|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?Vi har plass og økonomi så det som stiller sterkest for meg er lysten. Jeg er ikke så veldig typisk småbarnsmor, så jeg må virkelig ha et ønske om enda et barn - slik at jeg orker en ny periode med bleier, nattevåk etc...
![]() |
#82 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Epikur
|
![]() Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?Jeg tror egne erfaringer også spiller inn. Jeg er fra en stor familie med mange godt oppfulgte og prioriterte barn. Jeg ser derfor ikke antall som en hindring og har vel fått med meg noen tricks i fht stordrift. Kjære er fra en liten familie, han har en bror, og de er ikke særlig close, det er såvidt de ringes et par ganger i året. Vi søsken er veldig close. Så mange eller få er ikke noen garanti for nærhet., tror jeg, mer kjemi mellom søsken og hva foreldrene legger opp til. Svigers forskjellbehandler enormt, så jeg kan ikke se at det kunne blitt annerledes. Gruer meg til arveoppgjøret allerede.
![]() |
#84 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?Pføy, arveoppgjør er noe dritt, mim! Får håpe mannen din og broren kan gjøre opp i fordraglighet og alene uten innblanding. Svigers kan jo da ikke blande seg ihvertfall…
![]() |
#85 |
*_*
|
![]() Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?Overskudd og økonomi. Sistnevnte fordi vi ønsker oss større plass før vi får en til, og da må jeg bli ferdig med studier og begynne i heltidsjobb, så vi kan betjene et større boliglån.
![]() |
![]() |
#86 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?Jeg vil nok si barnet selv. Jeg synes barn bør komme som resultat av mer enn at det først og fremst "passet seg sånn".
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?
Ja, nettopp. Ergo tar man ikke dagens situasjon i betraktning, men hvordan man ville tenkt. Det kan være fremtid for noen og fortid for andre.
![]() |
#88 |
Dukkar plutseleg opp ...
Men det er jo ikkje noko gale i det, dersom det er det ein ønsker for seg og sin familie. Kor mange barn ein ønsker seg er jo stort sett eit livsstilsval, og det å ha god økonomi og plass er vel berre ein av årsakene til å ønske seg få born. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Absolut ateist
|
Dette med økonomi ser jeg spiller en stor rolle hos en del i USA. Hos mennesker som jeg oppfatter som ny i middelklassen, som kanskje er den første generasjonen som har høyere utdannelse og greie jobber, der er det ofte at det stopper på ett barn. Fordi de tenker økonomi fremfor noe. Nå kan vi jo ikke sammenligne systemene der og her, siden det er lettere her med flere barn og trang økonomi, men det viser likevel en situasjon der man bør tenke økonomi fremfor barnet i seg selv, som Kie nevner over her.
![]() |
#90 |
Dukkar plutseleg opp ...
Ja, eg er veldig glad for velferdssystemet her i Noreg. I USA er det ikkje sikkert eg hadde turt å få barn ein gong. Både på grunn av at eg har høgrisikosvangerskap, men også med tanke på kor ein står på bar bakke ved uforutsette skader og sjukdom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
weird
Det å ha det trangt en periode kan jo like gjerne være i forbindelse med det første eller andre barnet. Jeg bare synes det er litt rart at det skal være hinderet dersom barneønsket er så sterkt. Ikke rart på en negativ måte, altså. Men litt som at det er veldig annerledes enn i min verden.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
weird
![]() Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?Åja. Jeg glemte det med utdanning.
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?Men for meg hadde det ikkje vore noko problem å leve sparsommeleg i ei periode dersom eg hadde eit sterkt ønske om mange barn. Ikkje i det heile tatt. Men når andre livsstils-årsaker gjer at eg ikkje vil/skal ha fleire enn to born (dersom eg er så heldig å få eitt til), så synest eg det er eit pluss å ha god plass og god økonomi. Kvifor ofre den luksusen for noko ein ikkje ønsker, liksom? |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?Måtte spørre mannen selv om jeg visste hva han ville svare. Her kommer selvsagt barneønsket først. Om ønsket er sterkt handler resten om prioriteringer, etter min mening. Vi er begge villige til å flytte, bytte jobber, bo trangt, ha dårlig råd osv. dersom det skulle være nødvendig. Innenfor rimelighetens grenser, selvsagt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Pauset
|
![]() Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?Nå er det helt uaktuelt for oss å få flere barn, men når vi bestemte oss for å få barn så var økonomi noe vi tenkte på. Særlig når vi skulle bestemme oss for å prøve å få tredje barnet. Vi bor trangt og det var noe vi måtte vurdere. Nå har vi utnyttet plassen vi har til fulle så det har gått greit. Godt vi ikke visste hvilke tøffe år vi skulle få fra minste var 3 år, men godt at vi fikk solstråla vår.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Glad
|
![]() Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?For meg teller det at vi klarer å ta oss av alle sammen, det vil si både ha økonomi til det og tid og overskudd til å oppdra alle sammen så riktig som mulig. Økonomien tilpasser man jo uansett, så det blir vel det med tid og overskudd som vil telle mest. Vi ønsker oss minst to barn, kanskje tre, etter det så må vi i så fall bygge om huset og gjøre noe med jobbsituasjonene våre. (Jeg har høyere utdannelse, og vi har begge full jobb.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|