Sv: Barneombudet er ute
Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.
Jeg er ikke like overbevist som deg. Tidligere barneombud har også hatt fastsatte åremålsperioder, som har blitt fornyet selv om det har vært andre søkere. Når man velger å avvike fra denne praksisen synes det åpenbart for meg at regjeringen har en begrunnelse for dette som går utover det faktum at åremålsperioden er over.
Ja, det er nok en veldig god begrunnelse til at han ikke fikk forlenget åremålsstillingen. Og jeg er helt sikker på at den ikke er ”politisk” motivert. (Og det er egentlig det jeg vil si om den saken.)
Ramin Osmundsen sa senest i går at hun ikke kjenner Kraby personlig, men at hun har truffet henne. Nå har jeg ikke sett søkerlisten, men jeg antar at hun er den mest kvalifiserte av de 23 søkerne siden pressen ikke har gjort noe nummer ut av at det er andre som er ”forbigått” i søkerprosessen. Jeg er ikke i tvil om at Kraby kommer til å gjøre en glimrende jobb som barneombud. Ikke fordi hun er kvinne eller jurist, men fordi hun har et genuint engasjement. Og fordi hun er tøff nok til å si hva hun mener.
|