Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Takhøyde i forum

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-08, 20:58   #1
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sv: Takhøyde i forum

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Jeg legger tydeligvis ikke helt det samme i begrepet takhøyde som dere. I mitt hode har ikke takhøyde noe med hva forumledelsen legger seg oppi, men mer hvor anderledes tenkende man har lov til å være.

Jeg synes ikke egentlig at takhøyden på FP er så høy.

For meg er det helt greit nok, for jeg befinner meg i stor grad på samme nivå som de fleste brukerne her inne. Men å si at takhøyden er stor av den grunn, blir feil for meg.

Synes Tjorven sier det veldig godt. Takhøyden er ikke så stor, men passer meg veldig bra.
Det er sært, underholdende og på mange måter fordomsfritt, men ikke på alle måter. I noen tilfeller svært lite inkluderende og i andre svært
inkluderende. Jeg er slik selv. Jeg har sterke meninger om hva jeg aksepterer og ikke aksepterer av mennesker rundt meg.

Det jeg ikke liker, som denne tråden hinter til, er tendenser til mobbing av folk som våger seg utpå. Helt ok å si hva man mener om et innlegg, men det er ikke ok å oppføre seg som de ekle jentene fra barneskolen.
Uthenging og mobbing er flaue greier.

Gammel 15-04-08, 21:02   #2
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Plipp, her.

Helt ok å si hva man mener om et innlegg, men det er ikke ok å oppføre seg som de ekle jentene fra barneskolen.

Kjerringer finnes det overalt. Færre her inne enn hva man skulle kunne forvente, egentlig.

Gammel 15-04-08, 21:09   #3
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Plipp, her.

Synes Tjorven sier det veldig godt. Takhøyden er ikke så stor, men passer meg veldig bra.
Det er sært, underholdende og på mange måter fordomsfritt, men ikke på alle måter. I noen tilfeller svært lite inkluderende og i andre svært
inkluderende. Jeg er slik selv. Jeg har sterke meninger om hva jeg aksepterer og ikke aksepterer av mennesker rundt meg.

Det jeg ikke liker, som denne tråden hinter til, er tendenser til mobbing av folk som våger seg utpå. Helt ok å si hva man mener om et innlegg, men det er ikke ok å oppføre seg som de ekle jentene fra barneskolen.
Uthenging og mobbing er flaue greier.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 21:17   #4
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg syntes det blir for dumt at en kjerne skal diktere hva som er lov å skrive som tema. Om man som ny reagerer på prikkesystemet så må man vel få lov å si det? ?

Det er jo ikke snakk om hva som er lov og ikke lov. Man kan skrive hva man vil, men da må man også tåle å få reaksjoner. Og hvis du leser det aktuelle hovedinnlegget en gang til så ser du sikkert at det var en noe vagt formulert protest mot prikkesystemet som sådan, og at det mer var en fornærmet protest mot en spesiell rødprikk?

Det er jo ikke slik at en kjerne dikterer hva man kan skrive heller, det jeg mente var at hvis jeg var helt ærlig så tror jeg årsaken til protestene er at vi på FP ikke liker klage-på-røde-prikker-innlegg. Syns du det er så forferdelig at jeg setter det på trykk eller mener du at det rett og slett ikke er sant og at vi vil ha flere slike tråder?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 21:24   #5
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Det er jo ikke snakk om hva som er lov og ikke lov. Man kan skrive hva man vil, men da må man også tåle å få reaksjoner.

Og du tror ikke at litt mer overbærenhet med bl.a. nye forummedlemmer kunne være en alternativ tankemåte?

Gammel 15-04-08, 21:26   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Og du tror ikke at litt mer overbærenhet med bl.a. nye forummedlemmer kunne være en alternativ tankemåte?

Nei, er du gal. Da skjønner de jo aldri hvordan de skal oppføre seg.

:fjaser:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 21:28   #7
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke hvis de skriver kontroversielle innlegg, nei. Hvorfor det?

Gammel 15-04-08, 21:30   #8
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Ikke hvis de skriver kontroversielle innlegg, nei. Hvorfor det?

Vel... i overbærenhet... for å gi dem en myk start kanskje...

Gammel 15-04-08, 21:33   #9
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Vel... i overbærenhet... for å gi dem en myk start kanskje...

Kose litt med dem liksom?

Gammel 15-04-08, 21:33   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ganske mye overbærenhet med nye (og gamle) forummedlemmer på FP. Det kunne selvsagt vært mer, men det kunne også vært mindre. Jeg har vært på steder med både vesentlig mer og vesentlig mindre overbærenhet med nykommere, og selv om det alltid er synd om noen blir lei seg, så tror jeg forumet som helhet ikke ville være bedre om "man" beveget seg langt over i retning å være mer overbærende med nykommere. Det har noe for seg å raskt få følelsen av hvordan tonen vanligvis er, også for at de som ikke egentlig passer inn her kan finne ut dette raskt. (Og med det mener jeg ikke at man skal gå inn for å plage nykommerne for å finne ut hvem som er tøffe nok, for det ville være å gå et langt skritt den andre veien, og det synes jeg heller ikke vi bør gjøre.)

Jeg synes det er viktigere at det er interessante samtaler enn at alle trives. Andre har andre prioriteringer og er velkomne til det.

Gammel 15-04-08, 23:10   #11
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo ikke snakk om hva som er lov og ikke lov. Man kan skrive hva man vil, men da må man også tåle å få reaksjoner. Og hvis du leser det aktuelle hovedinnlegget en gang til så ser du sikkert at det var en noe vagt formulert protest mot prikkesystemet som sådan, og at det mer var en fornærmet protest mot en spesiell rødprikk?

Det er jo ikke slik at en kjerne dikterer hva man kan skrive heller, det jeg mente var at hvis jeg var helt ærlig så tror jeg årsaken til protestene er at vi på FP ikke liker klage-på-røde-prikker-innlegg. Syns du det er så forferdelig at jeg setter det på trykk eller mener du at det rett og slett ikke er sant og at vi vil ha flere slike tråder?

Jeg ønsker heller ikke masse sånne tråder, men det legitimerer ikke å latterliggjøre folk. Det er hva jeg reagerte på, ikke hva som var tema.
Det og at personen faktisk var helt fersk her.
Hva "vi på FP mener" gjelder ikke alle. Jeg har ikke noen formening om dette i allefall, så syntes hver enkelt må få snakke for seg selv.
Det er nok av de som ikke deltok på dette også, så det er ikke noen vedtatt sak at man ikke skal lage tråder om ditt og datt.

Om noen nye begynner på jobben din og sier noe som ikke er PK, ler du av vedkomne da? Morer du deg på vedkomnes bekostning i timesvis? Jeg er ganske sikker på at du ikke gjør det.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 23:44   #12
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg ønsker heller ikke masse sånne tråder, men det legitimerer ikke å latterliggjøre folk. Det er hva jeg reagerte på, ikke hva som var tema.
Det og at personen faktisk var helt fersk her.
Hva "vi på FP mener" gjelder ikke alle. Jeg har ikke noen formening om dette i allefall, så syntes hver enkelt må få snakke for seg selv.
Det er nok av de som ikke deltok på dette også, så det er ikke noen vedtatt sak at man ikke skal lage tråder om ditt og datt.

Om noen nye begynner på jobben din og sier noe som ikke er PK, ler du av vedkomne da? Morer du deg på vedkomnes bekostning i timesvis? Jeg er ganske sikker på at du ikke gjør det.

Hvis en ny på jobben min kommer og klager høylytt og usaklig når noen har gitt han konstruktiv kritikk så fniser jeg nok, ja. Av og til i årevis faktisk. Folk som blir indignert av sånt er som regel ganske komiske. Om enn ufrivillig. Ikke at jeg gjør det åpen og ut, men jeg gjør det i høyeste grad for meg selv.

Forresten så var innlegget mitt et forsøk på å være ærlig i forhold til hvorfor akkurat den tråden ble som den ble, ikke noen oppfordring til le høyt og lenge av nye brukere som klager på røde prikker eller skriver med rare fonter. Jeg syns dine innlegg er litt på siden av det jeg diskuterer. :sutre:

Gammel 15-04-08, 23:47   #13
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Jeg føler at AC bør lære at rom-og-vodka aldri kan bli godt.

Rom-og-vodka ble vel litt smør på flesk? Høres i alle fall ganske sterkt og dårlig ut.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 23:48   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Rom-og-vodka ble vel litt smør på flesk? Høres i alle fall ganske sterkt og dårlig ut.

Han kan ikke ha ment rom-og-vodka.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 23:55   #15
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

For å være seriøs et øyeblikk. Jeg har til tider også synes at personangrepene har tatt av, men selvjustisen her på forumet har jeg aldri sett makan til noe sted, og jeg får mye mer makk av de evige forurettede som ikke makter å glemme gamle fornærmelser, enn de som til tider lar fingrene løpe av med seg i affekt, men som allikevel ikke kaller en tråd for noe annet enn en tråd, og starter med blanke ark og farjestifter neste dag.

Rørende enig med aC.
Lurt å ha noenlunde standarder for høflig omgangstone - men ubegripelig deilig med "blanke ark" -faktoren

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg føler meg mobbet. Jeg får ALLTID skylden, spesielt fra forumledelsen. Jeg syns alle burde be meg om unnskyldning.

Ja, du har fått mye (velfortjent) kjeft du, Sitron! Men jeg synes du har blitt så søt og rund i kantene i det siste? Har du forandret deg (åndelig selvutvikling, kanskje?? ) eller er det jeg som har blitt tilvendt?

...dog synes jo jeg at Kasia var morsom, så enten er jeg også åndelig ( ), eller så er det en helt annen forklaring på misforståelsen.

Klart du er åndelig - du vet, det er de som er i størst fornektelse ang sine tilbøyeligheter som er de sterkeste kritikerne.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Er det ikke sånn at "åndelig" og "åndfull" henger sammen, altså?

Åndelig, åndfull, åndsfraværende, Ånden som går - samma ulla.

Joda. Jeg kalte noen for "søte" i en tråd, vel vitende om hvor hissig jeg selv blir av å bli kalt det samme. Jeg angrer til og med littegranne.

Ah - I will cherish this moment for as long as I live!

Jeg er veldig flink som ikke sier de veldig frekke tingene jeg hadde tenkt til å si.

Jeg er stolt av deg!

Gammel 16-04-08, 00:05   #16
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser at innlegget mitt kommer post-avsporing, men allikevel...

Takhøyden og romsligheten blir ikke større fordi om vi gjentar ofte at den er her (eller der). Jeg trives godt på FP, men krever heller ikke så mye plass. Jeg beundrer all kunnskapen her inne, og det er mange, mange av brukerne som har egenskaper jeg gjerne lærer av.

Det betyr imidlertid ikke at jeg ikke ser at dynamikken her inne blir mer og mer lik dynamikken man finner i så mange grupperinger som består av primært damer. Greit det, men det føles bare av og til som om vi sitter med skylapper og tror vi er SÅ annerledes en andre fora vi liker å sammenlikne oss med.

Jeg synes forøvrig avsporinger med endeløse "morsomme" innlegg fra 3-4 brukere bare er irriterende og kjedelige.

Svar

Emneord
fjasing, forum, informativt, klassiker, selvjustis, takhøyde

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:27.