|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Epikur
|
Sv: Takhøyde i forum
Jeg kan ikke stille meg i veien for mannejakt.
|
|
|
#2 |
|
|
Jeg har allerede en date med Adrienne på torsdagen. Henge med? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Epikur
|
Ja, det kan man da alltids. Tid og sted på sms?
|
|
|
#6 |
|
*_*
|
|
|
|
|
#8 |
|
trenger lading
|
Jeg lurer bare på om du er sikker på at alle ikke liker det... Du vet vel neppe hva alle mener. Eller er "vi på FP" de som har vært med fra begynnelsen og som bestemmer hva "vi" liker? Sukk og klager må vel være lov om en vil? Kanskje jeg liker slike tråder?
|
|
|
|
#9 |
|
Borte
|
Når jeg skriver "Jeg tror at..." så er jeg vel neppe helt sikker? Det ligger jo i formuleringen. Hvis jeg var sikker så ville jeg skrevet "Jeg er sikker på at...".
|
|
|
#10 |
|
Fola Blakken
|
Jeg har reagert på at folk ofte blir beskyldt for å sutre når de er uenige med noen, eller peker på tendenser i forumet som de ikke liker. Og da får jeg en sånn 'evig eies kun et dårlig rykte'-følelse, for hvis en først har blitt beskyldt for å sutre i en tråd, er det vanskelig å fortsette å diskutere, uten at leserne har sutrestempelet med seg.
Denne tråden viser vel at det ikke bare er de samme folka som klager, men at det er et tema som engasjerer mange, og at folk liker seg her, men de liker ikke nødvendigvis alt hele tiden.
Fjasing som moderering viser seg ofte å være vellykket, og jeg syns som oftest avsporinger er strålende. Men jeg syns og det er greit at sånne diskusjoner som denne kommer opp, og at vi får tenkt igjennom den generelle tonen her.
|
|
|
|
#11 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I et forum med stor takhøyde bør man kunne ha kritiske bemerkninger til kulturen uten at det er et tegn på at man mistrives. Alle er vi jo her fordi forumet har kvaliteter vi setter pris på. Det betyr ikke at alt er bare fryd og gammen og at vi trives med alt som skjer. Det er bare i undertrykte enevelder man forventer at alle er "fornøyde" med alt.
Ikke sant!
|
|
|
#12 |
|
flisespikker
|
Det er klart. Jeg synes det er et sunnhetstegn at folk kommer med kritiske bemerkninger og at det blir en diskusjon ut av det. Og jeg mente på ingen måte å antyde at alle som kommer med kritiske bemerkninger mistrives, langt mindre at de burde finne seg et annet sted. Liker man å kunne kritisere og debattere litt opphetet, burde man jo nettopp bli værende her på FP, som denne tråden demonstrerer så fint.
|
|
|
#13 |
|
flisespikker
|
Jepp. Og så synes jeg tråden viser godt at det er mange måter å diskutere noe, og at hvilken reaksjon eller diskusjon man ender opp med, avhenger litt av hvilken måte man velger. Her går jo mange parallelle diskusjoner i samme tråd - både saklig debatt, usaklig debatt, krangling, fjasing og metadiskusjon.
Og på en forbilledlig måte.
|
![]() |
| Emneord |
| fjasing, forum, informativt, klassiker, selvjustis, takhøyde |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|