Sv: Svart kjole i bryllup?
Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.
Hvis jeg eksplisitt hadde fått beskjed om å ikke stille i svart kjole, så hadde jeg ikke gjort det, på samme måte som jeg går i bunad hvis brudeparet eksplisitt ønsker det. Jeg trodde egentlig vi diskuterte hvorvidt det er greit med svart kjole i bryllup, og ikke om man tar på seg noe vertskapet eksplisitt ber om at man ikke har på.
Det er jo det kleskode går ut på da... det er jo en instruks, en "bruksanvisning". Og sånn ER det nå engang. Så får man heller diskutere om det er en unyttig måte å opplyse om antrekk på. Man står jo fritt til å skrive hva man vil!
Antrekk: Hva du vil!
Antrekk: Dress og sid kjole, alle farger tillatt så ikke ring og spør
Antrekk: PARTY!!!
Antrekk: Nothing. Nudist. Vi er alle like.
Men folk har det jo gjerne med å bruke kleskodene da, fordi de er en standardisert, tradisjonell måte å opplyse på. En bekjent av meg sa det omtrent sånn at det var eneste gangen de kom til å sende ut så formell invitasjon, og da ønsket hun at den skulle være "ordentlig og tradisjonell bryllupsinvitasjon" med den vanlige ordlyden.
Men som sagt: whatever. Hilsen Missa som gav opptil flere "lov" til å komme i svart kjole, helt "feil" i følge kleskoden vår (galla).