme Ac i forsvar

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 23:52   #265
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Folk som meg? "Våger" å kritisere? Jammen bra du hadde en smiley etterpå, ellers kunne jeg fort tolket deg til å være både aggressiv og spydig.

Jeg gjetter at hun mener aC sin venn eller i den duren.

Gammel 15-04-08, 23:52   #266
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fuck this. :trekker meg tilbake til bloggen:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 23:54   #267
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Ac er jo en stor del av FP så selvfølgelig blir folk som deg provoserte hvis noen våger å kritisere

Prøver å se for meg hvordan denne uttalelsen hadde blitt mottat på Visse Andre Forum.

...og ble minnet på en av grunnene til at jeg liker dette forumet så godt.

Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 23:54   #268
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Ikke sutra da!

Gammel 15-04-08, 23:55   #269
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

Men hallo! Bryr vi oss virkelig ikke om at enkelte tror fjasing=mobbing og personlige spark?
For det er åpenbart at enkelte mener det...og det er leit, når fjasing bare er en måte å ...fjase på

(jadda... enkelte i mangel av bedre ord)

Er det noen som mener det?
Prøver bare poengtere at det ikke er alt man skal fjase bort.
Det kan oppfattes kjipt for den som faktisk prøver få til en diskusjon og det er til tider grusomt kjedelig å lese side opp og side ned med internhumor.

Gammel 15-04-08, 23:55   #270
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er sikkert regnet som en av fjaserene. Jeg merker at jeg pleier å begynne å fjase når debattene begynner å tørke ut. Det er jo etter mitt skjønn og trenger ikke å være riktig selvfølgelig.
Og jeg skjønner at fjasingen kan være kjedelig for noen. Greit nok det, og til trøst så tror jeg at det er i ferd med å bli mindre, det flyter over til bloggene. Og så synes jeg at folk kan si fra.
Jeg blir derimot irritert når folk kommer inn i en debatt og sier ingenting nytt, bare gjentar det andre har sagt eller bare svarer 'potet'. Jeg kan glatt kutte all fjasing om flere kan prøve å si noe fornuftig når de skriver i trådene.

Jeg tror kanskje jeg er en av de som kommer sent inn i diskusjonen og av den grunn gjentar jeg muligens det noen andre har sagt. Jeg liker å delta i diskusjoner, det er vel strengt tatt derfor jeg er her, og spesielt i diskusjoner jeg føler jeg kan bidra med noe. Det er ikke sikkert andre har like høye tanker om mine bidrag, det vet jeg som sagt ikke noe om. Jeg humrer likevel av morsomme og treffende fjasekommentarer, men ser helst at de ikke dominerer diskusjonene på FP.

Gammel 15-04-08, 23:56   #271
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hva hvis man trivdes før når dette var et godt diskusjonsforum? Hvorfor skal de som ikke liker måten det har utviklet seg på være de som forlate forumet?

Det er ingen som "må" forlate forumet. Men jeg synes jo på mange måter det er mer nærliggende at de som mistrives drar sin vei, enn at de som trives gjør det. Hvis altså noen skal dra.

Hvis man mistrives et sted, har man jo flere muligheter - man kan prøve å forandre stedet (og jeg skjønner jo at tråder som dette er en måte å prøve det på), prøve å venne seg til stedet, eller forlate stedet. Jeg synes ikke det er ufint å påpeke det, generelt, selv om jeg synes det vanligvis er ufint å si direkte til noen at "hvis du ikke trives her, så kan du jo bare dra din vei". Særlig fordi den typen utsagn ofte egentlig betyr "jeg liker ikke deg/maset ditt, og vil derfor helst bli kvitt deg".

Gammel 15-04-08, 23:56   #272
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Ikke sutra da!

det slo du meg!

Gammel 15-04-08, 23:57   #273
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Da bør det være mulig for oss overaktive her å overse tråder som vi ikke liker også da. Feks prikketråder ol. '

Hm? Nå skjønte jeg ikke helt hva du mente.

Dette er jo to sider av samme sak. Alle mener vel at man skal være inkluderende her, men ikke bare om det gjelder gamle kjente... ?

Jeg synes ikke man skal være inkluderende for enhver pris, men det er klart ingen regler skal gjelde bare for gamle kjente.

Gammel 15-04-08, 23:58   #274
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er sikkert regnet som en av fjaserene. Jeg merker at jeg pleier å begynne å fjase når debattene begynner å tørke ut. Det er jo etter mitt skjønn og trenger ikke å være riktig selvfølgelig.
Og jeg skjønner at fjasingen kan være kjedelig for noen. Greit nok det, og til trøst så tror jeg at det er i ferd med å bli mindre, det flyter over til bloggene. Og så synes jeg at folk kan si fra.
Jeg blir derimot irritert når folk kommer inn i en debatt og sier ingenting nytt, bare gjentar det andre har sagt eller bare svarer 'potet'. Jeg kan glatt kutte all fjasing om flere kan prøve å si noe fornuftig når de skriver i trådene.

Hva er det du har imot poteter?

Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 23:58   #275
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så personangrep er greit, hvis det er mot en av "gjengen"?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 23:59   #276
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det noen som mener det?
Prøver bare poengtere at det ikke er alt man skal fjase bort.
Det kan oppfattes kjipt for den som faktisk prøver få til en diskusjon og det er til tider grusomt kjedelig å lese side opp og side ned med internhumor.

lurer på om du misforsto meg (evt. at jeg skreiv meg bort) så jeg prøver meg en gang til:
Det er jo leit om noen skal føle det som personangrep eller mobbing når spisse tilbakemelding og fjasing er en del av forumet, og ikke noe som nødvendigvis er spesifikt for en sylfersk HI.
Men det er det jo ikke så lett for denne sylferske HI å vite.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 23:59   #277
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

.. som jeg sa, FP er veldig forutsigbart, jeg satt å ventet på at noen (jeg hadde 3 jeg tenkte på) ville komme Ac i forsvar

Nå synes jeg du skal fortsette navngivingen din. Så langt er aC den "hete poteten" her, og det synes jeg klinger dårlig i en diskusjon om takhøyde på FP. Er det noen med takhøyde her så er det hun. Du kommer med mye sure oppstøt overfor henne og det synes jeg ikke noe om.

Ikke mobb kameraten min.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 00:01   #278
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

What?!
Men den har jo ikke jeg tilgang til!

:Må fikses sporenstreks:

Gammel 16-04-08, 00:01   #279
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Takhøyde i forum

Amidriel sa det, personangrep er ikke greit uansett.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 00:02   #280
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

lurer på om du misforsto meg (evt. at jeg skreiv meg bort) så jeg prøver meg en gang til:
Det er jo leit om noen skal føle det som personangrep eller mobbing når spisse tilbakemelding og fjasing er en del av forumet, og ikke noe som nødvendigvis er spesifikt for en sylfersk HI.
Men det er det jo ikke så lett for denne sylferske HI å vite.

Det gikk inn denne gangen.

Svar

Emneord
fjasing, forum, informativt, klassiker, selvjustis, takhøyde

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:57.