Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Takhøyde i forum

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-08, 23:17   #8
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takhøyde i forum

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Selvfølgelig går det begge veier. Dersom man har fått høre det flere ganger så kanskje man skal tenke over hvorfor, og det kan være lurt å endre litt på spikkeriet sitt

Det synes jeg var både flåsete og usaklig av deg, men det er jo bare min oppfatning av situasjonen, som jeg dermed antar at du synes det er greit at jeg hevder.

Det poenget jeg prøvde/prøver å få frem er at det å "komme med sin oppfatning av situasjonen" kan oppleves minst like mye som et personangrep som det å plukke i stykker innlegg eller å kverulere. Jeg bruker mange ord når jeg diskuterer, og jeg legger stor vekt på å være sikker på at det jeg sier er riktig og dekkende, at det har noe å gjøre med det motparten sier og at jeg har skjønt hva motparten mener. Når noen f.eks. sier at de "føler" seg respektløst behandlet og trakassert, så er ikke det bare en konstatering av deres egne følelser, det er også en beskyldning rettet mot meg, som jeg meget godt kan finne på å ta meg nær av eller i alle fall føle at er veldig urettferdig. Jeg synes ikke det er noe penere eller mer høyverdig å beskylde folk for å være slemme og respektløse enn det er å plukke folks argumenter i småbiter i en diskusjon.

Og det er forsåvidt relevant for mye av diskusjonen om takhøyde og toleranse også. Hvem av partene i en uenighet er det som bør holde kjeft om hva de mener for at den andre skal føle seg tolerert? (Hvis jeg sier noe som du tar deg nær av, er det jeg som er slem eller du som er nærtagende, liksom? Og hvis det blir en konflikt av det, er det jeg som burde latt være å si det jeg sa i utgangspunktet, eller du som burde latt være å si at du syntes jeg var slem som sa det?)

Emneord
fjasing, forum, informativt, klassiker, selvjustis, takhøyde

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:15.