Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*
Opprinnelig lagt inn av Balansekunstneren, her.
Jeg kjenner at jeg blir nok ganske fornærmet på de som mener noe annet enn meg om dette viktige emnet og andre like essensielle valg knyttet til oppdragelse...
Jeg har forøvrig selv ikke svart og håper du ikke er fornærmet på meg selv om jeg skrev at det virker som om "alle" er hysteriske.
Jeg har barn som foretrekker vann fra springen jeg! Jeg prøver så godt jeg kan å begrense inntak av brus, juice, saft og annet som inneholder sukker, søtningsstoffer o.l. men jeg skuler ikke på andre som ikke gjør det samme som meg. Og jeg lar de smake det jeg har (jada, jeg har dobbeltmoral og drikker det meste skruppelløst, spesielt nå som jeg er gravid og har litt rare lyster), uansett hva det inneholder, dersom det er tillatt for barn (ergo: ikke alkohol)!
Jeg blir heller ikke sur på svigers fordi de alltid serverer pepsi max, eller på mine foreldre som sverger til vanlig cola. Der er vi så sjelden at de får lov å kose seg, dessuten er det alltid på helg vi besøker dem.
I bursdager setter jeg heller ingen begrensninger for hva de har i seg, vi er vel max i en bursdag i mnd i snitt.
Jeg er enig i at kosthold er svært viktig, men jeg lar meg altså ikke fornærme av de som ikke gjør det samme som meg eller ikke er enig med meg. Endel av oppdragelsen mener jeg er å lære at det er forskjell på hverdag og fest, at "alt med måte" er en god regel og at "ingen regel uten unntak".