Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva slags bokhyllerydder er du?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-07, 22:28   #21
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags bokhyllerydder er du?

Har ikke hatt bokhylle på 2 år, og de ligger i esker + skuffer her og der.
Men nå får mannen kaanskje snekret ferdig bokhylla før jul.. håper jeg. Men frykter den blir for lite!

Egentlig tror jeg få tar en titt i bokhylla mi for å se hva jeg leser.
Jeg er ikke en boksnobb som visse andre

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 22:29   #22
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Rydde vekk bøker? Man kjøper da flere bokhyller.

Gammel 13-12-07, 22:31   #23
Hippie
Energisk

Hippie sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Jeg har ikke ryddet, eller jeg har ikke faglitteratur i hylla - så det er ryddet unna.
Men snart er bokhyllene mine fulle...

Og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre da. Først må nok Elias sine bøker vike. De får han ha på rommet sitt. Han har nemlig et utvalg på stua + noen spill.

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 00:13   #24
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pakker ikke vekk bøker jeg vil ha. Kjøper flere hyller i stedet (og bygger om nødvendig mer vegg for å få plass til flere bøker ). Men vi har de siste årene kvittet oss med en par-tre kasser bøker, da har det vært bøker vi vet vi ikke kommer til å lese (igjen), enten fordi vi ikke er interessert i dem, har lest dem og misliker dem, eller det er oversettelser fra engelsk.

Så svaret er forsåvidt at det ikke står noe fremme i hyllene som vi med meget stor sannsynlighet aldri kommer til å lese.

Gammel 14-12-07, 02:42   #25
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Rydde vekk bøker? Man kjøper da flere bokhyller.

Helt enig her!
Man rydder da ikke bort bøker.

Gammel 14-12-07, 07:51   #26
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har hylle på soverommet, bøker i alle rom og i bilen, og masse hylleplass i rom i kjelleren. De jeg har på soverommet er bøker som jeg leser nesten hele tiden, når jeg er ferdig med en starter jeg på en annen, men så har jeg også de bøkene i forskjellige rom som jeg leser på. Har 4 bøker i stua som jeg driver med, kommer an på hommøret. Har kun 1 bok i bilen.

Har akkurat gitt bort en stor pose med bøker, som jeg med sikkerhet vet jeg aldri kommer til å lese igjen.

Forøvrig så tenkte jeg at jeg var gurkemeie, ikke så dyr som safran, men god nok.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 08:45   #27
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg melder meg inn i "rydder-ikke-bort-bøker"-klubben. Bøkene er jo det eneste jeg har behov for å ha fremme egentlig. Kunne klart meg lenge med bokyllene, en god stol og et ullteppe som eneste inventar i stua. Og et lite bord til å sette tekoppen/vinglasset på.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 08:50   #28
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er bibliotekar, så jeg rydder ikke i bokhyllene

Men jeg har akkurat gitt bort litt pga. plassmangel. Det som ryker er ting som har stått lenge uten å ha blitt lest, ting som ikke er aktuelle lengre (eks. hundebøker, siden vi ikke lengre har hund), og ting som jeg har lest og jeg vet med sikkerhet at jeg ikke kommer til å lese igjen.
Jeg har et rimelig avslappet forhold til bøker, kaster, klusser, bretter og river i dem (det gjelder vel helst pocketbøker).

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 08:52   #29
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Rydder ikke bort bøker, men kjøper nye hyller.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 08:58   #30
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Så greit det må være å ha plass til å stadig kjøpe nye bokhyller . Da vi laget barnerom måtte biblioteket vike. Vi har rundt 20 stappfulle banankasser med bøker på loftet, hadde de skulle fått plass i leiligheten måtte vi selv ha flyttet ut. De tre bokhyllene vi har i stua er også fulle, ztjerna har bøkene sine på sitt rom (der han snart trenger ny hylle) og med en mann som bærer med seg to stappfulle poser bøker fra hvert loppemarked han går på, trenger vi nok snart nytt loft.

Jeg aner forøvrig ikke hvilke bøker som nå blir ryddet bort. Mannen kjøper desidert flest bøker, og er også den som må legge vekk flest.

Neste bolig skal vi ha bibliotek igjen

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 09:15   #31
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

I det hele tatt, er du en boksnobb?

Jeg rydder ikke, jeg kjøper flere bokhyller. Snobbete? Littegrann kanskje? Ibsen står i stua, mens Sandemo fikk plass under trappa.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 09:17   #32
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Matbøkene mine er sortert etter høyde (skammer meg litt der ).

Andre bøker ryddes ikke lenger vekk, ikke etter den store skandalen på åttitallet til begynnelsen av nittitalelt (det var egentlig en sammenhengende katastrofe) hvor Agatha Christie, mange SF-bøker på norsk og engelsk, Isfolket og mye annet forsvant . Problemet er at stua ikke er stor nok til dem alle, der har vi prioritert å ha oppslagsverk og fagbøker, dvs bøker som er til hjelp i ungenes skolearbeid. Mens skjønnlitterære bøker står på kontoret (sortert forfatteralfabetisk og ikke etter sjanger eller språk). Alle tegneserier står på allrommet og i gangen foran, men vi begynner å få dårlig plass der også. Må snart ha større hus.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 09:17   #33
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Neste bolig skal vi ha bibliotek igjen

Bibliotek ...

(Vi har forøvrig bøker, blader og magasiner over alt. På stua har vi 3 Billy-bokskap med skjønnlitteratur ol., på kontoret har vi to store Billy-hyller med faglitteratur, på kjøkkenet har vi masse kokebøker, ungene har hver sin store Billy-hylle med bøker og på garasjeloftet/"furtebua" har vi metervis med hyller som er fulle av permer med tegneserier og tidsskriftsamlere med diverse magasiner. (Når jeg tenker meg om står det noen esker med bøker og blader også der ...))

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 09:26   #34
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har bibelsk system i hyllene i stua. Dessuten kasserer jeg med jevne mellomrom - plukker ut bøker og gir til Fretex.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 09:34   #35
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg kaster ikke bøker. Jeg rydder noen ganger, når jeg har fått halvtomme hyller kombinert med store bunker rundt om. Bøker kjøpes bortimot ukentlig hos oss. Mannen er mye mer opptatt av at hyllene skal se ryddige ut enn jeg gjør.

Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 09:52   #36
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg har bibelsk system i hyllene i stua.

Hvordan er bibelsk system?

Groucho Marx
Gammel 14-12-07, 09:57   #37
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg måtte etter mange års krangling godta at vi pakket vekk noen bøker. Da har jeg pakket vekk de jeg ikke trodde det var overhengende fare for at jeg kom til å lese igjen med det første.

Det som står igjen er mest bøker jeg ikke har lest før, fagbøker og en hel haug med popkulturelle bøker: coffee table-books, bøker om musikk, mote, kunst, feminisme, film, politikk, markedsøring osv.

Jeg er absolutt ikke boksnobb, og bokhylla forteller mye om hvem vi er.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 09:59   #38
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Hvordan er bibelsk system?

Let, og du skal finne.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 10:01   #39
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Let, og du skal finne.

Ha ha selvfølgelig.

Groucho Marx
Gammel 14-12-07, 10:48   #40
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rydde BORT bøker? :skjønneringenting:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:08.