Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Takhøyde i forum

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-08, 09:07   #1
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takhøyde i forum

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

That's me.

I morgen skal jeg fiffe sveisen, må jo få nye menn på kroken, vettu. :maneater:

Neste uke?

Jeg kan ikke stille meg i veien for mannejakt. Neste uke, bortsett fra 22. er toppers!

Gammel 16-04-08, 09:10   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg kan ikke stille meg i veien for mannejakt. Neste uke, bortsett fra 22. er toppers!

Jeg har allerede en date med Adrienne på torsdagen. Henge med?

Forøvrig har Skremmern alltid sagt bra i fra ang. fjasing. Og til og med blitt respektert.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 09:17   #3
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det kan man da alltids. Tid og sted på sms?

Gammel 16-04-08, 09:43   #4
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Ja, det kan man da alltids. Tid og sted på sms?

Nei, ta det her. Det er sikkert flere tråddeltakere som har lyst å være med.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 09:19   #5
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 09:34   #6
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Nettopp lest gjennom tråden.

Jeg, på min side, er skikkelig sur fordi mange (ikke alle, men nesten alle) tråder ender med lunsjdater der jeg ikke er invitert.

Ja, også liker jeg ikke fotball, så jeg synes det bør være et eget underforum for det. Sports-forumet bør etter min mening være forbeholdt kunstløp og badmington, fotballdiskusjoner blir det så mange personangrep av og det støter meg.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 09:45   #7
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

... fotballdiskusjoner blir det så mange personangrep av og det støter meg.

Helt enig. Det er litt for mange hooliganer her inne.

Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 10:23   #8
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Det er jo ikke snakk om hva som er lov og ikke lov. Man kan skrive hva man vil, men da må man også tåle å få reaksjoner. Og hvis du leser det aktuelle hovedinnlegget en gang til så ser du sikkert at det var en noe vagt formulert protest mot prikkesystemet som sådan, og at det mer var en fornærmet protest mot en spesiell rødprikk?

Det er jo ikke slik at en kjerne dikterer hva man kan skrive heller, det jeg mente var at hvis jeg var helt ærlig så tror jeg årsaken til protestene er at vi på FP ikke liker klage-på-røde-prikker-innlegg. Syns du det er så forferdelig at jeg setter det på trykk eller mener du at det rett og slett ikke er sant og at vi vil ha flere slike tråder?

Jeg lurer bare på om du er sikker på at alle ikke liker det... Du vet vel neppe hva alle mener. Eller er "vi på FP" de som har vært med fra begynnelsen og som bestemmer hva "vi" liker? Sukk og klager må vel være lov om en vil? Kanskje jeg liker slike tråder?

Ser at det har blitt diskusjon om fjasing. Noen liker det, andre ikke. Jeg er av de som synes det kan bli litt vel mye til tider. Ellers mye enig med Billa. (tror jeg, men har ikke orket å lese alle ørten sidene, kanskje jeg har mistet noe...) Jeg synes også fjasing brukes for å avlede diskusjonen, noe jeg synes er litt urettferdig overfor hovedinnlegger. Kanskje det ikke er slik, men det kan virke slik.

(så får jeg se om jeg får lest resten av tråden innimellom jobbing...)

Gammel 16-04-08, 10:32   #9
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

Jeg lurer bare på om du er sikker på at alle ikke liker det... Du vet vel neppe hva alle mener.

Når jeg skriver "Jeg tror at..." så er jeg vel neppe helt sikker? Det ligger jo i formuleringen. Hvis jeg var sikker så ville jeg skrevet "Jeg er sikker på at...".

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 09:35   #10
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg synes forresten det er en utidig hersketeknikk å kalle det sutring med en gang noen har kritiske bemerkninger til noe man selv er positiv til.

Opprinnelig lagt inn av yt1300, her.

Hvorfor er det for dumt?
Hvis takhøyden er for høy eller for liten så kan man jo bare gå en annen plass? Jeg emner... istedenfor å sutre over mangel på takhøyde? Eller for mye takhøyde.

Er dette egentlig en meta-krangel?

Jeg har reagert på at folk ofte blir beskyldt for å sutre når de er uenige med noen, eller peker på tendenser i forumet som de ikke liker. Og da får jeg en sånn 'evig eies kun et dårlig rykte'-følelse, for hvis en først har blitt beskyldt for å sutre i en tråd, er det vanskelig å fortsette å diskutere, uten at leserne har sutrestempelet med seg.

Når de samme folka igjen og igjen klager over tonen på FP, hvorfor finner man ikke bare da et annet forum? Jeg lurer. Virkelig. Er det en form for virtuell masochisme? Et inderlig ønske om å sutre? PMS?

Denne tråden viser vel at det ikke bare er de samme folka som klager, men at det er et tema som engasjerer mange, og at folk liker seg her, men de liker ikke nødvendigvis alt hele tiden.

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Siden vi faktisk bruker fjasing som moderering rett som det er, er det nok helt uaktuelt å begrense det til ett underforum.

Fjasing som moderering viser seg ofte å være vellykket, og jeg syns som oftest avsporinger er strålende. Men jeg syns og det er greit at sånne diskusjoner som denne kommer opp, og at vi får tenkt igjennom den generelle tonen her.

Om noen skulle være i tvil; Jeg elsker FP. Og dermed tukter jeg.

Gammel 16-04-08, 09:45   #11
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er ingen som "må" forlate forumet. Men jeg synes jo på mange måter det er mer nærliggende at de som mistrives drar sin vei, enn at de som trives gjør det. Hvis altså noen skal dra.

I et forum med stor takhøyde bør man kunne ha kritiske bemerkninger til kulturen uten at det er et tegn på at man mistrives. Alle er vi jo her fordi forumet har kvaliteter vi setter pris på. Det betyr ikke at alt er bare fryd og gammen og at vi trives med alt som skjer. Det er bare i undertrykte enevelder man forventer at alle er "fornøyde" med alt.

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Denne tråden viser vel at det ikke bare er de samme folka som klager, men at det er et tema som engasjerer mange, og at folk liker seg her, men de liker ikke nødvendigvis alt hele tiden.

Ikke sant!

Gammel 16-04-08, 10:18   #12
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

I et forum med stor takhøyde bør man kunne ha kritiske bemerkninger til kulturen uten at det er et tegn på at man mistrives. Alle er vi jo her fordi forumet har kvaliteter vi setter pris på. Det betyr ikke at alt er bare fryd og gammen og at vi trives med alt som skjer. Det er bare i undertrykte enevelder man forventer at alle er "fornøyde" med alt.

Det er klart. Jeg synes det er et sunnhetstegn at folk kommer med kritiske bemerkninger og at det blir en diskusjon ut av det. Og jeg mente på ingen måte å antyde at alle som kommer med kritiske bemerkninger mistrives, langt mindre at de burde finne seg et annet sted. Liker man å kunne kritisere og debattere litt opphetet, burde man jo nettopp bli værende her på FP, som denne tråden demonstrerer så fint.

Gammel 16-04-08, 10:23   #13
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp. Og så synes jeg tråden viser godt at det er mange måter å diskutere noe, og at hvilken reaksjon eller diskusjon man ender opp med, avhenger litt av hvilken måte man velger. Her går jo mange parallelle diskusjoner i samme tråd - både saklig debatt, usaklig debatt, krangling, fjasing og metadiskusjon.

Om noen skulle være i tvil; Jeg elsker FP. Og dermed tukter jeg.

Og på en forbilledlig måte. Du er veldig flink til å være kritisk og konstruktiv samtidig. Det er ikke alltid så lett, særlig ikke når stemningen har vært litt opphetet.

Svar

Emneord
fjasing, forum, informativt, klassiker, selvjustis, takhøyde

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:26.